eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodylegendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-) › Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
    Date: Tue, 29 Jan 2013 02:09:31 +0100
    Organization: private
    Lines: 25
    Message-ID: <9306720689$20130129020931@squadack.com>
    References: <ke6bje$qau$1@node2.news.atman.pl>
    <1b61mdzislf$.177skq4d0tpjs$.dlg@40tude.net>
    <ke6ncn$66v$1@node2.news.atman.pl>
    <5vtt00gl4o6z$.124qs0hbbwgks.dlg@40tude.net>
    <ke6pjc$kp5$1@mx1.internetia.pl>
    <q55mwgfngpe6$.b0nyfjw3cge8.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-42-196.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: somewhere.invalid 1359421770 10682 37.109.42.196 (29 Jan 2013 01:09:30 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Jan 2013 01:09:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <q55mwgfngpe6$.b0nyfjw3cge8.dlg@40tude.net>
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Authenticated-User: squadack
    X-Comment-To: Tomasz Pyra
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481333
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Tomasz,

    Monday, January 28, 2013, 10:11:45 PM, you wrote:

    >>> Ale oczywiście zgoda - zarówno uruchamianie na pych jak i rozrusznikiem
    >>> napędzają koło zamachowe i za jego pośrednictwem silnik. Chodzi tylko o to
    >>> żeby rozrządem nie szarpnąć zbyt nagle.
    >> Rozrusznik masz spięty bezpośrednio z kołem zamachowym, raczej nie cacka
    >> się on specjalnie z rozrządem. Odpalając na pych puszczasz sprzęgło,
    >> przez co masz pewien margines "na uślizgu".
    > Pod warunkiem że faktycznie puszczasz, a nie z niego strzelasz.

    Jeśli masz klasyczne sprzęgło, to masz w nim coś takiego, co nazywa
    się tłumikiem drgań wzdłużnych (te sprężynki w tarczy). On złagodzi
    impet uderzenia. Poza tym - elementy wirujące silnika połączone z
    kołem zamachowym mają swoją bezwładność a sprzęgło przenosi skończony
    moment obrotowy bez poslizgu. W samochodach jednak sprzęgło kłowe to
    wyjątek a nie reguła.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: