  • 21. Data: 2016-05-19 12:50:49
    Temat: Re: [lot] suwmiaraka
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > jakoś tak im wyszło, że nie
    > dzielili przez potęgi 2, tylko 10. Kiedyś wymyślili
    > podstawową jednostkę zwaną linią i równą 1/10 cala
    > (potem przyszedł podział przez 100 i 1000)

    > A kaliber 12 to średnica kulki odlanej z 1/12 funta ołowiu :)

    Jezusie...

  • 22. Data: 2016-05-19 14:33:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarek,

    Thursday, May 19, 2016, 12:50:49 PM, you wrote:

    > Jezusie...

    Ale w czym masz problem?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2016-05-19 16:03:47
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 maja 2016 14:33:56 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale w czym masz problem?

    Ja - w niczym, ja używam systemu metrycznego :)

  • 24. Data: 2016-05-19 16:41:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarek,

    Thursday, May 19, 2016, 4:03:47 PM, you wrote:

    > Ja - w niczym, ja używam systemu metrycznego :)

    Ale on prawdę napisał - kaliber myśliwski 12 odpowiada kuli ołowianej
    z 1/12 funta ołowiu. Analogicznie kaliber myśliwski 20 (strzelba na
    wiewiórki - nie mylić z kalibrem 0.22 - karabinkiem a nie strzelbą)
    odpowiada kuli z 1/20 funta ołowiu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2016-05-19 16:57:07
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to taka przewaga kultury anglosaskiej nad kresami wschodnimi...

    jakim to trzeba być chorym umysłowo powskim eurogłupkiem, żeby się
    takich rzeczy uczyć i się z nich doktoryzować...

    głowa za mała...

  • 26. Data: 2016-05-19 17:50:18
    Od: s...@g...com

    użytkownik platformowe głupki napisał:
    > to taka przewaga kultury anglosaskiej nad kresami wschodnimi...
    >
    > jakim to trzeba być chorym umysłowo powskim eurogłupkiem, żeby się
    > takich rzeczy uczyć i się z nich doktoryzować...

    Kup sobie suwmiarkę za 40zł z wyświetlaczem
    i zmierzysz sobie przekątna tego nieszczęsnego
    goldpina tak w mm jak i calach.

  • 27. Data: 2016-05-19 17:58:33
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to też jakiś powski półinteligent obsypany grantami musiał wydedukować,
    ten wyświetlacz na wielkość połowy suwmiarki... grant jak nic się należy...

  • 28. Data: 2016-05-19 18:39:36
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jarek P. <j...@g...com> wrote:

    > Jezusie...

    Do dzis sie używa takiego "kalibru" przy sortowaniu krewetek czy owoców w
    przemyśle spożywczym.

    Np krewetki 16/20 będą większe od krewetek 36/40.

    Rozmiar 16/20 oznacza bowiem, ze średnio 18 takich krewetek waży 1 funt.
    Rozmiar 36/40 oznacza ze odpowiednio ok 38 krewetek ważyć będzie funt.

    Teraz masz jabłka o rozmiarze 48, 56, 64 albo 138, 150, 163 - odpowiednio
    tyle jabłek wchodzi objętościowo do jednej skrzynki.

    Logiczne?

  • 29. Data: 2016-05-19 18:39:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    platformowe głupki <N...@g...pl> wrote:
    > to taka przewaga kultury anglosaskiej nad kresami wschodnimi...
    >
    > jakim to trzeba być chorym umysłowo powskim eurogłupkiem, żeby się
    > takich rzeczy uczyć i się z nich doktoryzować...
    >
    > głowa za mała...

    Twoja napewno za mała.

    Ale jak się chwile zastanowisz to być może wymyślisz ze inne jednostki mają
    inną użyteczność w różnych zastosowaniach.

  • 30. Data: 2016-05-19 18:39:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    platformowe głupki <N...@g...pl> wrote:
    > to też jakiś powski półinteligent obsypany grantami musiał wydedukować,
    > ten wyświetlacz na wielkość połowy suwmiarki... grant jak nic się należy...

    Gdyby był mniejszy to pewnie narzekałbyś, że za mały aby cyferki
    odczytać...

    Ty zawsze znajdziesz coś aby ponarzekać, taka już Twoja "uroda".