  • Data: 2011-01-22 18:31:17
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Mierzyłeś nieobciążony?

    Raczej obciazony naladowanym juz aku, nie pamietam dokladnie. Nie obciazony
    pewnie ma za duzo ale przy naladowanym akumulatorze napiecie bedzie juz za
    duze, to stary selenowy prostownik (projektowany na 220 a moze jeszcze mniej),
    zawsze ladowanie odbywalo sie pod nadzorem wiec akumulatora zadnego nie zabil.
    Jest tak ze jesli musze naladowac akumulator to raz na kilka lat. Laduje raz,
    za kilka dni znow zrobi psikus to ide po nowy bo doladowywanie co chwile jest
    dobre dla emeryta i z ogrzewanym garazem. Wyciaganie tego akumulatora to horror
    (dlonie na mrozie) a w peugeot to juz w ogole schowany gleboko jak cholera
    +klemy zaciskowe. Rok temu, w zimie, raz doladowalem akumulator i wytrzymal do
    konca zimy i dalej az do tej, tj nastepnej, zimy. Teraz raz mi odmowil
    posluszenstwa to poszedlem po nowy. Czyli jedno doladowanie wystarczylo by nie
    wydac 300zl przez rok. Normalnie sukces ;P

    Nie mam czasu na zabawy z wyciaganiem gnoja co noc + pozniej zabawy z
    podlaczeniem. Taki prostownik z lidla podlacze sobie ewentualnie na noc juz w
    aucie bez rozlaczania i wyciagania akumulatora.

    No i prawda o ktorej kazdy chyba juz wie, mam kable rozruchowe made in china
    ale kupilem na duzy prad i wygladaly na bogate w [Cu]. Z dieslem nie daly sobie
    rady... poszedlem do sasiada i przyniosl kable z PRL - woz odpalil natychmiast.