  • Data: 2022-10-06 17:18:36
    Temat: Re: lwIP - odbieranie danych przez TCP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 2 Oct 2022 09:39:10 +0200, Atlantis wrote:
> [...]
    > każdą kolejną wartość p->tot_ten ze zmienną tymczasową, która co sekundę
    > jest przepisywana do zmiennej trzymającej aktualną wartość pomiaru a
    > potem zerowana.
    >
    > Przeprowadziłem dwa pomiary podczas odbierania streamu radiowej Jedynki.
    > Pierwszy był przy zakomentowanych operacjach zapisy do pamięci SPI RAM.
    > Wychodził transfer na poziomie 21-25 kB/s (czyli 168-200 kbps). Wartość
    > zgodna z bitratem typowego strumienia audio.
    > Natomiast po odkomentowaniu tych operacji wartość spada do 5-11 kB/s
    > (40-88 kbps) co tłumaczy przerywany dźwięk.

    Ciekawe co na to serwer - nie moze ci wyslac danych odpowiednio
    szybko, buforowac tez nie moze w nieskonczonosc - powinien gdzies u
    siebie przeskakiwac na aktualne dane.

    > Nie wiem na ile to ma znaczenie, ale dodatkowo widać, że w obydwu
    > przypadkach na początku transmisja jest nieco szybsza i po kilku
    > sekundach stabilizuje się wokół niższej wartości.

    Ogolna zasada TCP - serwer wysyla na początku kilka pakietow danych,
    dokladnie to TCP_window bajtow, a potem czeka na potwierdzenie
    pierwszego.
    W przypadku radia moze byc inaczej, jesli nie ma u siebie bufora
    danych. No ale nawet wtedy te ~20kB/s szybko uzbiera, a Ty nie
    nadążasz odebrac.

> [...]
    > mającej niewystarczającą szybkość. Jak już mówiłem - ten bufor
    > całkowicie normalnie działa z lokalnymi nośnikami, poza tym przy
    > prędkości taktowania 18 MHz powinno być możliwe przesyłanie danych ze
    > znacznie większą prędkością niż tych kilka kB/s. Poza tym problemy
    > występowały też w przypadku stosowania (dużo mniejszego) bufora w
    > normalnej pamięci.
    >
    > Na chwilę obecną stawiałbym raczej na moją oryginalną tezę: w czasie gdy
    > program jest zajęty zapisywaniem oryginalnego pakietu, Ethernet nie jest
    > w stanie odebrać następnej porcji danych (bo kończy mu się jakiś

    Z grubsza mozliwe, ale patrz nizej.
    A moze przerwania sa blokowane ?

    > bufor/okno odbiorcze) i dochodzi do retransmisji, która spowalnia realną
    > prędkość przesyłu danych.

    Troche wątpie. Przy zgubieniu pakietu timeout sie wlacza, i to mogą
    byc grube sekundy. Chyba bys nie uzyskal 5-11 kB/s.
    No chyba, ze radio ma domyslnie jakies krotsze czasy.
    Algorytm doboru timeoutu w TCP dosc skomplikowany ...
    ale moze mozesz u siebie przetestowac - zasymuluj np zgubienie co
    setnego pakietu.

    Raczej bym sie spodziewal problemu w jakims opoznieniu w wyslaniu
    potwierdzenia. Ale zeby az tak to SPI zwalniało? 18MHz wydaje sie
    sporo ... a ogladales oscyloskopem? Albo czy mierzyles
    przepustowosc/czas zapisu pakietu?

    A w ogole ... masz tam jakies zabezpieczenie kolejnosci w tej
    bibliotece? Bo powiedzmy przychodzą pakiety nr 1, 2, 3, a nr 4 nie
    przychodzi. Ale przychodzi nr 5, 6, 7 ... i co wtedy - nie dostaniesz
    callbacka z nr 5, a bufory 5, 6, 7 zostaną skasowane ?

    Ba, bez zadnych retransmisji moga przyjsc pakiety w kolejnosci
    1, 2, 3, 5, 4, 6, 8, 7, itp.

    J.