  • 11. Data: 2009-01-29 11:19:33
    Temat: Re: lutownica transformatorowa - wersja impulsowa
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Agent 0700 napisał(a):

    > Rzeczywiście nietrudno :-)
    >
    > Czasem znajduje się ten sam skrót, ale o innym znaczeniu np. z innej branży

    zwłaszcza jak się na coś z HP patrzy "do góry nogami" to wygląda jak
    "dy" co może sugerować jakiś homemade kit :-)

    Andrzej Kamieniecki

  • 12. Data: 2009-01-29 16:55:37
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 21:23:32 +0100, JanuszR <r...@o...pl> napisał:

    > W przetwornicach wysokoczęstotliwościowych mamy mało uzwojeń na wolt.
    > Uzyskanie jednego wolta na wtórnym jest trudne ale stosując rdzeń o
    > małej przenikalności, ze szczeliną możliwe. Oznacza to, że cewka 10 zw.
    > w układzie wygeneruje mi 10V a to już może wystarczyć a ponieważ prąd
    > źródła spory może nie tylko przebić ale i popalić. 100KHz niesie

    no ale ja dalej nie rozumiem czemu nie mozna dac dwoch trafo jeden po
    drugim. I w jednym bylaby wstepna konwersja na powiedmy pare V
    a w drugim nawinietym juz solidniejszym uzwojeniem z kilku V na
    powiedzmy 0.1V. Troche by tylko sprawnosc spadla, ale to tu nie jest
    tak krytyczne. Zaklocenia idzie wyeliminowac tez odpowiednia konstrukcja
    grota, cos ala gwozdz w rurce (ala koncentryk), bo faktycznie zwykla
    petelka to najszczesliwsza nie jest.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 13. Data: 2009-01-29 18:45:44
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > tak krytyczne. Zaklocenia idzie wyeliminowac tez odpowiednia konstrukcja
    > grota, cos ala gwozdz w rurce (ala koncentryk), bo faktycznie zwykla

    Można też zrobić najpierw tradycyjne trafo powiedzmy 24V a przetwornica
    później. Może i ja jestem staroświecki ale z ręka na sercu powie mi ktoś
    na cholerę tak kombinować? Czy nie można dać zwyczajnej oporowej grzałki
    na 24V?

    JanuszR

  • 14. Data: 2009-01-29 20:33:24
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    Pszemol wrote:

    > I jaka ta lutownica ma miec glówna zalete w porównaniu
    > do typower transformatorówki na 220V/50Hz?

    Trudniej j? po omacku pomyli? z kowad?em ;).

    --
    pozdrawiam,
    ?ukasz Spychalski

  • 15. Data: 2009-01-30 23:48:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Agent 0700 pisze:

> [...]
    #more-354

    > BTW co znaczy DIY? Skrót od czego?

    Angielska wersja Adama Słodowego czyli "zrób to sam" (do it yourself).
    Często spotykane, np. w opisach elektroniki - samoróbki ("mam wzmacniacz
    stereo 20W marki DIY").

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-01-30 23:50:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Lukasz Spychalski pisze:

    > Trudniej j? po omacku pomyli? z kowad?em ;).

    A polskie ogonki to odleciały w kosmos... (masz ustawione "iso-8859-1").

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-01-31 20:44:36
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 29 Jan 2009 12:19:33 +0100 Andrzej Kamieniecki
    <_...@t...com.pl> napisał:

    >zwłaszcza jak się na coś z HP patrzy "do góry nogami" to wygląda jak
    >"dy" co może sugerować jakiś homemade kit :-)

    :-D

    Taka ciekawostka z Wikipedii [1]:
    "
    [...]
    HP spun off a small company, Dynec, to specialize in digital
    equipment. The name was picked so that the HP logo "hp" could be
    turned upside down to be the logo "dy" of the new company. Eventually
    Dynec changed to Dymec, then was folded back into HP.
    [...]
    "
    Obrazek z odwróconym logo:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:HP_Oldlogo.png