  • 41. Data: 2013-05-16 23:32:56
    Temat: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-16 23:16 ToMasz napisał(a):

    > Ps żadnym nadajnikiem w aucie, nie obejmiesz całej polski. Patrz maszt
    > i moce polskie radio program 1

    Dobra, to jest jasne. Chodziło mi o możliwość routingu danych albo od
    razu wpychanie ich do internetu tam gdzie zostały odebrane (jak APRS czy
    właściwie też GSM).

    Bynajmniej nie chcę antenką samochodową i jednym wzmacniaczem przesłać
    bezpośrednio danych na 700 km. Chociaż w paśmie KF byłoby możliwe...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 42. Data: 2013-05-17 05:46:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:51955084$0$1268$65785112@news.neostrada.pl...
    > Bynajmniej nie chcę antenką samochodową i jednym wzmacniaczem przesłać
    > bezpośrednio danych na 700 km. Chociaż w paśmie KF byłoby możliwe...

    Zaledwie możliwe. Nie polegałbym na tym. Lista czynników warunkujących do
    krótkich raczej nie należy...

  • 43. Data: 2013-05-17 08:30:27
    Temat: Re: ?ledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-05-16 21:58, Artur Miller pisze:

    > tylko jak odroznic jammer od parkingu na poziomie -3, gdzie ani gsm ani tym
    > bardziej gps nie dotrze? pozwolic odpalic na 5 minut potem odciecie paliwa i
    > alarm?

    Zawsze przy takich pomysłach na myśl przychodzi mi przejazd kolejowy ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2013-05-17 11:02:24
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Odróżniać po poziomie w.cz., jeśli brak sygnału, po prostu, to na wejściu
    prostego odbiornika kontrolnego w.cz. mało i ewentualnie nie blokujemy.
    Jeśli wykryjemy bliskie w.cz. (uwaga na nadajniki, koło których
    przejeżdżamy), to oznacza stan zagłuszania i podejmujemy procedury alarmowe.

    > Zawsze przy takich pomysłach na myśl przychodzi mi przejazd kolejowy ;)

    Z blokadą nawet rozrusznika, że nie dało by się zjechać po wrzuceniu jedynki
    i uruchomieniu rozrusznika... Albo upchać auta (wtedy "obowiązkowo" blokada
    hamulców...) jeśli droga jest w miarę równa i teoretycznie to umożliwia...
    :P
    No, jeszcze musi pociąg jechać... Ale czarny scenariusz :)) (na poważnie -
    oby nigdy)

  • 45. Data: 2013-05-17 11:18:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.05.2013 11:02, Anerys wrote:

> [...]
    > blokujemy. Jeśli wykryjemy bliskie w.cz. (uwaga na nadajniki, koło
    > których przejeżdżamy), to oznacza stan zagłuszania i podejmujemy

    BMW się podobno kradnie pakując do chłodni, więc to za dużo nie da.

    Michoo

  • 46. Data: 2013-05-17 13:00:31
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > BMW się podobno kradnie pakując do chłodni, więc to za dużo nie da.

    Cóż, każda rzecz chyba, ma swoje słabe strony... Ciągła "Walka karnawału z
    postem"...

  • 47. Data: 2013-05-17 15:27:05
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2013-05-16 22:46, Adam Dybkowski pisze:
    > A no właśnie - idealne rozwiązanie narzucające się jako pierwsze to
    > APRS na 144,8 MHz. Gdyby producenci wreszcie się przebudzili i zaczęli
    > robić moduły możliwe do użycia od ręki (coś a'la moduł/terminal GSM),
    > wystarczyłoby tylko podczepić małego AVRka i APRS zrobiony.

    http://www.byonics.com/mt-rtg - tu już nawet nie musisz AVRka podpinać
    :) Wyjmujesz z pudełka i jedziesz.

    > Po co
    > komuś utrudniać życie licencjami czy zezwoleniami? Mogłaby bez
    > licencji być ograniczona np. dozwolona moc nadawania i każdy byłby
    > zadowolony.

    To już kwestia filozoficzna. Ograniczona moc bez licencji to jest CB i
    PMR; kto licencję chce mieć, to ma - 82PLN pozwolenie to nie taka
    bariera, egzamin też bardzo prosty. Nie jest źle. Dla przypomnienia -
    jeszcze 10 lat temu za CB radio trzeba było corocznie abonament płacić :)

  • 48. Data: 2013-05-17 20:07:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-17 15:27 Tomek napisał(a):

    > http://www.byonics.com/mt-rtg - tu już nawet nie musisz AVRka podpinać
    > :) Wyjmujesz z pudełka i jedziesz.

    O, fajne. Ale cena niefajna.
    Da się taniej? Może istnieje odpowiednik od jakiegoś Chińczyka? Byonics
    LLC to USA i stąd pewnie taka cena.

> [...]
    > bariera, egzamin też bardzo prosty. Nie jest źle. Dla przypomnienia -
    > jeszcze 10 lat temu za CB radio trzeba było corocznie abonament płacić :)

    No właśnie dziwne, że tego samego nie da się zrobić w paśmie PMR? Zwykłe
    ręczne radyjka mają zasięg kilku km a antena tak mała, że zmieści się
    razem z resztą sprzętu w samochodowym schowku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 49. Data: 2013-05-18 22:06:52
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:519671c9$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
    > No właśnie dziwne, że tego samego nie da się zrobić w paśmie PMR? Zwykłe
    > ręczne radyjka mają zasięg kilku km a antena tak mała, że zmieści się
    > razem z resztą sprzętu w samochodowym schowku.

    Ale autor wątku chciał mić zasięg 700km. To tylko na niskich
    częstotliwościach więc nieosiągalne w samochodzie z powodu wymiarów anteny
    nadawczej. Na 2m/70 cm są przemienniki więc można coś główkować. Na CB czy
    PMR najprościej ale zasięg już nie ten.

  • 50. Data: 2013-05-18 23:43:56
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ale autor wątku chciał mić zasięg 700km. To tylko na niskich
    > częstotliwościach więc nieosiągalne w samochodzie z powodu wymiarów anteny

    Dochodzi do tego moc. Choć krókofalowcy cudują (nierzadko z powodzeniem) :)
    aby małą mocą przy możliwie prostej antenie dolecieć jak najdalej, ale,
    czynników warunkujących, jak wspominałem, jest tyle, że to jest toto-lotek.
    Polujący na DX-y wiedzą, o co mi chodzi, od czego zależy powodzenie.

    > nadawczej. Na 2m/70 cm są przemienniki więc można coś główkować. Na CB czy

    Pod warunkiem wpięcia w sieć. Ale i tak pojemność takiego systemu do dużych
    należeć nie będzie, chyba, że się mocno zainwestuje. Niby można pokombinować
    z działaniem w komórkach, ale to już nie takie hop-siup.

    > PMR najprościej ale zasięg już nie ten.

    Na CB silna zależność od pory dnia, bardzo niski zasięg przyziemny, jak
    zwykle na KF strefa martwa, wieczorem mało realne polecieć gdzieś dalej. PMR
    niby pojemniejsze i można by pomyśleć o jakiejś sieci wspartej internetem, a
    od strony radiowej jakimś protokołem typu AX-25, lub jakimś encapem. Może
    jakaś emisja typu PSK, czy któraś z księżycówek... ale tu znów wychodzi
    kompromis między przepływnością, a odpornością na zniekształcenia, korekta
    błędów, w jednym lepiej, w jednym gorzej... Prędzej bym na PMR wpięte w sieć
    internetową widział, z ewentualnym wsparciem przemienników typu "papuga".
    Dedykować jeden-dwa kanał(y) do tego celu (jeden np. mógłby być ze
    wspierającą "papugą", a drugi bez niej), a resztę da radę już dostępnymi
    środkami...
    Nadużycia, piractwo - cóż, trzeba by to mądrze dopieścić, docyzelować...