-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Desoft" <N...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Date: Sat, 22 Jan 2011 11:47:22 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 42
Message-ID: <ihecjq$gd3$1@news.onet.pl>
References: <p...@4...com>
<ihdbto$tu$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-214-2-53.mtm-info.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1295693242 16803 178.214.2.53 (22 Jan 2011 10:47:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Jan 2011 10:47:22 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:603231
[ ukryj nagłówki ]> Weż ten prostownik co masz. Podlącz do wyjścia kondensator od 1mikro
> wzwyż.
> Najlepiej z 500 mikroFaradów. Zmierz napięcie. Jak będzie za wysokie to
> wstaw
> szeregowo zwykle diody prostownicze zeby nie było więcej niż 15V. 14 też
> bęzdie dobrze.
Bardzo amatorski pomysł z tymi diodami.
> I masz gotowy prostonik do ładowania współczesnych
> akumulatorow. Nie baw się w żadne regulacje prądu.
To prawda regulacja prądu jest niepotrzebna akumulatorowi.
Chyba że zagraża prostownikowi zbyt duży prąd...
> Przy 14,5V akumulator moze
> być lądowany miesiącami i nic mu nie będzie.
Czytałeś kiedyś jakąś dokumentację do akumulatora?
Poradziłeś mu jak szybko uszkodzić akumulator.
Idealna ładowarka do tego celu powinna po podłączeniu ładować w miarę dużym
prądem (kilka amperów - ograniczamy prąd na okoliczność awarii ładowarki,
lub np. bezpiecznika w gniazdku zapalniczki - jeżeli ładujemy przez to
gniazdko), do napięcia 14,5V. Więc dobrze byłoby aby to było źródło prądowe.
Potem można przejść w tryb napięciowy 13,6V i pod tym napięciem można
trzymać akumulator dowolnie długo.
Upraszczając konstrukcję można dać po skończeniu ładowania do 14,5V
doładowywanie małym prądem. Prąd pasowałoby dobrać do konkretnego
akumulatora, więc uniwersalność już jest mniejsza. Licząc że ładowarkę
będziemy podpinać sporadycznie jest do przyjęcia.
Ale zakładając że będzie ona używana w cyklu: wyłączam ładowarkę - odpalam
samochód - jadę - gaszę samochód - włączam ładowarkę... następne odpalenie,
to polecam uwzględnić te dwa napięcia w ładowarce: 14,5V i 13,6V.
Można też ustawić tylko tryb podtrzymania 13,6V jeżeli mamy sprawny samochód
i akumulator, bo cykl 14,5V wykona samochód. Wtedy taka ładowarka może być
zrobiona z zasilacza wtyczkowego o wydajności prądowej <1A.
--
Desoft
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.11 10:57 Papkin
- 22.01.11 11:16 blur
- 22.01.11 11:32 J.F.
- 22.01.11 14:37 janusz_kk1
- 22.01.11 14:48 zapinio
- 22.01.11 14:48 Papkin
- 22.01.11 14:54 J.F.
- 22.01.11 14:55 J.F.
- 22.01.11 14:59 Pszemol
- 22.01.11 14:58 Pszemol
- 22.01.11 14:55 Pszemol
- 22.01.11 15:05 PeJot
- 22.01.11 15:11 RoMan Mandziejewicz
- 22.01.11 15:48 J.F.
- 22.01.11 15:52 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i