eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
  • Data: 2011-01-22 10:47:22
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Weż ten prostownik co masz. Podlącz do wyjścia kondensator od 1mikro
    > wzwyż.
    > Najlepiej z 500 mikroFaradów. Zmierz napięcie. Jak będzie za wysokie to
    > wstaw
    > szeregowo zwykle diody prostownicze zeby nie było więcej niż 15V. 14 też
    > bęzdie dobrze.

    Bardzo amatorski pomysł z tymi diodami.

    > I masz gotowy prostonik do ładowania współczesnych
    > akumulatorow. Nie baw się w żadne regulacje prądu.

    To prawda regulacja prądu jest niepotrzebna akumulatorowi.
    Chyba że zagraża prostownikowi zbyt duży prąd...

    > Przy 14,5V akumulator moze
    > być lądowany miesiącami i nic mu nie będzie.

    Czytałeś kiedyś jakąś dokumentację do akumulatora?
    Poradziłeś mu jak szybko uszkodzić akumulator.

    Idealna ładowarka do tego celu powinna po podłączeniu ładować w miarę dużym
    prądem (kilka amperów - ograniczamy prąd na okoliczność awarii ładowarki,
    lub np. bezpiecznika w gniazdku zapalniczki - jeżeli ładujemy przez to
    gniazdko), do napięcia 14,5V. Więc dobrze byłoby aby to było źródło prądowe.
    Potem można przejść w tryb napięciowy 13,6V i pod tym napięciem można
    trzymać akumulator dowolnie długo.
    Upraszczając konstrukcję można dać po skończeniu ładowania do 14,5V
    doładowywanie małym prądem. Prąd pasowałoby dobrać do konkretnego
    akumulatora, więc uniwersalność już jest mniejsza. Licząc że ładowarkę
    będziemy podpinać sporadycznie jest do przyjęcia.
    Ale zakładając że będzie ona używana w cyklu: wyłączam ładowarkę - odpalam
    samochód - jadę - gaszę samochód - włączam ładowarkę... następne odpalenie,
    to polecam uwzględnić te dwa napięcia w ładowarce: 14,5V i 13,6V.

    Można też ustawić tylko tryb podtrzymania 13,6V jeżeli mamy sprawny samochód
    i akumulator, bo cykl 14,5V wykona samochód. Wtedy taka ładowarka może być
    zrobiona z zasilacza wtyczkowego o wydajności prądowej <1A.

    --
    Desoft

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: