  • 71. Data: 2011-01-29 12:20:01
    Temat: Re: lg gt540 swift - orange
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 22:15:05 +0100, Grzegorz Krukowski wrote:
    >Ależ skąd. Zacznij z niego korzystać *bez jakiegokolwiek dostępu do
    >sieci* to porozmawiamy.

    I co sie wtedy dzieje ?

    J.

  • 72. Data: 2011-01-29 14:40:08
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale moge wylaczyc troche ?
    > Bo znow wracamy do swiatopogladu .. placic 20zl za kompletnie mi
    > niepotrzebna usluge ?

    Możesz wyłączyć 3g data i synchronizować tylko po wifi, nie ma
    żadnych przeszkód.

    p.

  • 73. Data: 2011-01-29 17:43:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 14:40:08 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI wrote:

    >Możesz wyłączyć 3g data i synchronizować tylko po wifi, nie ma
    >żadnych przeszkód.

    A moge pojsc dalej ?
    Bo tu mam swiatopoglad zgodny z Waldkiem - chetnie sobie
    zsynchronizuje przez kabelek czy BT, albo skopiuje wlasciwe pliki,
    ale Google nie musi znac kontaktow do wszystkich moich znajomych ..

    i nie podoba mi sie koncepcja ze internet jest _niezbedny_ do zycia
    :-)

    J.

  • 74. Data: 2011-01-29 18:50:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 29-01-2011 18:43, J.F. pisze:

    > A moge pojsc dalej ?

    Możesz dużo dalej, tylko dlaczego upierać się wtedy przy smartfonie...

    > Bo tu mam swiatopoglad zgodny z Waldkiem - chetnie sobie
    > zsynchronizuje przez kabelek czy BT, albo skopiuje wlasciwe pliki,
    > ale Google nie musi znac kontaktow do wszystkich moich znajomych ..

    ...jeszcze z Androidem, gdzie ideą systemu jest synchronizacja z chmurką
    google.

    > i nie podoba mi sie koncepcja ze internet jest _niezbedny_ do zycia
    > :-)

    Generalnie to żaden telefon nie jest niezbędny do życia.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 75. Data: 2011-01-29 19:26:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 19:50:51 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:
    >Możesz dużo dalej, tylko dlaczego upierać się wtedy przy smartfonie...

    Bo np chcialbym zeby robil tez za nawigacje w samochodzie i na
    rowerowych wycieczkach po lesie.
    No i raz na pol roku ma umozliwic odebranie e-maila i odczytanie pdf z
    niego :-)

    >...jeszcze z Androidem, gdzie ideą systemu jest synchronizacja z chmurką
    >google.

    Idea systemu, czy idea pewnej czesci systemu, niekoniecznie
    obowiazkowej ?

    Bo .. jesli nie Android to co ? MacOS, Windows7, Symbian ?

    >Generalnie to żaden telefon nie jest niezbędny do życia.

    Ja o wkurzajacych sytuacjach ze np pralki wkrotce nie uruchomisz jesli
    nie masz pod reka dostepu do internetu.

    Ot ostatnia przygoda z notebookiem - jest CD z windowsem, jest z
    driverami, ale driver do ethernetu im sie jakos zapodzial.
    Strach pomyslec co by bylo gdyby system sie rozp* gdzies w
    Antarktydzie czy statku poza cywilizacja.
    Ba, wystarczy nawet firma z "polityka korporacyjna"
    i gon do informatyka, bo tylko on ma dostep do internetu :-)

    J.

  • 76. Data: 2011-01-30 00:09:49
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 20:26:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bo np chcialbym zeby robil tez za nawigacje w samochodzie i na
    > rowerowych wycieczkach po lesie.

    Na rower? Za delikatny. Chyba, że chodzi o logowanie trasy.

    > No i raz na pol roku ma umozliwic odebranie e-maila i odczytanie pdf z
    > niego :-)

    > Idea systemu, czy idea pewnej czesci systemu, niekoniecznie
    > obowiazkowej ?

    Idea systemu. Że da się z tego częściowo zrezygnować to osobna sprawa i w
    sumie zależna też od konretnej wersji (producenta).

    > Bo .. jesli nie Android to co ? MacOS, Windows7, Symbian ?

    A to już co kto lubi. iOS czy WP7 też raczej są do działania w podpięciu do
    sieci przeznaczone, więc pewnie Symbian.

    > Ja o wkurzajacych sytuacjach ze np pralki wkrotce nie uruchomisz jesli
    > nie masz pod reka dostepu do internetu.

    Do tego nam jeszcze daleko :)

    > Ot ostatnia przygoda z notebookiem - jest CD z windowsem, jest z
    > driverami, ale driver do ethernetu im sie jakos zapodzial.

    Normalnie nie masz CD z Windows, tylko partycję z wersją "recovery" gdzie
    są wszystkie drivery.

    > Strach pomyslec co by bylo gdyby system sie rozp* gdzies w
    > Antarktydzie czy statku poza cywilizacja.

    A na co ci by tam był potrzebny, z ciekawości?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 77. Data: 2011-01-30 10:28:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 01:09:49 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:

    >Na rower? Za delikatny. Chyba, że chodzi o logowanie trasy.

    Tez, ale przede wszystkim chodzi o uzycie innego programu, z innymi
    mapami.

    >Idea systemu.

    Bym sie troche zdziwil. Widac musze doczytac.

    >A to już co kto lubi. iOS czy WP7 też raczej są do działania w podpięciu do
    >sieci przeznaczone, więc pewnie Symbian.

    No wlasnie - zamienil stryjek ...
    To moze jednak lepszy Android, ktory dzieki otwartosci moze sie
    doczekac innych rozwiazan niz Google :-)

    >Do tego nam jeszcze daleko :)

    5 lat ? :-)

    >Normalnie nie masz CD z Windows, tylko partycję z wersją "recovery" gdzie
    >są wszystkie drivery.

    To jakos zapomnieli napisac jak z niej skorzystac.
    A ze CD dali, to sie czlowiek dlugo nie zastanawial.

    A potem sie okazuje ze do zainstalowania niezbedny jest internet,
    drugi komputer, pendrive lub nagrywarka i plyta.
    Choc nie - byc moze wystarczy tez internet i wifi :-)

    >A na co ci by tam był potrzebny, z ciekawości?

    do sluchania mp3, do prowadzenia badan naukowych, a moze do nawigacji
    czy sterowania silnikiem.

    J.

  • 78. Data: 2011-01-30 11:15:12
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 30-01-2011 11:28, J.F. pisze:

    /.../

    > No wlasnie - zamienil stryjek ...
    > To moze jednak lepszy Android, ktory dzieki otwartosci moze sie
    > doczekac innych rozwiazan niz Google :-)

    Tylko wszystko ciąży coraz bardziej ku trzymaniu danych w chmurze i
    raczej zmiany w tym kierunku będą. Chyba że jakieś prywatne mody, ale to
    nie dla każdego przecież.

    /.../

    > To jakos zapomnieli napisac jak z niej skorzystac.
    > A ze CD dali, to sie czlowiek dlugo nie zastanawial.

    Jakoś mi się nie chce wierzyć, mam z tym do czynienia na codzień i
    zawsze informacja JAK to zrobić jest w dokumentacji.

> [...]
    > Choc nie - byc moze wystarczy tez internet i wifi :-)

    > do sluchania mp3, do prowadzenia badan naukowych, a moze do nawigacji

    I pracowałbyś tam bez jakiegokolwiek systemu kopii zapasowych (danych i
    oprogramowania)? Lekkomyślność to chyba mało powiedziane.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 79. Data: 2011-01-30 14:43:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 12:15:12 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:
> [...]
    >
    >Tylko wszystko ciąży coraz bardziej ku trzymaniu danych w chmurze i
    >raczej zmiany w tym kierunku będą. Chyba że jakieś prywatne mody, ale to

    Duzo ich nie trzeba, pare programow narzedziowych umozliwiajacych
    kopie plikow czy innych danych.

    >Jakoś mi się nie chce wierzyć, mam z tym do czynienia na codzień i
    >zawsze informacja JAK to zrobić jest w dokumentacji.

    No coz, sprawdze przy okazji, ale papier kosztuje i dokumentacja jest
    coraz ciensza. I coraz bardziej po lebkach napisana.
    O taki notebookowy system "chmury" - przyjmij jak ci sprzedano, uzywaj
    szczesliwie dwa lata, kup nowy.

    >I pracowałbyś tam bez jakiegokolwiek systemu kopii zapasowych (danych i
    >oprogramowania)? Lekkomyślność to chyba mało powiedziane.

    Oczywiscie mialbym, ale zeby sie do niego dostac musze windows
    zainstalowac. Mam CD z systemem i driverami .. a nie, jednak nie mam
    :-(

    A nawet jak sie dobiore do backupow, to nie tak latwo z nich wyciagnac
    jeden driver.

    J.

  • 80. Data: 2011-01-30 15:59:12
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 30-01-2011 15:43, J.F. pisze:

    > No coz, sprawdze przy okazji, ale papier kosztuje i dokumentacja jest
    > coraz ciensza. I coraz bardziej po lebkach napisana.

    Sprawdź, byłbym naprawdę zdziwiony, gdyby nic nie było.

    > O taki notebookowy system "chmury" - przyjmij jak ci sprzedano, uzywaj
    > szczesliwie dwa lata, kup nowy.

    Nie przesadzaj; producent dostarcza narzędzi do robienia kopii systemu
    recovery na płytach.

    > Oczywiscie mialbym, ale zeby sie do niego dostac musze windows
    > zainstalowac. Mam CD z systemem i driverami .. a nie, jednak nie mam
    > :-(

    A niby dlaczego potrzebujesz do tego systemu? System jest potrzebny gdy
    przywracasz same dane, ja mówiłem o narzędziach w rodzaju Acronis Drive
    Image, gdzie cała zawartość partycji jest kopiowana na inny HDD czy na
    DVD. Odzyskanie nie wymaga sprawnego systemu.

    > A nawet jak sie dobiore do backupow, to nie tak latwo z nich wyciagnac
    > jeden driver.

    A kto mówił o wyciąganiu jednego drivera?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118