  • 21. Data: 2024-01-09 13:42:56
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2024 11:09, J.F wrote:
    > Wow.

    Też jestem zdziwiony. Ja tam jestem prawie cały z wody, a na mrozie
    widzę efekt zdecydowanie odwrotny.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2024-01-09 13:44:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2024 08:34:09 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Przekonaliście mnie, poszedłem z ładowarką do auta bo stoi od piątku a
    > po południu będę potrzebował. Z pilota niby wszystko zadziałało, ale
    > ładowarka pokazała 11,67V na starcie :-/

    Troche mało - długo stał?

    J.

  • 23. Data: 2024-01-09 15:36:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2024 o 13:44, J.F pisze:

    > Troche mało - długo stał?

    Trochę głupie pytanie, bo to zależy nie od "stania" tylko od drenażu i
    stanu akumulatora :]

    Ja mam w piwnicy taki co stoi już pół roku, ma 50% pojemności i nadal ma
    12,1V. Oczywiście, nim go tam postawiłem to go naładowałem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2024-01-09 16:03:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2024 15:36:17 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    >
    > Ja mam w piwnicy taki co stoi już pół roku, ma 50% pojemności i nadal ma
    > 12,1V. Oczywiście, nim go tam postawiłem to go naładowałem.

    W piwnicy ciepło :-)

    Jakbym mial po tygodniu stania w samochodzie 11.67V,
    to bym się zmartwił bardzo.
    Bo może nie zapalić.

    J.

  • 25. Data: 2024-01-09 16:43:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2024 o 16:03, J.F pisze:

    > W piwnicy ciepło :-)
    >
    > Jakbym mial po tygodniu stania w samochodzie 11.67V,
    > to bym się zmartwił bardzo.
    > Bo może nie zapalić.

    Napięcie akumulatora nie jest też wyznacznikiem :) Mój akumulator ma 90%
    sprawności i ma 12.2V obecnie w samochodzie ale silnika nie uruchomię
    przy -10C. W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się uruchamia od
    strzału :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2024-01-09 17:08:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2024 16:43:53 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > przy -10C. W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się uruchamia od
    > strzału :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.

    Akumulator w spoczynku, po paru godzinach od ładowania ma ok 13V.
    Potem napiecie spada juz powolutku, ponizej 12V sugeruje rozładowanie.
    Ale to w temperaturach pokojowych, przy -10 ... chyba podobnie.

    https://youtu.be/b1i0ZR204bc?t=520

    Ale to napiecie spoczynkowe, a w sammochodzie alarm cos tam bierze,
    otwarcie drzwi bierze wiecej, u mnie chetnie się włącza grzanie swiec

    11.5V jest jednak bardzo niepokojące - masz miernik niedokładny, czy
    solidnie zwartą celę ... czy też sie już swiece grzeją ? :-)

    https://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/jakie-jest-p
    rawidlowe-napiecie-akumulatora/

    a tu ... pomylili się, czy naprawdę tak?
    https://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/napiecie-aku
    mulatora-a-niskie-temperatury/

    J.

    P.S.
    https://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/akumulator-p
    o-2-latach-uzytkowania-przestal-dzialac-czy-to-wada-
    produktu/

    Takie tam nastawianie klienta ... na przyszłą awarie ?

  • 27. Data: 2024-01-09 22:07:17
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 06.01.2024 o 22:32, PiteR pisze:

    > mam tymbarki 2L w samochodzie, zapomniałem zabrać
    > będzie zapach mięta japko ;)

    Mi elektryk "nie odpalił". Padł aku 12V. Nie wiem po jaką cholerę
    wciskają tam ten akumulator zamiast przetwornicy DC/DC... tak prościej
    homologować?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 28. Data: 2024-01-09 23:06:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:unkc3i$6dq$1$Dykus@news.chmurka.net>
    user Dykus pisze tak:

    > Witam,

    > Mi elektryk "nie odpalił". Padł aku 12V. Nie wiem po jaką cholerę
    > wciskają tam ten akumulator zamiast przetwornicy DC/DC... tak
    > prościej homologować?

    Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
    Dwa stawy połączone strumykiem.

    Użytkownik-bogaty-debil z czołem nie skażonym zmarszczką, humanista
    dwie lewe ręce albo jeszcze lepiej jego pustak blondi wyładuje duży
    akku do zera na pustyni i zasłabnie od upału. Mały akku pozwoli
    zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.

    Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
    akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
    śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 29. Data: 2024-01-10 09:13:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2024 13:44, J.F wrote:
    > Troche mało - długo stał?

    Od piątku od południa więc ~3 dni w te mrozy. Ale to samochodzik używany
    na zakupy. Nawet używany codziennie, jedzie 2km, stoi, wraca 2km stoi do
    następnego dnia. Akku nie ma się kiedy w nim naładować.

    Wczoraj naładowałem (po 5h był już pełny, a przynajmniej wcześniej nie
    patrzyłem ?\_( ° ?? °)_/?). Pojechała żona 2km na zakupy i z powrotem.
    Dzisiaj rano miernik pokazuje 11,98V.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2024-01-10 09:19:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2024 16:43, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się uruchamia od strzału ?
    > Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.

    Też tak mam w yarisie. Akumulator w mrozy nie jeżdżony trzyma dwa dni,
    ale nowy zostanie i tak szybko ubity przez jeżdżenie raz na dwa-trzy dni
    6 km na trzy raty. A ten silniczek 1.33 daje radę się uruchomić na nim,
    nawet przy mrozach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz