  • 11. Data: 2015-04-29 13:57:40
    Temat: Re: lobby dilerów znów atakuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Apr 2015 08:42:22 +0200, Andrzej Lawa
    >>> http://biznes.onet.pl/wiadomosci/energetyka/stare-di
    esle-zostana-w-garazach/ebnh1y

    >Mnie w szkole za komuny uczyli, że truje benzynowiec a diesel tylko
    >smierdzi. Coś się zmieniło?

    Sporo sie zmienilo.
    Dzieki katalizatorowi, komputerowi i sondzie lambda (a nawet dwom czy
    trzem) benzynowiec nie emituje juz trujacego tlenku wegla.
    Emituje tez malo tlenkow azotu. No niemal czyste powietrze emituje,
    prawie jak w lesie :-)

    Diesel natomiast NOx prrodukuje z natury wiecej, i jeszcze czarnym
    dymem wali po wcisnieciu gazu :-)

    Od NOx jest katalizator i pulapka, od dymu komputer, przeplywomierz,
    sonda lambda, Common Rail, i filtr czastek stalych.
    Ale one tylko w nowszych dieslach.

    J.

  • 12. Data: 2015-04-29 15:01:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-29 o 11:08, J.F. pisze:

    > Czy tak calkiem zadnego ... w niektorych miastach zdarzal im sie czasem
    > smog.
    > Nie wiem czy ostatnio tez sie zdarza.

    Zdarza się i teraz. Tyle ze nie z powodu spalin samochodowych.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-04-29 15:12:00
    Od: StaCH <s...@u...com>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 08:42:24 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/energetyka/stare-di
    esle-zostana-w-garazach/ebnh1y

    > "Właściciele aut z silnikami diesla, zarejestrowanych przed 1997 r. w
    > ogóle nie wjadą do ekostref. Samochody zarejestrowane między 1997 r. a
    > 2001 r. wjadą tylko do niektórych punktów miasta."
    >
    > Co ciekawe mój stary złomek właśnie z 1997 roku przy dodawaniu gazu nie
    > dymi. A widzę wiele nowszych, błyszczących samochodów, które przy
    > najmniejszym dodaniu gazu zostawiają za sobą czarną chmurę.
    >
    > Może ta czarna chmura to ma jakieś właściwości lecznicze? ;->

> [...]

    Bardziej truja ludzie palacy smieciami i butelkami plastikowymi w piecach CO tylko
    tutaj trudniej cos zrobic zeby zarobic :-(

  • 14. Data: 2015-04-29 17:53:17
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > to juz chyba ostatni wielki skok na kase PO po takim numerze nawet lemingi nabiora
    podejrzen:-)

    Taa, akurat :-( Zresztą z podejrzeniami, czy bez, to i tak zaglosuja na PO.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2015-04-29 17:58:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bardziej truja

    Kto wiecej truje, to nie ma tu zadnego znaczenia.
    BTW, jesli chodzi o trucie, to poslowie sa bezkonkurencyjni.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2015-04-29 18:14:40
    Temat: Re: Re: lobby dilerów znów atakuje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Apr 2015, J.F. wrote:

> [...]
    > benzynowiec nie emituje juz trujacego tlenku wegla.
    > Emituje tez malo tlenkow azotu. No niemal czyste powietrze emituje, prawie

    Y tam, to chyba o jedno pokolenie się rąbnąłeś, skoro skupiasz
    się na węglach, azotach i innych takich.
    Pewnie chodzi*ło* o to, że "benzynowiec emituje *ołów*"!

    > Diesel natomiast NOx prrodukuje z natury wiecej,

    Piorun zdaje się też.
    Bodaj 50kG na uderzenie.
    Skądś roślinki muszą ten azot brać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-04-29 18:49:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 15:12:02 UTC+2 użytkownik StaCH napisał:

    > Bardziej truja ludzie palacy smieciami i butelkami plastikowymi w piecach CO tylko
    tutaj trudniej cos zrobic zeby zarobic :-(

    Czasami się zastanawiasz `jak coś piszesz czy jak zwierzątko co łyknęło w dzienniku
    bzdurę ją powtarzasz bezmyślnie. Osobiście jestem za twoją bezmyślnością. Ludzie palą
    butelkami. A skąd do kurwy nędzy biorą te butelki jak na ekwiwalent jednego kilograma
    węgla potrzeba spalić z 30 dwu litrowych butelek po pepsi albo innej oranżadzie.
    Butelki teraz robi się w zasadzie z dwóch tworzyw sztucznych, polietylenu i
    Poli(tereftalanu etylenu). pierwszy zbudowany jest tak [-CH2-CH2-]n a drugi tak
    [-C(O)-C6H4-C(O)O-(CH2)2-O-]. Czy geniuszu od spalania butelek możesz podać trujące
    związki chemiczne jakie powstaną po spaleniu tych substancji? Palenie w piecu ww
    substancjami da wielokrotnie czystsze spaliny niż spaliny z węgla albo drewna. Papier
    z opakowań to celuloza i kreda. Możesz podać toksyczne związki jakie powstają ze
    spalenia węgla i wodoru w tlenie?

  • 18. Data: 2015-04-29 21:19:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Apr 2015, k...@g...com wrote:

> [...]
    > butelek po pepsi albo innej oranżadzie.
    > Butelki teraz robi się w zasadzie z dwóch tworzyw sztucznych,

    Ten to chyba jest zupełnie "czysty"?

> [...]
    > Czy geniuszu od spalania butelek możesz podać trujące
    > związki chemiczne jakie powstaną po spaleniu tych substancji?

    Nie mam ŻADNYCH konkretnych danych, dla jasności, ale w przypadku
    PET jedynym podejrzanym jest *ewentualny* "niewyczyszczony"
    (z materiału docelowego) materiał źródłowy, czyli związek chloru,
    ewentualnie któryś katalizator.

    Ale opis wg wikipedii:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Poliestry
    ...wskazywałby, że ta droga (ślady chloru) jest możliwa dla dakronu
    i pleksi. Skąd ten chlor w PET nie wiem.

    > Palenie w piecu ww substancjami da wielokrotnie czystsze spaliny
    > niż spaliny z węgla albo drewna.

    Nie śmiem podważać, bo w organiźmie żywym chyba zawsze się jakaś
    siarka znajdzie. A to dioksyny są wskazywane jako "źródło zła"
    przy paleniu plastików (co, zgoda z zupełnie innej strony, jest
    nadużyciem przez sam fakt że "plastików" jest od metra i trudno
    wykazać że KAŻDY jest równie trujący jak byle dichenbafia, czy,
    żeby daleko nie szukać, "zielone" niegotowane części zwykłego
    ziemniaka).

    > Papier z opakowań to celuloza i kreda.
    > Możesz podać toksyczne związki jakie powstają ze spalenia węgla i wodoru w tlenie?

    A ja, ja mogę??? ;)
    Najbardziej trujący poprzez "trucie kumulacyjne" - tlenek węgla :P
    (i nie marudzić że trzeba się starać)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-04-29 22:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2015 09:49:28 -0700 (PDT), k...@g...com

> [...]
    > [-C(O)-C6H4-C(O)O-(CH2)2-O-]. Czy geniuszu od spalania butelek
    > możesz podać trujące związki chemiczne jakie powstaną po spaleniu

    A jednak ... polistyren ma wzor dosc podobny do tego terefere ...
    a podpal i zobacz.
    Polietylen pali sie dosc czysto, a jednak ... powachaj.
    Charakterytyczny zapach ? CO2 i H20 sa bezwonne, wiec co to tak
    pachnie ...

    Ba - benzyna i ON maja podobna budowe skladnikow, wiec po co te
    katalizatory ... duzo od warunkow spalania zalezy.

    no i czesc tych plastikowych smieci to PCW/PVC, tam juz spalanie nie
    jest takie bezkarne ...

    > Palenie w piecu ww substancjami da wielokrotnie
    > czystsze spaliny niż spaliny z węgla albo drewna. Papier z opakowań
    > to celuloza i kreda. Możesz podać toksyczne związki jakie powstają
    > ze spalenia węgla i wodoru w tlenie?

    ale drewno to celuloza bez kredy, a wegiel to drewno ... tylko troche
    dluzej skladowane :-)

    J.

  • 20. Data: 2015-04-30 01:35:10
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 21:19:29 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > ziemniaka).

    > A ja, ja mogę??? ;)
    > Najbardziej trujący poprzez "trucie kumulacyjne" - tlenek węgla :P

    Nie marudzę że trzeba się starać. Ale jest i coś takiego że zagrożenie zatruciem CO
    przy spalaniu drewna jest praktycznie mało prawdopodobne. Drewno zawiera w sobie
    dostatecznie dużo tlenu i dostatecznie mało węgla żeby zrobiło się tyle CO żeby
    zaszkodziło. Oczywiście możliwość uduszenia spalinami w których jest zbyt mało tlenu
    żeby dało się żyć jest całkowicie realne. Jak ktoś tak pierdoli jak ten co mnie
    sprowokował do odpisania to ja zawsze mam pytanie skąd potencjalny truciciel weźmie
    10 kilogramów pustych butelek dziennie. Ktoś kto wymyśla takie teksty nie zdaje sobie
    sprawy z objętości jaką zajmuje 10 kilogramów podeptanych plastikowych butelek.