  • 41. Data: 2016-05-20 16:31:29
    Temat: Re: [lot] suwmiaraka
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 maja 2016 14:32:37 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    3-f-imperial-and-metric-measurements

    > Tu twierdzą, że jard jest dłuższy od metra :O

    A rzeczywiście. widać że nawet stronka edukacyjna se z tym nie daje rady :)

  • 42. Data: 2016-05-20 16:33:01
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 maja 2016 15:47:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A sklepie jest porownanie cen, tak jak u nas.
    > Tylko u nich jeden ser ma cene za 100g, a drugi obok - za 4 uncje.
    > czyli za ~120g ..

    Kanadyjce tez tak w sklepach maja.
    Jedne owoce maja podana cene za kilo, inne za funt.

    :)

  • 43. Data: 2016-05-20 17:01:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, May 20, 2016, 3:47:07 PM, you wrote:

    > Nawiasem mowiac - nie kaliber, tylko srednica kulek w naboju.
    > Bo kaliber strzelby jakis wiekszy, a kulek w naboju duzo.

    Mylisz się. Sprawdź, ile waży kulka ołowiu o średnicy 18.5mm i pomnóż
    x12.
    To, że zazwyczaj ten kaliber występuje w broni śrutowej ma się nijak
    do tego, że jest określony jako wagomiar.
    Poczytaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kaliber_broni
    i przy okazji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Breneka

    [...]

    > Tylko u nich jeden ser ma cene za 100g, a drugi obok - za 4 uncje.
    > czyli za ~120g ..

    113g

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2016-05-20 18:33:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello J.F.,

    >Mylisz się. Sprawdź, ile waży kulka ołowiu o średnicy 18.5mm i pomnóż
    >x12.

    A cos mi nie pasowalo, tylko z lenistwa nie chcialo mi sie przeliczyc.
    A pamietalem, ze w srucie maja jakos podobnie ... teraz sam juz nie
    wiem, skad im sie te numerki wziely
    https://en.wikipedia.org/wiki/Shotgun_shell#Birdshot

    Choc tu calowe srednice wygladaja okraglo ...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Shot_(pellet)

    J.

  • 45. Data: 2016-05-21 06:41:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Kanadyjce tez tak w sklepach maja.
    > Jedne owoce maja podana cene za kilo, inne za funt.
    >
    > :)

    W tym samym sklepie??? Czy w innej prowincji?

  • 46. Data: 2016-05-21 09:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 May 2016 23:41:19 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W tym samym sklepie??? Czy w innej prowincji?

    W tym samym sklepie na jednej polce - tzn pisze o Anglii kilkanascie
    lat temu.

    J.

  • 47. Data: 2016-05-21 15:28:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > W tym samym sklepie na jednej polce -
    > tzn pisze o Anglii kilkanascie lat temu.

    Ja się dziwię opisowi Kanady, bo często bywam na nartach
    w Albercie i British Columbia i nie widuję mieszaniny jednostek:
    używają kilogramów i gramów jak wszyscy inni normalni ludzie :-)

  • 48. Data: 2016-05-21 22:39:17
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 21 maja 2016 06:43:42 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > W tym samym sklepie??? Czy w innej prowincji?

    W tym samym sklepie czsem na tej samej półce.
    http://i.imgur.com/FHfx8y6.jpg
    http://i.imgur.com/t8FveuT.jpg
    http://i.imgur.com/o6gefTS.jpg

    Choc zazwyczaj owoce w funtach, mięso w kilogramach.

    Ale czasem to mylące jak człowiek nienawykniety.

    No i ceny bez podatku, trzeba przy ocenie dodawać te 13%.

  • 49. Data: 2016-05-21 22:40:41
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 21 maja 2016 15:30:30 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Ja się dziwię opisowi Kanady, bo często bywam na nartach
    > w Albercie i British Columbia i nie widuję mieszaniny jednostek:
    > używają kilogramów i gramów jak wszyscy inni normalni ludzie :-)

    W manitobie tak mają.
    Na cenówkach podają ceny w przeliczeniu na funty ale mniejszymi czasem podają tez w
    kg lub sztukach.

  • 50. Data: 2016-05-21 22:42:22
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 21 maja 2016 06:43:42 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > W tym samym sklepie??? Czy w innej prowincji?

    zresztą:

    http://imgur.com/a/TxY1o

    i na deser:
    http://imgur.com/a/Fqry4