  • Data: 2012-02-09 14:59:14
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości
    >I jedno i drugie. Główny generator jest często zintegrowany z wałem
    >(tzw. prądnica wałowa) i jest używany ma pełnym morzu, kiedy obroty
    >śruby są stabilne.

    Byly zdaje sie tez takie rozwiazania gdzie silnik glowny mial jedna
    predkosc, a lopatki sruby byly nastawne.

    >Poza głównym generatorem masz dodatkowe które służą
    >jako zapasowe / do pracy podczas wyłączenia z ruchu prądnicy
    >głównej -
    >ile i co zasilają zależy od wymagań towarzystwa klasyfikacyjnego,
    >rodzaju statku i widzimisię armatora.

    I np. w porcie nie mozna odpalic radaru - co swoja droga nie jest
    takie glupie :-)

    >Rozruch pneumatyczny jest po prostu pewniejszy, bo awaryjnie
    >sprężarkę
    >do jakiegoś małego diesla mechanik skombinuje i może będzie musiał
    >dłużej pompować, ale naładuje zbiornik ciśnieniowy. Z rozrusznikiem
    >elektrycznym tak się nie da - musi być dostępna wystarczająca ilość
    >enrgii na ,,już'', nie da się jej zmagazynować.

    No, akurat tu roznic nie ma - "prad" mozesz gromadzic w akumulatorze,
    a jak peknie zbiornik, to i przenosna sprezarka nie pomoze.

    Glowy nie dam czy nie bylo jakis rozwiazan gdzie maly silnik krecil
    duzym za pomoca mechanicznej przekladni.

    J.