    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: łączność RS232<>GSM<>INTERNET
    Date: Thu, 25 Feb 2016 11:52:32 +0100

    Am 25.02.2016 um 11:36 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > No ale sam widzisz, ze musi byc powaznie oprogramowane.
    > VPN, DHCP, DDNS, przechodzenie przez proxy - i wymagania rosna :-)

    Nie mus, ale może. Jako, że używamy wiele urządzeń posiadających RS232
    lub TTL/CMOS UART mamy też różne możliwości ich podłączenia do hosta.
    Wiele urządzeń znaczy, może być ich grubo ponad 100 w jednym zestawie.
    Dlatego używamy gotowców firmy Perle (ze względów historycznych), mamy
    takowe 4x i 8x na Ethernet. Oprócz tego mamy urządzenia własnej
    konstrukcji, 8, 16, 24 i 32x UART na Raspberry PI z wyjściem na
    Ethernet. DHCP nie mamy ze względów taktycznych (po prostu wygodniej na
    stałym IP, bo wiemy gdzie jakie urządzenie jest podłączone), VPN jest na
    hoście, to też może być Raspberry. Jakby do tego Raspi "przykleić" modem
    GSM, to mamy gotowe rozwiązanie. Nawiasem mówiąc mamy 2-3 takie
    instalacje w świecie, gdzie nie ma bezpośredniego przyłącza sieci pod
    ręką. Niestety te 32x UART są dość drogie, same układy i płytka to ok
    150EUR. Ale za to małe i możemy konfigurować jak podejdzie, nawet, jak
    jakiś mądry inaczej ma urządzenia z normalnym UARTem i odwróconym. Nie
    trzeba robić 32 inwerterów na "sznurku", tylko zmienia się konfigurację
    USARTów, które to robią same.

    Waldek