  • 41. Data: 2014-10-27 21:26:16
    Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 21:01, J.F. pisze:
    > W miedzyczasie silniki benzynowe i diesla tez zrobily postep i ponoc tez
    > pala ponizej 6l po miescie...

    Ja pisałem w kontekście tematu wątku o sumarycznych kosztach zakupu,
    eksploatacji, napraw i paliwa. Do tego skupiam się na mieście bo na
    trasie nie ma gdzie ani po co się ścigać :-)
    Śmieszność, mułowatość i inne takie pomijam bo mam Yarisa I D4D 75KM :-)
    Napiszę trochę o plusach dodatnich.
    Silnik benzynowy niewysilony pracujący w optymalnych warunkach.
    Klocki hamulcowe do wymiany po 100 tys. km.
    Produkowane w Japonii z naciskiem na jakość bo to sztandarowy model
    firmy. (rankingi niezawodności na samej górze).
    Brak dwumas, turbin, fapów i innego postępowego badziewia.
    Podobno baterie do PriusaII można dostać z odzysku już za 3000 zł.
    Reszta jak w każdym aucie.

    PS. Zakup nowej hybrydy w polskich realiach to nieporozumienie (chociaż
    nowy Auris robi tu przełom) Ale... używana hybryda to już inna rozmowa :-)

  • 42. Data: 2014-10-27 22:10:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-27 19:24, Użytkownik masti napisał:

    > nawet w kilkusetlitrowym bagażniku butla skutecznie uniemozliwia
    > rozsądne pakowanie

    Nie masz wyobraźni przestrzennej i nie potrafisz a nie "uniemożliwia".
    :-)

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2014-10-27 22:18:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Nie masz wyobraźni przestrzennej i nie potrafisz a nie "uniemożliwia".
    > :-)

    chcesz się sprawdzić w pakowaniu? :)

    trening na maluchu czyni cuda :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2014-10-27 22:38:32
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-10-26 17:35, Czesław Wiśniak pisze:

    > Co prawda nie mam lpg, ale jakbym mial to wjezdzajac niezle bym sie
    > usmial z takiej wywieszki :)

    taki już nasz naród. Zakazy/przepisy/nakazy olewamy ciepłym moczem a
    później płacz, że brzoza była za wysoko, że woda za mokra i lód za śliski.

    Rozporządzenie ministra infrastruktury, poszukaj jak chcesz szczegóły.
    LPG jest cięższy od powietrza i gromadzi się w dole.

  • 45. Data: 2014-10-27 23:14:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-27 20:48, z pisze:
    > Albo nawet starszy model:
    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/06/29/zlomnik-k
    ruzuje-toyota-prius-i/
    > 225 tys. km na jednej baterii, 4,6 litra w mieście.

    Poszukałem cen części takiej zwykłej eksploatacji (zawieszenie, hamulce
    itp.) i faktycznie nie wygląda źle cenowo, pomimo że sporo części nie
    jest dzielonych z innymi modelami.
    Chociaż np. poduszek silnika nie znalazłem (ale też nie szukałem jakoś
    bardzo) - i zostaje ASO albo używki (z używanymi częściami też nie jest
    bardzo źle).

    Co do zużycia paliwa - sprintmonitor mówi że średnio pali 5.16l/100km
    (wersja 99KM), przyspieszająca w 10.9s do 100km/h.
    Jest to jaki 1-1.5l mniej niż diesle, ale czy warto?

  • 46. Data: 2014-10-27 23:20:36
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > taki już nasz naród. Zakazy/przepisy/nakazy olewamy ciepłym moczem a
    > później płacz, że brzoza była za wysoko, że woda za mokra i lód za śliski.

    Nie jęcz. Telefonu w reku nie mozesz trzymac a cokolwiek innego juz tak ?
    Mało masz idiotycznych przepisów ? Do szeregu sieroto.

    > Rozporządzenie ministra infrastruktury, poszukaj jak chcesz szczegóły.

    ROTFL.Gdyby mi sie chcialo szukac to bym nie pytal

    > LPG jest cięższy od powietrza i gromadzi się w dole.

    Wiele rzeczy jest ciezszych od powietrza i naucz sie czytac watek bo
    powtarzasz po poprzednikach.

  • 47. Data: 2014-10-28 13:24:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.10.2014 21:01, J.F. pisze:

    > W miedzyczasie silniki benzynowe i diesla tez zrobily postep i ponoc tez
    > pala ponizej 6l po miescie...

    Taaa. Mnie wczoraj po trasie praca-dom 'komputer' pokazał 15.7l/100km.
    7.5km, 58 minut...

    MJ
    PS. Nie, codziennie aż tak źle nie jest. :)

  • 48. Data: 2014-10-28 13:38:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości

    >Taaa. Mnie wczoraj po trasie praca-dom 'komputer' pokazał
    >15.7l/100km.
    >7.5km, 58 minut...
    >PS. Nie, codziennie aż tak źle nie jest. :)

    Mnie ostatnio pokazal 11/100 sredniej. Akurat zadnej trasy nie bylo,
    wiec srednia z miasta z wielu dni.

    Nie mowie, ten dieselek jest oszczedny, ale tez mocny i wraz z ciezkim
    butem robi swoje ...

    J.

  • 49. Data: 2014-10-28 17:07:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-27 22:18, Użytkownik masti napisał:

    > chcesz się sprawdzić w pakowaniu? :)

    Po tym co piszesz wygląda że już wygrałem.

    > trening na maluchu czyni cuda :)

    W twoim przypadku nie uczynił.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2014-10-28 17:37:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Po tym co piszesz wygląda że już wygrałem.

    > W twoim przypadku nie uczynił.

    wymiękłeś? :)