  • 161. Data: 2012-07-08 16:19:49
    Temat: Re: [link] Pirat na quadzie zabija i grozi...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jul 2012 09:56:00 +0000 (UTC), to napisał(a):
    > begin Pablo
    >
    > Bzdura, w cywilizowanych krajach karze się przede wszystkim za INTENCJE.
    > Karanie za sam skutek to cecha charakterystyczna dziczy.

    Nie dotyczy wypadkow. Gdzie co prawda kara jest obnizona juz w kodeksie.

    No i intencje czasem trudno udowodnic.

    J.

  • 162. Data: 2012-07-08 18:35:20
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

    > Nie dotyczy wypadkow. Gdzie co prawda kara jest obnizona juz w kodeksie.
    > No i intencje czasem trudno udowodnic.

    Gość przekroczył dozwoloną prędkość i 30 km/h, za co grozi niewielki w
    sumie mandat. Reszta to kwestia pecha. Intencji zabójstwa na pewno nie
    miał. Kilka lat bezwzględnego więzienia za takie coś to kara rażąco
    wysoka, ale w naszej półdziczy dla niektórych jak widać jeszcze za
    niska...

    --
    ignorance is bliss

  • 163. Data: 2012-07-08 21:44:19
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    W dniu 2012-07-08 11:56, to pisze:
    > begin Pablo

    > Bzdura, w cywilizowanych krajach karze się przede wszystkim za INTENCJE.
    > Karanie za sam skutek to cecha charakterystyczna dziczy.

    Czyli US, Kanada, UK, to dzicz, a Polska względnie cywilizowany kraj.
    Pokaż mi kraj gdzie po takim czymś wsadzili by gościowi mandat?

  • 164. Data: 2012-07-08 21:52:01
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    W dniu 2012-07-08 18:35, to pisze:
> [...]
    > miał. Kilka lat bezwzględnego więzienia za takie coś to kara rażąco
    > wysoka, ale w naszej półdziczy dla niektórych jak widać jeszcze za

    Nie będę wnikał w Twoje rozumowanie pecha, ani kto jest dla Ciebie
    półdziczą... za to bardzo bym prosił byś rozwinął wątek "intencji"...
    pewnie spece od bezpieczeństwa drogowego w Stanach, Kanadzie, UK coś by
    się nauczyli :)

  • 165. Data: 2012-07-08 22:03:23
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    W dniu 2012-07-06 22:48, Pablo pisze:

    > lol... hałasowali tylko i kurzyli...
    > kilka lat temu jeden gostek w Wawie stracił panowanie nad samochodem i
    > zabił kilka ludzi na przystanku.
    > On przecież tylko jechał tylko 30 km/h więcej niż była dopuszczalna
    > prędkość na tym odcinku.
    > Po co Ci ludzie stali na tym przystanku?

    K woli sprostowania... przekroczył prędkość ponad 60 km, 3 ofiary
    śmiertelne.

  • 166. Data: 2012-07-08 23:17:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.07.2012 18:35, to wrote:
    > begin J.F.

    > Gość przekroczył dozwoloną prędkość i 30 km/h, za co grozi niewielki w
    > sumie mandat.
    Gość zachowywał się w sposób nieodpowiedzialny prowadząc samochód tak,
    że nie umiał go opanować. Prawo wymaga kursu i _egzaminu_ żeby móc
    prowadzić samochód m.i. dlatego, żeby człowiek był w stanie określić
    warunki.

    > Reszta to kwestia pecha. Intencji zabójstwa na pewno nie
    > miał.
    Pewnie nie miał, ale jeżeli jest człowiekiem na tyle myślącym, żeby
    otrzymać prawko to powinien liczyć się z tym, że jak jedzie za szybko
    jak na warunki i swoje umiejętności to komuś może zrobić krzywdę.
    Zabójstwo to nie jest, ale skrajna głupota jest karalna, żeby odstraszać.

    Art. 173.
    § 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym
    zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich
    rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka
    lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    > Kilka lat bezwzględnego więzienia za takie coś to kara rażąco
    > wysoka,
    Nie jest. Kara ma też odstraszać. Może dzięki temu ktoś się zastanowi
    czy koniecznie musi zapierdalać. Jak nie ze względu na możliwy mandat to
    ze względu na to, że jak komuś zrobi qq to trafi do pierdla.

    > ale w naszej półdziczy
    Dzicz to masz w USA. Próbowano m.i. posadzić faceta, który poszedł na
    przechadzkę za "first degree murder" po tym jak zastrzelił psychola
    który próbował zaatakować go śrubokrętem. Z perspektywy przysięgłych
    zaczął strzelać do nieuzbrojonego faceta który szedł w jego kierunku, bo
    prokurator uznał m.i., że skoro on nie widział co tamten dokładnie ma za
    plecami gdy biegł ku niemu to przysięgli nie mają się dowiedzieć o tym,
    że podchodził z ukrytym śrubokrętem.

    Michoo

  • 167. Data: 2012-07-09 08:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jul 2012 23:17:13 +0200, Michoo napisał(a):

> [...]
    > że nie umiał go opanować. Prawo wymaga kursu i _egzaminu_ żeby móc
    > prowadzić samochód m.i. dlatego, żeby człowiek był w stanie określić

    Tylko ze malo kto po 24h jazdy to umie. M.in dlatego ze absolutnie tego nie
    ucza, a wrecz ucza jak jezdzic po miescie przepisowo 50. To skad ma
    wiedziec jak wyglada 70 w deszczu ? Ktore jest na wielu ulicach
    dopuszczalne, o drogach poza miejskich nie wspominajac.

> [...]
    > zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich
    > rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    Tylko widzisz - nie wiem w koncu o jakim przypadku mowa, ale moze np zle
    ocenic warunki, wpasc w poslizg, wpasc w przystanek ... a tam bedzie stalo
    4 osoby a nie 5. I juz nie ma katastrofy. A dlaczego ... mial szczescie.

    > § 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka
    > lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze
    > pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Tymczasem, jesli kierowca byl trzezwy, i nie podpadl sadowi w jakis sposob,
    to dostanie rok, moze dwa, ale w zawieszeniu. A naruszyl zasady
    bezpieczenstwa w taki sam sposob jak ten co dostal poltora roku do
    odsiadki, albo jak ten co dostal 300zl mandatu, bo szczesliwie nikomu nic
    sie nie stalo, choc dwa auta do kasacji.
    I gdzie tu sprawiedliwosc ?

    > Nie jest. Kara ma też odstraszać. Może dzięki temu ktoś się zastanowi
    > czy koniecznie musi zapierdalać.

    To moze od razu kare smierci ?
    Jak widac - dzialanie odstraszajace jest znikome. Moze dlatego ze sedziowie
    daja rok w zawiasach zamiast dwoch bez.

    Tylko biorac pod uwage statystyki - tu nawet resocjalizacja nie potrzebna,
    bo ludzie zap* a wypadkow nie powoduja, tzn malo powoduja i nei kazdy. A
    szansa na to ze taki po raz drugi wypadek spowoduje, tez jest bliska zeru -
    choc to oczywiscie od kary zalezy :-) .

> [...]
    > prokurator uznał m.i., że skoro on nie widział co tamten dokładnie ma za
    > plecami gdy biegł ku niemu to przysięgli nie mają się dowiedzieć o tym,

    Ale spojrz na to z drugiej strony - zastrzelil czlowieka bez powodu.
    Nastepnym razem zastrzeli inwalide z Iraku, ktory bez reki biegnie do
    autobusu. To chyba lepiej zeby go posadzic teraz :-)

    A poza tym ... skad wiadomo ze psychol chcial go zadzgac srubokretem ?

    J.