  • 11. Data: 2012-11-13 11:08:20
    Temat: Re: ladowanie akumulatora samochodowego z innego akumulatora
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-13 10:43, a...@p...pl pisze:
    > temat byl specyzowany a wy zaczynacie niepotrzebna dyskusje.
    >
    > Piszac oczekuje pomocy w zaprojektowaniu czegosc takiego. Ja nie
    > jestem elektronikiem, ale mam takiego pana co by mi to mogl polutowac
    > i uruchomic, ale "projektantem" to on nie jest.

    To kim ten "pan" jest?
    Rzemieślnikiem umiejącym trzymać lutownicę i wiedzącym, gdzie dioda ma
    początek, a gdzie koniec? ;)

    To chyba znamy innych elektroników, gdyż czy to moi znajomi, czy też ja,
    jak coś było spsute, to się rozrysowywało schemat, czasem przerabiało
    część urządzenia, aby go naprawić na tym, czym się dysponowało.
    Niejednokrotnie było to trudniejsze, od zaprojektowania prostego
    urządzenia od podstaw. No, ale ja naprawiałem Rubiny i takie różne video ;)

    Albo idziesz po najmniejszej linii oporu ;) i łączysz równolegle oba
    akumulatory, dając ograniczenie prądowe choćby żarówką, jak to już było
    wielokrotnie opisywane, albo wykonujesz przetwornicę, ale to już może
    być trudniejsze w uruchomieniu przez "pana, co by mi to mógł polutować".

    Przepraszam, ale z Twojego postu wynika, jakbyś jeszcze chodził do
    szkoły podstawowej, i to bynajmniej nie w charakterze nauczyciela ;)

    Były w Kauflandzie małe "boostery" do uruchamiania samochodów. Może kup
    sobie taki i zobacz, co ma w środku. One były zasilane malutkim
    akumulatorkiem, kosztowały tyle, co bazarowy prostownik.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 12. Data: 2012-11-13 13:32:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ladowania drugiego akumulatora).
    >
    > - kontrolujemy napiecie akumulatora (dawcy) aby nie przeholowac i aby
    > na drugi dzien (auto dawca) mogl normalnie zapalic. W przypadku
    > osobnego akumulatora (jest to mniej potrzebne) ale tez wazne aby aku
    > nie zszedl do zera.
    >
    > - kontrolujemy prad (np. 1-2-3A)
    > - kontrojuemy czas - np. 2A przez 10h (czyli jakis uklad czasowy) -
    > po czasie uklad sie wylacza aby nie doprowadzic do nadmiernego
    > rozladowania.
    >

    > -----
    > na czym zrobic przetwornica DC/DC aby z 12V zrobic 14.4V (+ nadmiar

    Kilka ladnych lat temu kolega pokazywal mi fabryczna ladowarke modelarska
    zasilana z akumulatora samochodowego. Miala ona uzyteczna dla Ciebie funkcje
    kontrolowanego rozladowywania akumulatora z modelu i ladowania ta energia
    akumulatora samochodowego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2012-11-13 14:40:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    yabba wrote:
    [..]
> [...]
    > Ciebie funkcje kontrolowanego rozladowywania akumulatora z modelu i
    > ladowania ta energia akumulatora samochodowego.

    Nawet taką mam imax B6 , jest tego trochę wersji.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html