  • 31. Data: 2013-07-28 09:54:17
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 21:17:58 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > Lokalizacja różną dokładność może mieć. By temperaturę znać godzisz się na
    > podanie miasta, ale czemu miałbyś zdradzać komukolwiek obcemu pod jakim
    > adresem mieszkasz.

    Google i tak wie :-(

    Opcja "wyszukaj najblizsza stacje" moze byc pomocna.

    J.

  • 32. Data: 2013-07-28 09:55:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 15:10:21 +0200, Krystek napisał(a):
    > Ja mam np. w swoim tablecie możliwość wyboru z poziomu menadżera
    > aplikacji, czy chcę żeby program uruchamiał się jako zwykły program, czy
    > może jako usługa działająca w tle. Dla programów, które działają jak
    > usługa mogę to wyłączyć.

    Widac tablety lepiej oprogramowane niz telefony samsunga.

    J.

  • 33. Data: 2013-07-28 10:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:25:15 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aha :) Tak szczerze to potrafił :)

    sam nic nie robil.

    > Wolne żarty - nie wiesz wielu rzeczy o tym co robi. Znaczy możesz
    > wiedzieć, ale to wymaga sporej wiedzy i niestety wielu rzeczy nawet
    > jako root zabronić nie możesz, ponieważ są potrzebne.

    Tym niemniej z zalozenia nie robi, choc do pelni szczescia to by
    trzeba bylo zaczac od analiz zrodel i przekompilowania jadra ... a
    wczesniej kompilatora :-)

    > Tak/Nie. Jak masz odpowiedni poziom wiedzy to będą robiły to na co
    > administrator pozwolił - z uwagą jak przy Unices.

    A za trzy wprowadza kolejna wersje ktora ma to zrobione inaczej.

    > Nie kupuj, obowiązku nie ma. Przecież podobno wiesz o tym, że robi
    > to czego nie chcesz.

    No i nie kupuje :-)

    > Zależy od producenta - niektórzy pozwalają na zaawansowane zarządzanie
    > aplikacjami/usługami by design. Trzeba tylko poszukać.

    > Ponieważ ktoś sobie tak założył, napisał program i Ty miałeś
    > chęć skorzystania z niego. Nie godzisz się na jego wymagania to
    > masz parę możliwości:

    Takie swoiste prawa autorskie - tworca ma prawo do nadzoru nad swym
    dzielem ? Na szczescie w programach nie obowiazuja :-)

    > 1. Nie instalujesz.
    > 2. Piszesz sam wg własnych wymagań.
    > 3. Zlecasz komuś napisanie wg własnych wymagań.
    > Teraz czas na decyzję :)

    no i na razie wybieram 1 i ew 4 (nie kupuje, nie place) :-)

    Ale wybor mi sie zaweza - zaraz bedzie ze moge sobie zapisac, ale
    zainstalowac to nie, bo tylko ze sklepu. A w sklepie trzeba sie
    podzielic naleznoscia :-)

    J.

  • 34. Data: 2013-07-28 10:57:02
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-28 09:51, Atlantis pisze:

    > Próbowałeś aplikacji o jakże banalnej nazwie "Menadżer Plików" ;)
    > http://tinyurl.com/k6hhra7

    Dzięki, spróbuję.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2013-07-28 11:24:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 10:57, Mario pisze:

    > Dzięki, spróbuję.

    Warto jeszcze dodać, że istnieje wersja z interfejsem dostosowanym do
    tabletów.
    Program rozwiązał generalnie większość problemów, dzięki niemu mogę
    łatwo dostać się do plików trzymanych na dysku sieciowym oraz tych
    udostępnianych przez inne komputery pracujące w domowej sieci.

    Nie jest to jednak pełne rozwiązanie, gdyż poza menadżerem plików nie
    widać tego udziału. Gdyby był zamontowany w katalogu przez system, można
    by np. polecić jakiejś aplikacji, by tam trzymała swoje pliki. Kolekcję
    muzyki znajdującej się na dysku NAS można by np. dodać do automatycznie
    aktualizowanej biblioteki odtwarzacza muzycznego.

  • 36. Data: 2013-07-28 11:55:26
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 27.07.2013 22:25, Krystek pisze:

    > A z rootem każdą da się przenieść? W tablecie mam możliwość
    > przeniesienia z pamięci wewnętrznej do pamięci dodatkowej, ale nie dla
    > każdej aplikacji.
    >
    > K.

    z rootem, możesz podzielić kartę pamięci na 2 partycje. jedna z nich
    będzie widziana jako karta sd, druga powiększy pamięć urządzenia. ten
    obszar w którym są instalowane programy

    ToMasz

  • 37. Data: 2013-07-28 12:52:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-28 10:09, J.F. pisze:
> [...]
    (...)

    > sam nic nie robil.

    Cóż, sam goły DOS to w zasadzie w ogóle nic nie robił. I nic w
    zasadzie nie potrafił. Rozbuduj OS, userland na potrzeby obsługi
    smartfona i wtedy próbuj używać jako punktu odniesienia.

    > Tym niemniej z zalozenia nie robi, choc do pelni szczescia to by
    > trzeba bylo zaczac od analiz zrodel i przekompilowania jadra ... a
    > wczesniej kompilatora :-)

    Masz na myśli sam kernel? Jak tak to jest średnio użyteczne.
    Reszta jw.

    > A za trzy wprowadza kolejna wersje ktora ma to zrobione inaczej.

    Teraz czas na narzekanie na Windows? Na to w navi tez narzekasz?

    > No i nie kupuje :-)

    Znaczy narzekasz na to, czego nie kupiłeś?

    > Takie swoiste prawa autorskie - tworca ma prawo do nadzoru nad swym
    > dzielem ? Na szczescie w programach nie obowiazuja :-)

    Płacą Ci od wiersza newsa? Jakie swoiste prawo autorskie? Jaki
    nadzór nad swym dziełem? Program ma określone wymagania, korzysta
    z pewnych sprofilowanych uprawnień i tyle. Nie pasuje to nie
    instalujesz, nie kupujesz etc.

    > no i na razie wybieram 1 i ew 4 (nie kupuje, nie place) :-)

    Najpierw piszesz, że nie kupujesz, teraz już piszesz że nie
    instalujesz (czyli kupiłeś system/urządzenie). Za wiele aplikacji
    płacić nie trzeba, ale trzeba się zgodzić na to czego one wymagają.

    > Ale wybor mi sie zaweza - zaraz bedzie ze moge sobie zapisac, ale
    > zainstalowac to nie, bo tylko ze sklepu.

    Zawęża? W jaki sposób? Na obecną chwilę są to tylko Twoje imaginacje.
    Możesz spokojnie napisać sam aplikację, a sklep nie jest do niczego
    potrzebny.

    > A w sklepie trzeba sie
    > podzielic naleznoscia :-)

    LOL, niezależność.

  • 38. Data: 2013-07-28 17:08:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Google i tak wie :-(
    >
    > Opcja "wyszukaj najblizsza stacje" moze byc pomocna.

    No i właśnie mogę chcieć by takich informacji nie rozgłaszać.

  • 39. Data: 2013-07-28 19:42:31
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/28/2013 3:51 AM, Atlantis wrote:

    > Próbowałeś aplikacji o jakże banalnej nazwie "Menadżer Plików" ;)
    > http://tinyurl.com/k6hhra7
    >
    > U mnie działa tak samo zarówno na urządzeniach nierootowanych (telefon
    > Desire Z i przystawka do TV Minix Neo X5) jak i tych z rootem (tablet).
    > Wcześniej używałem ES File Explorera i ASTRO File Explorera - działały
    > tak jak piszesz, też mi się wydawało, że to wina braku uprawnień roota.

    ale przeciez przy uzyciu ES FE (bez roota), mozna odtwarzac pliki A/V
    bedace w zasobach zdalnych, bez koniecznosci ich sciagania. malo tego,
    mozna muzyki sluchac z FTP bez koniecznosci ich sciagiecia tylko w
    trakcie. byc moze nawet i filmy by sie dalo, ale nie probowalem. <rs>

  • 40. Data: 2013-07-28 22:35:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-07-28 11:55, ToMasz pisze:

    > z rootem, możesz podzielić kartę pamięci na 2 partycje. jedna z nich
    > będzie widziana jako karta sd, druga powiększy pamięć urządzenia. ten
    > obszar w którym są instalowane programy

    Nooo, jeśli tak się faktycznie da to będę musiał poszukać instrukcji
    rootowania mojego tabletu. Na razie mam 1GB wewnętrznej pamięci +
    wbudowany flash 8GB oraz gniazdo kart pamięci (planuję jakąś kartę 16GB
    weń wrzucić). I prawdę mówiąc 1GB to nie jest oszałamiająca wielkość.
    Zostało mi 330 MB wolnego...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/