eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyładowanie akumulatoraRe: ładowanie akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ładowanie akumulatora
    Date: Tue, 15 Feb 2011 10:46:44 +0100
    Organization: -
    Lines: 29
    Message-ID: <2...@4...com>
    References: <4d4152e0$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <ij8pc8$pl$1@node2.news.atman.pl> <ij90og$e1s$1@inews.gazeta.pl>
    <ijb5b9$mpj$1@node2.news.atman.pl> <ijb8dq$l7h$3@news2.ipartners.pl>
    <j...@4...com>
    <ijdgav$1oon$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1297763210 23224 82.143.187.50 (15 Feb 2011 09:46:50 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Feb 2011 09:46:50 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350152
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 15 Feb 2011 10:17:19 +0100, Jakub Witkowski wrote:
    >W dniu 2011-02-14 14:16, J.F. pisze:
    >> Ja tylko przypomne ze samochod stabilizuje napiecie na ok 13.8-14.5V,
    >> a pradem sie w ogole nie przejmuje.
    >
    >I dlatego w samochodzie nie występuje takie zjawisko, jak prąd 1/10 Q przy
    >napięciu 15-16V i intensywnym gazowaniu, jak to jest przy końcówce klasycznego
    >ładowania. Komu jak komu ale tobie chyba nie muszę tłumaczyć ;)
    >W dodatku weź tu wytłumacz amatorowi jak ma rozpoznać tę "końcówkę" na oko,
    >gdy nie zna realnej pojemności... niby kocowe napięcie, ale ono może się sporo
    >różnić w różnych typach a nawet sztukach.

    Rozpoznac latwo - po amperomierzu, na sluch. No ale co - bedziesz co
    pol godziny sprawdzal ? :-)

    >Jak byłem kiedyś młody i głupi, to wyjąłem rozładowany aku od dużego fiata,
    >znamionowo 40Ah czy coś w oklolicy, i ładowaaaaałem tak jak pisali czyli 10+ godzin
    >prądem rzędu 4A... przy czym przez ostatnie 6-7 godzin to już gazowało, że hej :)
    >Oczywiście, dawno nie miał już 40Ah pojemności, pewnie nawet nie 1/3 tego :)
    >I pod koniec tego "ładowania" elektrolit był mętny, a aku niestety do wyrzucenia.
    >Gdybym wtedy miał stabilizowany zasilacz 14V to bym nie zepsuł działającego
    >jeszcze akumulatora...

    On chyba juz i tak byl na wykonczeniu.

    No na "zwyklym prostowniku" prad ladowania stopniowo spada sam.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: