  • Data: 2010-01-23 23:04:12
    Temat: Re: lamerskie pytanie o transfer via USB
    Od: MAR <m...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010.01.22 22:09, BartekK pisze:
    > W USB nie występuje transmisja pomiędzy urządzeniami usb-slave (znaczy
    > kamerka, dysk itp), wyłącznie rozmawia usb-master (komputer) z usb-slave
    > (urządzenie), czasem za pośrednictwem hubów itp, ale zawsze w ten
    > sposób. Gdy podłączysz 2 dyski na usb i chcesz między nimi kopiować, to
    > dane zawsze są "ciągnięte z dysku A do komputera" a potem przez to samo
    > usb "pchane do dysku B" przez komputer.

    Niezupełnie. Jest też USB OTG, gdzie dwa urządzenia mogą ze sobą
    rozmawiać. Np. urządzenia do zgrywania zdjęć z aparatu na dysk twardy
    bez pośrednictwa komputera; niektóre drukarki itp. Oczywiście zasada
    slave-master jest zachowana.

    W niektórych komputerkach PDA można sobie w systemie ustawiać, czy USB w
    nich ma być slave czy master.

    Ogólnie: to zależy od urządzeń, ale najczęściej pracują one tylko jak
    slave i wszystko idzie za pośrednictwem komputera.

    --
    Mar