  • 21. Data: 2015-04-30 01:36:07
    Temat: Re: lobby dilerów znów atakuje
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pewnie chodzi*ło* o to, że "benzynowiec emituje *ołów*"!

    A skad on ten olow bierze? Akumulator spala?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2015-04-30 01:42:41
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 22:34:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > A jednak ... polistyren ma wzor dosc podobny do tego terefere ...
    > a podpal i zobacz.
    > Polietylen pali sie dosc czysto, a jednak ... powachaj.
    > Charakterytyczny zapach ? CO2 i H20 sa bezwonne, wiec co to tak
    > pachnie ...
    >
    > Ba - benzyna i ON maja podobna budowe skladnikow, wiec po co te
    > katalizatory ... duzo od warunkow spalania zalezy.
    >
    > no i czesc tych plastikowych smieci to PCW/PVC, tam juz spalanie nie
    > jest takie bezkarne ...

    > ale drewno to celuloza bez kredy, a wegiel to drewno ... tylko troche

    Widziałeś ostatnio butelkę z PCV. Ja chyba nie. PCV w domu to na przykład wykładziny.
    Jestem przeciwnikiem palenia w piecach jakimiś dziwnymi rzeczami. Bo to zwyczajnie
    nie ma sensu. Ale jak ktoś spali tygodniowo dwie torebki z biedronki, dziesięć takich
    cienkich co wędlinę w sklepie w nie pakują. To nie można powiedzieć że on jakiś
    truciciel jest. Bo nie jest. Jak podpalisz kawałek polistyrenu z zabawki na przykład,
    bo na opakowania tego raczej się nie używa. To zaczynają latać w powietrzu sadze. To
    efekt niepełnego spalania. Sadze to praktycznie czysty węgiel, w znaczeniu
    pierwiastek.

  • 23. Data: 2015-04-30 09:54:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    trochę związane z tematem

    https://exignorant.wordpress.com/2015/04/28/efekty-e
    misji-aerozoli-antropogenicznych/

    słyszeliście o czymś takim jak "efekt globalnego zaciemnienia" ?

  • 24. Data: 2015-04-30 11:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >Widziałeś ostatnio butelkę z PCV. Ja chyba nie.

    Mam watpliwosci co tych z olejow spozywczych. Nie wyglada mi to ani na
    PE, ani ani na terefere.
    I np pojemniki i kubeczki na serki homogenizowane, jogurty, smietane
    ... tudziez resztki rur po budowie, weze elastyczne itp.

    PCW w kazdym badz razie nie jest zakazane i ciagle je produkuja.
    Ciekaw jestem jak sobie z tym spalarnie smieci radza.

    >Jestem przeciwnikiem palenia w piecach jakimiś dziwnymi rzeczami. Bo
    >to zwyczajnie nie ma sensu.

    Tak jest, taki cenny smiec ma trafic do sortowni i potem do miejskiej
    spalarni :-)

    >Ale jak ktoś spali tygodniowo dwie torebki z biedronki, dziesięć
    >takich cienkich co wędlinę w sklepie w nie pakują. To nie można
    >powiedzieć że on jakiś truciciel jest.

    One tak na 99% PE, ale ryzyko trafienia na na PVC jest.

> [...]
    >bo na opakowania tego raczej się nie używa. To zaczynają latać w
    >powietrzu sadze. To efekt niepełnego spalania. Sadze to praktycznie

    No to czarny dym z diesla tez nie szkodzi :-)

    Ale problem w tym, ze skoro niepelne, to cholera wie co jeszcze
    wylatuje przez komin.

    J.

  • 25. Data: 2015-04-30 11:23:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
    >A skad on ten olow bierze? Akumulator spala?

    Dawniej do benzyny dolewali.
    Przestali dolewac dawno temu, ale fama mogla zostac :-)

    J.

  • 26. Data: 2015-04-30 18:02:43
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 11:21:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > No to czarny dym z diesla tez nie szkodzi :-)
    >
    > Ale problem w tym, ze skoro niepelne, to cholera wie co jeszcze

    Kubeczki to HIPS, polistyren wysokoudarowy. Z tanich tworzyw sztucznych jedynie PCV
    ma w cząsteczce coś więcej niż tlen, wodór i węgiel. Ma chlor. I przez chlor w czasie
    spalania robią się toksyczne substancje. Można go oczywiście spalić ale tylko w
    dedykowanych instalacjach. Przy domowym spalaniu może robić się kwas solny który
    zeżre wszystko co metalowe w piecu albo kotle. Z PCV opakowań do jedzenia się nie
    robi bo czysty jest sztywny i kruchy. A zmiękczacze nie za bardzo mają dopuszczenie
    do kontaktu z żywnością. Raczej opakowania na chemię domową z niego robią, bo on
    wybitnie odporny chemicznie jest. Poza tym PCV jest droższy od PE I PP, a one mało co
    gorsze od PCV. Podejrzewam że na rynku stosunek opakowań z PCV w stosunku do tych
    innych co nimi można palić w domowym piecu jest jak 1:10000. Rury i rynny.
    Potrzebowałem zrobić pewnego rodzaju osłonę na cośtam. Pasowała by plastikowa rura
    kanalizacyjna jak by była zrobiona z PCV. Przekopałem markety i składy różne i z PCV
    nie znalazłem. Wszystko PE albo PP. Rynny to samo. Fuksem znalazłem rurę do
    wentylacji z PCV. Wracając do tematu. Gość wyraźnie pisał o spalaniu butelek. A to
    bzdura bo nie dość ze butelki robione są z tworzyw mało albo wcale nie toksycznych
    przy spalaniu to na dodatek jest ich za mało żeby ktokolwiek oparł ogrzewanie na
    butelkach. Przykre w całym temacie jest to że ludzie są bezmyślni i jak w tv jakiś
    baran napisał o butelkach to znaczy ze cały smród jest ze spalonych butelek.

  • 27. Data: 2015-04-30 20:58:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-30 09:54, Bolko wrote:
    > trochę związane z tematem
    >
    > https://exignorant.wordpress.com/2015/04/28/efekty-e
    misji-aerozoli-antropogenicznych/

    > słyszeliście o czymś takim jak "efekt globalnego zaciemnienia" ?

    Słyszeliśmy, choć nazywało się to jakoś inaczej.

    Tak czy inaczej, czy się zrobi cieplej czy zimniej wychodzi na to, że
    będzie to sprawka ludzkości i trzeba za to płacić:P Genialne - prawie
    jak analitycy ekonomiczni - co by się nie stało, to oni wiedzieli,
    przewidywali i potrafią wyjaśnić. I biorą za to kasę. Naukowcy (a w
    zasadzie politycy) nie chcą być gorsi. W sumie nawet jakby z dnia na
    dzień 99% ludzkości zmieniło się w zombiaki, to na pewno znalazłby się
    taki, co dalej by wahania klimatu uzasadniał wpływem ludzkości.

    BTW - komu przeszkadza, jak będzie cieplej? Holendrzy sobie poradzą,
    dajmy jakąś wyspę mieszkańcom Maladiwów (jak oni się nazywają?) i już.
    Od zawsze ludzkość najlepiej się rozwijała jak było cieplej, ba z Afryki
    pochodzi, a teraz wielkie ajwaj. O kasę chodzi i tyle. Zresztą z tym
    podnoszeniem się oceanów to też lipa - Antarktyda się... powiększa,
    Arktyka może się cała stopić i nic się nie zmieni - jedyne co ma
    znaczenia to lodowce i jakaś wieczna zmarźlina. Ale kiedyś po Bałtyku do
    Szwecji saniami jeżdzili, teraz mamy "efekt cieplarniany" a Gdańsk
    ciągle nad morzem stoi i ani go zalać nie chce, ani plaże nie chcą się w
    łąki pozamieniać. Ściema jakas;)

    Shrek.

  • 28. Data: 2015-04-30 22:35:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Dalej - w takim smogu wiecej udzialu maja diesle. Ale nowoczesne mniej,
    > no i plakietka to troche redukuje.
    Ale okazuje się że diesle wcale nie są takie cacy, są bardziej szkodliwe
    dla nas od benzyniaków, szczególnie te z uszkodzonym lub usuniętym
    filtrem sadzy, która jest rakotwórcza jak wynika z najnowszych badań.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2015-04-30 22:42:32
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 22:35:10 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > dla nas od benzyniaków, szczególnie te z uszkodzonym lub usuniętym
    > filtrem sadzy, która jest rakotwórcza jak wynika z najnowszych badań.

    Następny pierdolnięty ekolog się odezwał. Poprzedni był specjalistą od spalania nie
    istniejących butelek zrobionych z plastiku.

  • 30. Data: 2015-04-30 23:12:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 22:42, k...@g...com pisze:

    > Następny pierdolnięty ekolog się odezwał.

    Ty jesteś pierdolnięty buraku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K