  • 1. Data: 2011-03-30 18:08:57
    Temat: lame, pytanie z obiektowki wlasnie
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    apropos, zaczalem sie troche poduczac obiektowki
    i mam proste lamerskie (ale mozna sie wykazac) pytanie
    w zwiazku z tym

    powiedzmy ze mam w programie swoje wlasne
    'okienko'-objekt (odziedziczone po jakims bazowym
    okienku i zawierajace moj kod ktory cos tam wyswietla
    sa tez buttony itp

    kiedy wciskam button x na tym plienku A chce stworzyc
    drugie okenko B a kiedy wciskam button y w tym drugim
    okienku chce je zamknac lub schowac i wrocic do
    okienka A ( by pozniej ew znowu wlaczyc okienko B)

    problem jest taki ze okienko A powinno byc poinformowane
    kiedy B jest zamykane - jak zrobic najlepiej taka komunikacje
    wziawszy np pod uwage to ze B ogolnie moze byc
    wywolywane nie tylko z A ale i np z obiektow innych
    typow

  • 2. Data: 2011-03-30 18:38:17
    Temat: Re: lame, pytanie z obiektowki wlasnie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-30 20:08, fir wrote:
> [...]
    > wziawszy np pod uwage to ze B ogolnie moze byc
    > wywolywane nie tylko z A ale i np z obiektow innych

    Np. komunikacja signal-slot.

  • 3. Data: 2011-03-30 19:02:09
    Od: p...@p...onet.pl

    > Np. komunikacja signal-slot.

    a da sie to wylozyc w jezyku wskaznikow i wywolan
    funkcji?

    ogolnie
    rozumiem mgliscie ze zeby uniezaleznic B od A
    i innych wywolywaczy , B nie powinno uzywac
    zadnych specyficznych informacji wiec ten kontakt
    powinien zapodawac A jako callback -
    ale gdzies tu tez widac ze to wszystko musi byc w B
    predefiniowane i nie wiem czy wlasnie nie mozna
    powiedziec ze robi sie z tego chala

  • 4. Data: 2011-03-30 19:19:58
    Od: p...@p...onet.pl

    a co z twardymi wskaznilami
    w A na B i w B na A ? robi sie tak czasem?

    jak rozumiem wskaznik na twardy konlretny
    typ robi z obiektu fixed zamiast flexible
    wiec lepiej bybylo podawac wskazniki
    na minimalne interfejsy ?

    lepsze sa tez wiazania w jedna strone i da sie
    tak czy z reguly wiazania sa w dwie?

  • 5. Data: 2011-03-30 19:29:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-30 21:02, p...@p...onet.pl wrote:
    > a da sie to wylozyc w jezyku wskaznikow i wywolan
    > funkcji?

    boost::signal

  • 6. Data: 2011-03-30 19:30:07
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 30 Mar 2011 20:38:17 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Np. komunikacja signal-slot.

    Ciekawe co to pytanie ma wspolnego z "obiektowka"?...

    A.L.

  • 7. Data: 2011-03-30 19:34:35
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > wiec lepiej bybylo podawac wskazniki
    > na minimalne interfejsy ?
    > lepsze sa tez wiazania w jedna strone  i da sie

    jak rozumiem polaczen typu
    K-K (wzajemne wskazniki na konkretne typy)
    nalezaloby unikac na rzecz polaczen I-I (luznych
    tylko na interfejsy) czy K-I sa dopuszczalne czy I-zero
    sa w uzyciu? ogolnie wywolywacz trzyma zwykle
    to co stworzyl jako K czy nie powinno to byc I ?

  • 8. Data: 2011-03-30 19:34:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-30 21:30, A.L. wrote:
    > Ciekawe co to pytanie ma wspolnego z "obiektowka"?...

    Całe szczęście rozwiązanie ma niewiele wspólnego ...

  • 9. Data: 2011-03-30 19:46:52
    Od: p...@p...onet.pl

    > Ciekawe co to pytanie ma wspolnego z "obiektowka"?...
    > A.L.
    wydaje mi sie ze sposoby budowania
    'siatki polaczen'
    i sposoby
    przekazywania wiadomosci/sygnalow
    miedzy obiektami to chleb (ze sie tak wyraze)
    obiektowki - staram sie wyklarowac to cholerstwo

  • 10. Data: 2011-03-30 21:33:59
    Od: "Wiktor Zychla" <w...@n...com>

> [...]
    > wziawszy np pod uwage to ze B ogolnie moze byc
    > wywolywane nie tylko z A ale i np z obiektow innych

    to czego szukasz to wzorzec Observer, a ściślej - taka implementacja wzorca
    MVC, w której używa się observee/observer do wzajemnego powiadamiania się
    aktywnych widoków. Alternatywą dla Observer może być wzorzec Event
    Aggregator. implementację obu w dowolnym języku łatwo znaleźć.

    pozdrawiam uprzejmie
    Wiktor Zychla