eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyładowanie akumulatoraRe: ładowanie akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ładowanie akumulatora
    Date: Tue, 15 Feb 2011 10:17:19 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 38
    Message-ID: <ijdgav$1oon$1@news2.ipartners.pl>
    References: <4d4152e0$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <ij8pc8$pl$1@node2.news.atman.pl> <ij90og$e1s$1@inews.gazeta.pl>
    <ijb5b9$mpj$1@node2.news.atman.pl> <ijb8dq$l7h$3@news2.ipartners.pl>
    <j...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1297761439 58135 157.25.157.219 (15 Feb 2011 09:17:19
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Feb 2011 09:17:19 GMT
    In-Reply-To: <j...@4...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350146
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-14 14:16, J.F. pisze:
    > On Mon, 14 Feb 2011 13:50:02 +0100, Jakub Witkowski wrote:
    >> W dniu 2011-02-14 12:57, Maikok pisze:
    >>>> kopertowy. Czyli kazdy stosowany we wspólczesnych samochodach.
    >>> Wydawnictwo Komunikacji i Łączności 1983.
    >>
    >> Skonfrontuj liczbę 1983 i słowo "współczesny".
    >> Tak, trochę się zmieniło.
    >
    > W akumulatorach rozruchowych tez ?
    >
    > Ja tylko przypomne ze samochod stabilizuje napiecie na ok 13.8-14.5V,
    > a pradem sie w ogole nie przejmuje.

    I dlatego w samochodzie nie występuje takie zjawisko, jak prąd 1/10 Q przy
    napięciu 15-16V i intensywnym gazowaniu, jak to jest przy końcówce klasycznego
    ładowania. Komu jak komu ale tobie chyba nie muszę tłumaczyć ;)
    W dodatku weź tu wytłumacz amatorowi jak ma rozpoznać tę "końcówkę" na oko,
    gdy nie zna realnej pojemności... niby kocowe napięcie, ale ono może się sporo
    różnić w różnych typach a nawet sztukach.

    Jak byłem kiedyś młody i głupi, to wyjąłem rozładowany aku od dużego fiata,
    znamionowo 40Ah czy coś w oklolicy, i ładowaaaaałem tak jak pisali czyli 10+ godzin
    prądem rzędu 4A... przy czym przez ostatnie 6-7 godzin to już gazowało, że hej :)
    Oczywiście, dawno nie miał już 40Ah pojemności, pewnie nawet nie 1/3 tego :)
    I pod koniec tego "ładowania" elektrolit był mętny, a aku niestety do wyrzucenia.
    Gdybym wtedy miał stabilizowany zasilacz 14V to bym nie zepsuł działającego
    jeszcze akumulatora...

    A co do "nowoczesnych" akumulatorów - a mam na myśli generalnie wapniowe - to
    wiele razy słyszałem o tym, że są jeszcze bardziej wrażliwe na ładowanie do zbyt
    wysokich napięć niż te klasyczne, wręcz padają jak muchy w takich warunkach.
    Nie wiem jakie są tego podstawy, źródeł szczerze mówiąc nie chce mi się szukać.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: