eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowanie akumulatora zimaRe: ladowanie akumulatora zima
  • Data: 2012-02-09 14:59:14
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości
    >I jedno i drugie. Główny generator jest często zintegrowany z wałem
    >(tzw. prądnica wałowa) i jest używany ma pełnym morzu, kiedy obroty
    >śruby są stabilne.

    Byly zdaje sie tez takie rozwiazania gdzie silnik glowny mial jedna
    predkosc, a lopatki sruby byly nastawne.

    >Poza głównym generatorem masz dodatkowe które służą
    >jako zapasowe / do pracy podczas wyłączenia z ruchu prądnicy
    >głównej -
    >ile i co zasilają zależy od wymagań towarzystwa klasyfikacyjnego,
    >rodzaju statku i widzimisię armatora.

    I np. w porcie nie mozna odpalic radaru - co swoja droga nie jest
    takie glupie :-)

    >Rozruch pneumatyczny jest po prostu pewniejszy, bo awaryjnie
    >sprężarkę
    >do jakiegoś małego diesla mechanik skombinuje i może będzie musiał
    >dłużej pompować, ale naładuje zbiornik ciśnieniowy. Z rozrusznikiem
    >elektrycznym tak się nie da - musi być dostępna wystarczająca ilość
    >enrgii na ,,już'', nie da się jej zmagazynować.

    No, akurat tu roznic nie ma - "prad" mozesz gromadzic w akumulatorze,
    a jak peknie zbiornik, to i przenosna sprezarka nie pomoze.

    Glowy nie dam czy nie bylo jakis rozwiazan gdzie maly silnik krecil
    duzym za pomoca mechanicznej przekladni.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: