  • Data: 2012-02-09 11:05:03
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Grzegorz Krukowski napisał:

    > I jedno i drugie. Główny generator jest często zintegrowany z wałem
    > (tzw. prądnica wałowa) i jest używany ma pełnym morzu, kiedy obroty
    > śruby są stabilne. Poza głównym generatorem masz dodatkowe które służą
    > jako zapasowe / do pracy podczas wyłączenia z ruchu prądnicy głównej

    Teraz sobie przypomniałem, ze to własnie na małych łajbach może być
    odwrotnie. Kiedyś miałem płynąć przez Atlantyk tak zwanym burżujskim
    jachtem (taka tam skorupka, co to ma tysiąc metrów żagla), tylko
    pechowy zbieg okoliczności uziemił mnie w innym miejscu. Ale zdążyłem
    rozpytac kapitana co i jak. Główny silnik owszem, ma elektryczną
    autonomię, wytwarza prąd na własne potrzeby i jeszcze trochę na zewnątrz.
    Ale jak się chce tego prądu więcej, wszystko jedno czy się dyma na żaglu
    czy na silniku, to od tego są osobne dwa agregaty o dużo większej mocy.

    --
    Jarek