  • Data: 2022-10-06 09:47:27
    Temat: Re: lwIP - odbieranie danych przez TCP
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.10.2022 18:37, a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > To by wskazywalo na zbyt male bufory/okno danych. Sprzet wyraznie
    > moze pracowac szybciej, ale kontrola przeplywu TCP mu nie pozwala.

    Które opcja w konfiguracji lwIP za to odpowiada? W stosie TCP/IP od
    Microchipa po prostu ustawiało się parametr określający wielkość bufora
    odbiorczego i nadawczego przy konfiguracji konkretnego socketu. W lwIP
    nie widzę czegoś takiego niestety.

    > Ja bym sprawdzil co sie dzieje jak wywalisz caly kod odpowiedzialny
    > za dzwiek i zostawisz tylko odbior strumienia, ale potwierdzajac
    > w takim tempie (w przyblizeniu) jak kodek by je odbieral.

    Najbliższą rzeczą do tego jaką zrobiłem było wywalenie zapisywania
    nadchodzących danych do bufora cyklicznego. I wygląda na to, że wtedy
    leciały z maksymalną dostępną prędkością, odpowiadającą bitrate'owi
    streama. Nie bardzo wiem natomiast jak w przypadku lwIP narzucić tempo
    odpowiadające tempu zapotrzebowania na dane przez VS10xx. W przypadku
    stosu od Microchipa było to proste - przychodzące dane trafiały do
    bufora FIFO socketa, z którego mogłem je pobierać porcjami o dowolnej
    wielkości. Jeśli dobrze rozumiem w przypadku lwIP i RAW API jest inaczej
    - mam obowiązek przyjąć całą porcję danych zgłoszoną przez callback
    odbiorczy, zwolnić pamięć i wywołać tcp_recved. Stąd potrzeba stosowania
    bufora cyklicznego.

    > Jeszcze moze glupie pytanie: w jakim tempie piszesz/czytasz ten
    > RAM SPI? DMA powinno przerzucac dane z maksymalna predkoscia
    > SPI, ale RAM moze miec porabany protokol a jak go obsluzysz
    > przez software to moga byc straty predkosci.

    Na chwilę obecną nie używam DMA - dane są po prostu przepisywane z
    jednego miejsca w drugie w pętli. Myślałem, że SPI może powodować
    opóźnienia, jednak tę hipotezę można już odrzucić ponieważ:
    - Urządzenie zachowuje się identycznie w przypadku bufora cyklicznego w
    ulokowanego pamięci SPI, jak również (mniejszego) w zwykłym RAM-ie.
    - Żadne problemy nie występują w przypadku odtwarzania z karty SD.

    > Pytanie kiedy potwierdzasz odbior: przed czy po zapisie do SPI
    > RAM. Jesli po to potwierdzenie jest opoznione i efektywnie
    > zmniejsza dostepne okno.

    To tak można? ;) Myślałem, że tcp_recved() wolno mi wywołać dopiero po
    przetworzeniu odebranych danych i zwolnieniu pamięci za pomocą pbuf_free().

    > Pisales ze jest 6kB na bufory LWIP. To 4 pakiety maksymalnej
    > wielkosci. Jesli 1 to wlasnie odbierany pakiet (nie wiem

    6kB to chyba było odnośnie wcześniejszej wersji urządzenia,
    zrealizowanej na PIC-u. Tam dość łatwo było ustawić konkretną wielkość
    bufora odbiorczego.

    > Piszesz o jakims "buforze audio". Nie wiem co to ma byc,
    > ale datasheet VS1003 mowi o przesylaniu bloku 32 bajtow,
    > czyli w zasadzie jesli jest portrzebny jakis bufor to
    > na poziomie max setek bajtow. Czyli pownny byc dziesiatki
    > kilobajtow wolnej pamieci: STM32F107 ma 64KB RAM.

    Dodatkowy bufor na dane audio, pośredniczący w komunikacji pomiędzy
    źródłem danych (Ethernet, lokalny nośnik pamięci) a VS10xx. Praktyka
    pokazała, że jego zastosowanie dość mocno zwiększa stabilność, zwłaszcza
    w przypadku Ethernetu. Implementowałem go do tej pory na jeden z dwóch
    sposobów:
    - klasyczny bufor cykliczny
    - Dwuczęściowy bufor. Gdy jedna część karmi dekoder MP3, druga jest
    ładowana danymi z zewnątrz. Potem następuje zamiana.
    To właśnie tę funkcję w projekcie pełni pamięć SPI RAM.