  • 71. Data: 2016-02-26 11:02:53
    Temat: Re: łączność RS232<>GSM<>INTERNET
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale sie nie dziw, ze to porzadnego procesora wymaga :-)

    Ja bym się zdiwił, gdyby wymagało. Co siedzi w modemie, w to nie
    wnikam. Ważne, że kosztuje grosze i jest tanie. Na zewnątrz już
    nie potrzeba wiele.

    > A potem chcialoby sie jeszcze przestawic ten adres symboliczny
    > bez potrzeby jezdzenia do modemu/urzadzenia,

    Nie chciałoby się. Należy najpierw myśleć, potem robić.

    > byc moze chcialoby sie terminalowo z urzadzeniem polaczyc, albo
    > osobisty komputer z nim sprzac, przydaloby sie, aby modem SMS
    > otrzymane przesylal dalej - i lista bardzo przydatnych funkcji
    > rosnie. VPN tam sie tez znajdzie ...

    No to się robi tak jak w przypadku każdego innego połączenia
    internetowego. Praktycznie żadnych różnic.

    > A dawniej ... mozna bylo zadzwonic na drugi modem i miec
    > bezposrednie polaczenie bez klopotow - jedyna wada, ze drogie :-)

    W przypadku GSM nigdy tak nie było. Teoretycnie powino wszystko
    działać jak ze zwykłymi modemami AT, a w praktyce, to lepiej nie
    mówić. Próbowałem i wolę już nie. Wad znacznie więcej, nie ta
    jedyna.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2016-02-26 11:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Nie chciałoby się. Należy najpierw myśleć, potem robić.

    Chcialoby sie .

    >No to się robi tak jak w przypadku każdego innego połączenia
    >internetowego. Praktycznie żadnych różnic.

    Polaczenie internetowe jest z zalozenia z klienta do serwera.
    A ja bym np chcial np aktualizacje firmware w urzadzeniu zrobic,
    i nawet mam program, ktory zainstaluje nowa wersje, trzeba mu tylko
    podlaczyc urzadzenie kabelkiem RS232 ...

    >W przypadku GSM nigdy tak nie było. Teoretycnie powino wszystko
    >działać jak ze zwykłymi modemami AT, a w praktyce, to lepiej nie
    >mówić. Próbowałem i wolę już nie.

    Ja tez probowalem i dzialalo. Ale praktycznie nie uzywalem.

    J.

  • 73. Data: 2016-02-26 12:09:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2016-02-26 12:11:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Chcialoby sie .

    Jedni chcieliby, inni myślą. To się nazywa społeczny podział zadań,
    czy jakoś tak.

    > Polaczenie internetowe jest z zalozenia z klienta do serwera.

    Połączenie internetowe jest "połączeniem do internetu" -- to miałem
    na myśli.

    > A ja bym np chcial np aktualizacje firmware w urzadzeniu zrobic,
    > i nawet mam program, ktory zainstaluje nowa wersje, trzeba mu tylko
    > podlaczyc urzadzenie kabelkiem RS232 ...

    No to trzeba podłączyć urządzenie kabelkiem RS232. W czym problem?

    > Ja tez probowalem i dzialalo. Ale praktycznie nie uzywalem.

    Jak próbowałem, to też działało. A jak było potrzebne, to już nie.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2016-02-26 13:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jedni chcieliby, inni myślą. To się nazywa społeczny podział zadań,
    >czy jakoś tak.

    W perspektywie 5 lat moze sie jednak przytrafic jakas zmiana.

    >Połączenie internetowe jest "połączeniem do internetu" -- to miałem
    >na myśli.

    A mi o charakter. Od klienta do stalego serwera.
    I trzeba sie przestawic na takie myslenie.

    >No to trzeba podłączyć urządzenie kabelkiem RS232. W czym problem?

    W 500km np.
    A niechby bylo i 5km - ale np 10 urzadzen ...

    >Jak próbowałem, to też działało. A jak było potrzebne, to już nie.

    Ale co sie stalo - modemy zawiodly, czy operatorzy zablokowali ?

    Na Androidzie trybu data juz chyba nie ?

    J.

  • 76. Data: 2016-02-26 13:36:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W perspektywie 5 lat moze sie jednak przytrafic jakas zmiana.

    Na razie mamy dobrą zmianę z perspetywą pięcioletnią. Wcale mnie
    to nie cieszy.

    > A mi o charakter. Od klienta do stalego serwera.
    > I trzeba sie przestawic na takie myslenie.

    Było na to sporo czasu. Dałem radę.

    > W 500km np. A niechby bylo i 5km - ale np 10 urzadzen ...

    Się podłącza do tego bliskiego, co się ma dostępne przez sieć.

    > Ale co sie stalo - modemy zawiodly, czy operatorzy zablokowali ?

    Nie mam pojęcia, raz działało, raz nie. U różnych operatorów, nie
    tylko polskich. Mam wrażenie, że tego nikt nie używał, za to wszyscy
    "przetestowali".

    > Na Androidzie trybu data juz chyba nie ?

    To już co innego -- poprzednio miałem na myśli łącznośc modem-modem.
    Dostęp do internetu w tyrybie data był w Communikatorze Nokii -- bardzo
    fajny telefon, gdyby nie ta łączność. Żeby tam był GPRS i wi-fi, to by
    mu już nic nie brakowało.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2016-02-26 14:07:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Feb 2016 09:53:11 +0000, cezar <c...@t...invalid>
    wrote:
    > Jeśli jest opisany jako 'quad band' to musi działać.

    Sim900A to wersja na rynek azjatycki, z simlockiem. Musi być
    flashowany, żeby zadzialal u nas.

    --
    Marek

  • 78. Data: 2016-03-05 21:32:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sundayman"

    > może jeszcze jedna uwaga - najlepiej byłoby, gdyby odpowiedni modem był
    > po prostu dostępny w handlu. Czyli gotowiec.

    czyżby toto się nadawało ?

    http://www.usriot.com/Product/106.html
    ---
    Tak. Możesz przesyłać bezpośrednio jak komp z aplikacją ma dostępny w necie
    adres IP. Inaczej możesz to puścić przez ichnią chmurę, której jednak nie
    próbowałem.

  • 79. Data: 2016-03-05 21:38:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sundayman"

    Ale ponieważ jestem całkiem zielony, zastanawiam się, czy modem musi
    posiadać jakąś opcję w rodzaju "transparent coś tam", żeby potem mógł
    pracować jako terminal RS232.
    ---
    USR to mają

  • 80. Data: 2017-03-16 02:32:43
    Od: andrzej <a...@g...com>

    1. ) czy jest jakiś w PL operator GSM który puszcza ruch gprs ?
    aero2 od dawna min 3G HSDPA+ 21 Mb
    ostano próbowałem (smartfonen )łączności w PLUS i PLay z
    "siecią 2G" nie udało się :(
    e3131 puki co działa ;)
    Moduły simcom te za 3$ maja transfer 80 kbps ...
    jest też moduł z HSPA+ gołe SIM5360 jedyne 40$ i LTE SIM7100E za 50$
    ale tych na pewno nie kupię ..
    2. ) czy jest jakiś w PL operator GSM który daje natywne ip (v4:) ?