  • 11. Data: 2004-04-07 11:26:48
    Temat: Re: Transparent proxy na łączach międzynarodowych?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Rafał Jankowski wrote:
    > OK, chyba się wyjaśniło:
    > rafj@fragles:~$ host download.microsoft.com
    > download.microsoft.com CNAME download.microsoft.com.nsatc.net
    > download.microsoft.com.nsatc.net CNAME
    > download.microsoft.com.c.footprint.net
    > download.microsoft.com.c.footprint.net A 206.151.167.94
    >
    > Czyli na moje oko microsoft korzysta ze squida, albo z czegoś co wygląda
    > jak squid.

    pozostaje pytanie, czy pliki z serwera download.microsoft.com.nsatc.net
    nie sa "chrzczone"

    zyga
    --
    blur

  • 12. Data: 2004-04-07 12:23:37
    Temat: łączach międzynarodowych?
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-04-07, Rafał Jankowski <r...@d...pl> wrote:
    > Chciałem sobie dzisiaj ściągnąć pewien soft ze strony microsoftu i
    > wyświetlił mi się typowo squidowy komunnikat: "Requested URL could not
    > be retrieved". Serwer proxy przedstawił się (piszę z pamięci) jako
    > footprint.net. To nie był oczywiście ani mój squid ani mojego providera,
    > ani raczej microsoftu. Czy to możliwe aby jakieś duże łącza
    > miedzynarodowe przepuszczać przez transparentne proxy? To chyba byłoby
    > trochę chamstwo. A jeśli nie to jak to wytłumaczyć?
    [..]
    > Jakieś czary, czy coś?

    Jak dla mnie jest to wynik tego, że strony MS są rozproszone technologią
    Akamai. A najwyraźniej Akamai gdzieś tam używa squida:

    #v+
    [14:22] mizantrop:~(2753)$ host download.microsoft.com
    download.microsoft.com is a nickname for download.microsoft.com.nsatc.net
    download.microsoft.com.nsatc.net is a nickname for download.microsoft.com.d4p.net
    download.microsoft.com.d4p.net is a nickname for
    download.microsoft.com.georedirector.akadns.net
    download.microsoft.com.georedirector.akadns.net is a nickname for a767.ms.akamai.net
    a767.ms.akamai.net has address 195.114.161.88
    a767.ms.akamai.net has address 195.114.161.86
    #v-

    I wszystko jasne. :P

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --

  • 13. Data: 2004-04-07 16:54:56
    Temat: Re: łączach międzynarodowych?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Wed, 7 Apr 2004 12:23:37 +0000 (UTC) I had a dream that Jan Srzednicki
    <...@n...invalid> wrote:
> [...]
    a767.ms.akamai.net
    > a767.ms.akamai.net has address 195.114.161.88

    Ciekawe, bo ja mam zupełnie inny wynik:

    ra: host download.microsoft.com
    download.microsoft.com is an alias for download.microsoft.com.nsatc.net.
    download.microsoft.com.nsatc.net is an alias for
    download.microsoft.com.c.footprint.net.
    download.microsoft.com.c.footprint.net has address 206.24.190.190

    Co jest za wielką wodą i co przechodzi przez tego footprinta.

    A na innym komputerze w tej samej sieci mam podobnie jak Ty, ale z innym
    adresem IP - i to leżącym w Polsce w AS20853 (eTop).
    Twój adres IP zresztą też jest w PL - w Netii.

  • 14. Data: 2004-04-07 17:00:24
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-04-07, Grzegorz Janoszka
    <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> wrote:
    > On Wed, 7 Apr 2004 12:23:37 +0000 (UTC) I had a dream that Jan
    > Srzednicki <...@n...invalid> wrote:
    [..]
> [...]
    > adresem IP - i to leżącym w Polsce w AS20853 (eTop).
    > Twój adres IP zresztą też jest w PL - w Netii.

    Toż mówię. Akamai udziela odpowiedzi DNS w zależności od tego, kto pyta
    i wybiera "najbliższe" servery. Google ma tak samo.

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --

  • 15. Data: 2004-04-07 17:20:47
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Wed, 7 Apr 2004 17:00:24 +0000 (UTC) I had a dream that Jan Srzednicki
    <...@n...invalid> wrote:
    > Toż mówię. Akamai udziela odpowiedzi DNS w zależności od tego, kto pyta
    > i wybiera "najbliższe" servery. Google ma tak samo.

    No to wiem, ale nie wiedziałem, że w Polsce jest więcej niż jeden taki
    "najbliższy". Poza tym ta "najbliższość" jest dyskusyjna - dla Cyfronetu
    podaje USA.

  • 16. Data: 2004-04-07 18:38:52
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Toż mówię. Akamai udziela odpowiedzi DNS w zależności od tego, kto pyta
    > i wybiera "najbliższe" servery. Google ma tak samo.

    hmm, u mnie (tepsa):
    [zyga@zyga zyga]$ host download.microsoft.com|tail -1
    download.microsoft.com.c.footprint.net has address 64.154.128.221
    [zyga@zyga zyga]$ host download.microsoft.com|tail -1
    download.microsoft.com.c.footprint.net has address 165.193.153.134

    (netia):
    [zyga@zyga zyga]$ host download.microsoft.com|tail -1
    download.microsoft.com.c.footprint.net has address 212.73.244.131

  • 17. Data: 2004-04-07 19:28:06
    Od: "TomJab szt. 1" <t...@s...no>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

> [...]
    > [zyga@zyga zyga]$ host download.microsoft.com|tail -1
    > download.microsoft.com.c.footprint.net has address 212.73.244.131

    Hmmm, wyglada jakby MaloMiekki przeniosl sie ze swoim contentem z Akamai
    do Digital Island. Jesli to sie potwierdzi (ciecie kosztow w
    MaloMiekkim, czy co ?!) to bedzie to duuuzy blad MaloMiekkiego i jeszcze
    wieksza strata dla jego uzyszkodnikow z PL, bo Akamai w PL siedzi prawie
    dycha, a Digital Island najblizszy wezel (ktory jak widac i tak
    wszystkich z PL nie obsluguje) ma w FFM.

    W efekcie transfery z download.microsoft.com zamiast 8 MB/s spadly do
    0,5-0,7 kB/s (jedyne 1000 razy :-)) - liczba userow chyba DI
    zdeeeecydowanie przerosla....

    > zyga

    TomJab

  • 18. Data: 2004-04-07 21:10:43
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    On Wed, 7 Apr 2004, TomJab szt. 1 wrote:

> [...]

    Ja tam na takie zapytania DNS dostawałem różne odpowiedzi z jednego
    miejsca.

    > W efekcie transfery z download.microsoft.com zamiast 8 MB/s spadly do
    > 0,5-0,7 kB/s (jedyne 1000 razy :-)) - liczba userow chyba DI
    > zdeeeecydowanie przerosla....

    8 MB/s
    ___________________ = 1000?
    0,5 kB/s - 0,7 kB/s

  • 19. Data: 2004-04-07 22:39:14
    Od: "TomJab szt. 1" <t...@s...no>

    Rafal Jankowski wrote:

> [...]

    [ciach!]

    > 8 MB/s
    > ___________________ = 1000?
    > 0,5 kB/s - 0,7 kB/s

    Oczywiscie mialo byc 10000 razy, a nawet zdziebko wiecej ... Ale przy
    pogorszeniu transferow w takim stopniu to nawet to 1 zero wiecej nie ma
    wiekszego znaczenia - po prostu zenada w wykonaniu MaloMiekkiego ...

    TomJab

  • 20. Data: 2004-04-08 07:16:07
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > No to wiem, ale nie wiedziałem, że w Polsce jest więcej niż jeden taki
    > "najbliższy". Poza tym ta "najbliższość" jest dyskusyjna - dla Cyfronetu
    > podaje USA.

    "Najbliższość" jest jednak definiowana. Określa ją operator hostujący
    serwery Akamaia (np. przez podesłanie prefixów po BGP).