eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikałączenie akumulatorów › Re: łączenie akumulatorów
  • Data: 2017-04-02 21:43:24
    Temat: Re: łączenie akumulatorów
    Od: TurboPascal <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 20:16:46 UTC+2 użytkownik niepełnosprawny
    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
    > mam taki opornik 2,2ohm 10W
    > będzie dobry? ile czasu musi się mniej więcej ładować?
    >
    > z godzinę? czy z 10 godzin?

    Woltomierzem trzeba zmierzyć napięcie na rozładowanym, powinno być co najmniej 10.5V
    - ewentualnie sprawdzić na oświetleniu wewn. kabiny, czy mocno przygasa, jak włączy
    się światła mijania. Jeżeli próba ta wypadnie negatywnie, bo auto stało całą zimę lub
    parę tygodni, to trzeba aku wymontować i ładować w domu lub gdzie indziej i to długo
    - na oko z 15 godz. (przeciętną ładowarką). Jest jeszcze szansa, że zaśniedziały
    klemy: woltomierzem zmierzyć spadek napięcia między każdym z biegunów aku a samą
    klemą przy włączonych światłach mijania. Powinno być praktycznie 0 - jeśli jest
    inaczej, trzeba odkręcić i przeczyścić.

    Sprawdzamy, czy dodatkowe aku jest rzeczywiście naładowane (powinno mieć 12.6V lub
    minimalnie mniej). Podobno najpierw należy połączyć plusy jednym kablem, a dopiero
    później minusy drugim (ja całe życie robiłem odwrotnie). Żaden opornik nie jest
    potrzebny - no chyba, że się pisze pracę przejściową na specjalności Elektrotechn.
    Samochod. - to na ocenę celującą trzeba taki opornik uwzględnić i dokładnie obliczyć
    oporność i moc.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: