  • 61. Data: 2016-02-25 22:20:10
    Temat: Re: łączność RS232<>GSM<>INTERNET
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ok, bardzo bardzo dziękuję. Spróbuję to jakoś ogarnąć...
    Ale na pewno jeszcze wrócę do tematu, bo czuję że będzie ciężko :)

  • 62. Data: 2016-02-25 22:42:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > Ok, bardzo bardzo dziękuję. Spróbuję to jakoś ogarnąć...
    > Ale na pewno jeszcze wrócę do tematu, bo czuję że będzie ciężko :)

    Nie ma letko, chleb po osiem -- tak kiedś mawiano. Ale wszystko da się
    zrobić "with a little help from my friends" (to już cytat z innych).
    Niby takie gaduły o niczym, a jednak pomocne.

    Jarek

    --
    "My już od lat %%%
    gawędzimy o Maryni. %%%

  • 63. Data: 2016-02-25 22:48:58
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-02-25 o 11:56, cezar pisze:

    > Zwykły modem GSM900, który działa z arduino ma zaimplementowane IP stack
    > i ma możliwośc zestawienia połączenia TCP za pomocą komend AT.
    > Kosztuje 20 dolców jako dev kit..
    > http://www.ebay.com/itm/311519547314?hash=item488803
    0fb2
    > 11 dolców jako moduł http://www.ebay.com/itm/311447881171
    > lub klika dolców jako sam moduł http://www.ebay.com/itm/401050420211

    a to nie jest przypadkiem ta wersja, co w Europie nie chce działać i
    trzeba firmware najpierw nowe europejskie wgrać?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 64. Data: 2016-02-25 23:32:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Feb 2016 22:48:58 +0100, Michał
    Baszyński<m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > a to nie jest przypadkiem ta wersja, co w Europie nie chce działać
    > trzeba firmware najpierw nowe europejskie wgrać?

    Tak.
    Co ciekawe mam dwa takie moduły, oba są oparte o sim900a, jeden
    podobny do tego z cytowanej aukcji (występuje w kilku wersjach
    płytki), drugi w wersji bardziej mikro, czyli sam moduł gsm + gniazdo
    na sim. Ten pierwszy bez problemu przyjął "europejski" soft natomiast
    ten drugi nie chce się zaktualizować, gdzieś na początku procesu
    flashowania wyskakuje jakiś błąd (szczegółów nie pamiętam).
    Pierwszy przeflashowany działa ale z jednym ale. Mam go podłączonego
    do mcu na płytce prototypowej, moduł bardzo zakłóca komunikację na
    uarcie, praktycznie nie da się z nim komunikować szybciej niż 9600.
    Jeśli w trakcie (szybszej niż 9600) komunikacji po uarcie akurat jest
    nadawanie gsm to komunikacja idzie w krzaki. Mimo wysłania poprawnego
    polecenia modem zawraca error, bo odbiera "zakłócone" polecenie
    (przekłame bajty). Nie wiem, czy to wina, że układ jest deweloperski
    (płytka stykowa, kable) czy ta chińskia płytka z modułem jest źle
    zaprojektowana, co powoduje tak silne zakłócenia.

    --
    Marek

  • 65. Data: 2016-02-26 00:21:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2016 18:45:56 +0100, sundayman napisał(a):
    > 1. rzecz dotyczy urządzenia, które jest w wielu miejscach zainstalowane
    > (ale można wymienić software), i na razie nadal będzie robione w tym
    > samym wykonaniu przez jakiś czas... Aż zrobię nową wersję :)
    >
    > 2. do dyspozycji jest RS232, w środku siedzi Atmega128
    >
    > 3. chodzi o przesyłanie małych ilości danych ( no bo komend w rodzaju
    > "ustaw parametr x=128", czy odczyt jakiegoś parametru.
    > Oczywiście wolałbym to wysyłać "w bloku" kompleksowo, to będzie kilkaset
    > bajtów, albo max. kilkadziesiąt dla odczytu pamięci.

    SMS ?

    > Te dane docelowo mają trafić do programu na PC, który to odpowiedni
    > pokaże. Taki soft coś jak np. dla central alarmowych.

    No to o tyle lepiej, ze mozesz tego PC wystawic gdzies jako www
    serwer, a z urzadzen "laczyc sie z internetem".

    I tu by trzeba poczytac, czy ten "HTTP client mode", to nie jest cos
    takiego, ze urzadzenie komunikuje sie z modemem przez RS232 tekstowo,
    wysyla mu jakies GET http://..., dostaje odpowiedz, a modem zalatwia
    cala reszte.

    ... A potem Ci koparka urwie kabel i bedzie pytanie jak przestawic te
    wszystkie urzadzenia na inny adres serwera :-)

    J.

  • 66. Data: 2016-02-26 10:15:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > ... A potem Ci koparka urwie kabel i bedzie pytanie jak przestawic te
    > wszystkie urzadzenia na inny adres serwera :-)

    Jakie to szczęście, że dobrzy ludzie wymyślili serwery DNS!

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2016-02-26 10:24:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jakie to szczęście, że dobrzy ludzie wymyślili serwery DNS!

    Ale to kolejna rzecz, ktora musi byc oprogramowana w urzadzeniu.
    Podstawowa, jak juz mowimy o Internecie, ale program puchnie :-)

    J.

  • 68. Data: 2016-02-26 10:32:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to kolejna rzecz, ktora musi byc oprogramowana w urzadzeniu.
    > Podstawowa, jak juz mowimy o Internecie, ale program puchnie :-)

    No więc tak to działa, że modem po otrzymaniu polecenia "weź się
    połącz z internetem" wszystko załatwia sam, również bierze adresy
    serwerów DNS z DHCP operatora i później z nich korzysta. O tym od
    samego początku tu informuję, nie kryjąc zadowolenia, że tak to
    się wszystko potoczyło. Bo pamiętam dobrze czas, kiedy wszystko
    trzeba było samemu, a jak sie o czymś zapomniało, to dupa mogła
    spuchnąć.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2016-02-26 10:51:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >No więc tak to działa, że modem po otrzymaniu polecenia "weź się
    >połącz z internetem" wszystko załatwia sam, również bierze adresy
    >serwerów DNS z DHCP operatora i później z nich korzysta. O tym od

    Ale sie nie dziw, ze to porzadnego procesora wymaga :-)

> [...]
    >się wszystko potoczyło. Bo pamiętam dobrze czas, kiedy wszystko
    >trzeba było samemu, a jak sie o czymś zapomniało, to dupa mogła

    A potem chcialoby sie jeszcze przestawic ten adres symboliczny bez
    potrzeby jezdzenia do modemu/urzadzenia, byc moze chcialoby sie
    terminalowo z urzadzeniem polaczyc, albo osobisty komputer z nim
    sprzac, przydaloby sie, aby modem SMS otrzymane przesylal dalej - i
    lista bardzo przydatnych funkcji rosnie.
    VPN tam sie tez znajdzie ...

    A dawniej ... mozna bylo zadzwonic na drugi modem i miec bezposrednie
    polaczenie bez klopotow - jedyna wada, ze drogie :-)

    J.

  • 70. Data: 2016-02-26 10:53:11
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 25/02/2016 21:48, Michał Baszyński wrote:

    0fb2

    > a to nie jest przypadkiem ta wersja, co w Europie nie chce działać i
    > trzeba firmware najpierw nowe europejskie wgrać?

    Jeśli jest opisany jako 'quad band' to musi działać.

    c.