  • 21. Data: 2009-08-05 08:08:56
    Temat: Re: lcd nad akwarium ?
    Od: "rageofhonor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h4t2ro$1p1$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam grupowiczów
    >
    > mam taki pomysł na wystroj mojego pokoju:
    >
    > TV 32'' wiszący na ścianie ok 170 nad podłoga (od dołu).
    > Pod nim akwarium ok 200-250 litrów.
    >
    > akwarium kończyło by się na wys. ok 140 cm od podłogi. Oczywiście z
    > pokrywą.
    >
    > Pytanie czy opary z akwarium nie wpłyną na szybsze zuzycie tv?

    Widzę mały problem z komfortem oglądania telewizji a szczególnie w nocy.
    Takie akwarium emituje dużo światła podobnie jak telewizor. Oglądając
    telewizję mając akwarium pod telewizorem może być to nie korzystne dla
    twoich oczu i komfortu oglądania. Inna sprawa to jest że ryby potrzebują
    spokoju. Wibracje od głośników i błyski z ekranu mogą im zaszkodzić.

  • 22. Data: 2009-08-06 21:00:23
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > kiepski pomysł :)
    > abstrachując od techniki - to będziesz oglądał TV czy akwarium? :)

    Tv tylko okazjonalnie. Maks 7 godzin tygodniowo.

    Głównym obiektem oglądania ma być akwarium

    --
    PawełJ

  • 23. Data: 2009-08-06 21:05:50
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Widzę mały problem z komfortem oglądania telewizji a szczególnie w nocy.
    W nocy w tym pokoju nikt nic nie ogląda. To pokój dzienny. TV wyłączone. Z
    pewnych względów od tygodnia podświetlane jest akwarium ale małe i stojące
    nie pod tv.
    > Takie akwarium emituje dużo światła podobnie jak telewizor. Oglądając
    > telewizję mając akwarium pod telewizorem może być to nie korzystne dla
    To nie problem. Akwarium bedzie miało światło jak będzie wyłączone tv.
    Chociaż podejżewam że jak będzie akwa to tv nie będzie wogóle włączany.
    > twoich oczu i komfortu oglądania. Inna sprawa to jest że ryby potrzebują
    > spokoju. Wibracje od głośników i błyski z ekranu mogą im zaszkodzić.

    W tą stronę nigdy nie myslałem o rybkach. Być może masz rację bo napewno
    błyskające tv nie stwarza warunków naturalnych rybkom.
    Ale jak juz wcześniej pisałem samo tv będzie ogladane sporadycznie.
    Po prostu musi w tym pokoju być. natomiast chcę mieć akwarium i to duże. I
    nie ma innego miejsca. Nie chciałbym żeby pewnego dnia nie włączyło się tv z
    powodu wilgoci albo zrobiło jakiegoś fajrwerka i żeby np wpadło do akwarium
    :0

    --
    PawełJ

  • 24. Data: 2009-08-16 17:54:18
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    TV powienień być zamontowany tak aby środek ekranu
    znajdował się na wyznaczonej POZIOMO lini wzroku. Każde
    inne usytuowanie jest nieporozumieniem.
    Od tego bym zaczął i na tym skończył, myślę że 99%
    profesjonalnych projektantów wnętrz również.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 25. Data: 2009-08-16 18:09:41
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "rageofhonor" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Takie akwarium emituje dużo światła podobnie jak telewizor. Oglądając
    > telewizję mając akwarium pod telewizorem może być to nie korzystne dla

    Tutaj akurat radzisz mu coś zupełnie odwrotnego, element wystroju
    taki jak akwarium, posiadając statyczne w miarę jasne oświetlenie
    jest czynnikiem sprzyjącym przy oglądaniu wieczorem TV.
    Można założyć że idealnie dla wzroku jest gdy podczas oglądania
    wieczorem TV światło otaczające znajdujące się w polu widzenia wzroku
    ma większą jasność niż najaśniejsza scena wyświetlana w TV.
    Wzrok męczy się gdy pracują mięśnie zwężające i rozszerzające źrenice.
    Więc gdy poziom sumarycznej jasność oglądanej sceny (pokój/śniana + obraz w
    TV)
    nie zmienia się za mocno, wzrok się dużo mniej męczy.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 26. Data: 2009-08-16 18:52:56
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > inne usytuowanie jest nieporozumieniem.
    > Od tego bym zaczął i na tym skończył, myślę że 99%
    > profesjonalnych projektantów wnętrz również.

    Dlatego nie zwracam się z projektowaniem mojego wnętrza do profesjonalistów.
    Uważasz, że wygodnie byłoby ci oglądać tv na leżąco gdybyś ekran miał na
    wysokości oczów? NIe wyobrażam sobie wygodej pozycji.

    Zresztą nie o wysokośc tv pytałem.

    --
    PawełJ

  • 27. Data: 2009-08-16 19:00:45
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

> [...]
    > Uważasz, że wygodnie byłoby ci oglądać tv na leżąco gdybyś ekran miał na
    > wysokości oczów? NIe wyobrażam sobie wygodej pozycji.

    Od każdej reguły są wyjątki, w szpitalach TV montuje
    się wysoko włąśnie ze względu na to że ogląda się je
    wyłącznie leżąc.

    Co do pary wodnej z akwarium, hmmm przetwornice nie
    lubią pary wodnej, podobnie jak tor WCZ w CRT/plaźmie.
    Jednak podczas regularnego oglądania para wodna nie osiądzie na
    elemantach TV (w TV LCD będzie ciepło i para nie ma szans
    tam się gromadzić, gorzej gdy np. przez tydzień nie będziesz
    oglądał TV ... a następnie go włączysz.
    Sporo urządzeń kiedyś miało nawet zabezpieczenia które
    nie pozwalało wystartować przetwornicy przy zbyt wysokiej
    wilgotności aby nie uszkodzić elektroniki.Teraz pewnie nie
    mają ... bo teraz wszystko ma sięszybko popsuć, a klient
    ma lecieć po nowy model :-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 28. Data: 2009-08-17 16:44:03
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]

    > Od każdej reguły są wyjątki, w szpitalach TV montuje
    > się wysoko włąśnie ze względu na to że ogląda się je

    Między pozycją pionową a poziomą jest jeszcze wiele innych,
    choćby lekko ukośna na fotelu, półleżąca na kanapie itp.
    Linia wzroku w czasie odpoczynku połączonego z ogladaniem
    tv rzadko kiedy jest "profesjonalnie" pozioma... ;-)
    Regułą nie jest "pozioma linia wzroku", ale "linia wzroku".
    Inaczej oczy się męczą.

    Krystian