-
Data: 2010-06-17 10:36:59
Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
Od: WW <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-06-17 10:10, MM pisze:
> Witam
> W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
> związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
> (UE). Jednak nie potrafię znalećź pomocy jeśli chodzi o następujący
> przypadek:
> kupno od handlarza (na terenie Polski) auta sprowadzonego z Niemiec.
> Auto jest "do opłat", tzn. nie została opłacona akcyza, auto
> przyjechało na kołach na żółtych tablicach (tak twierdzi sprzedający)
> ale tablic już nie ma bo się przeterminowały.
> Co powinienem mieć żeby auto w kraju zarejestrować? na co zwrócić
> uwagę żeby się nie wkopać?
>
> Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
> MM
Właśnie coś takiego przeszedłem.
Auto przywiezione na żółtych tablicach musi mieć przegląd zerowy w
stacji diagnostycznej. Trzeba to zrobić, zanim wygaśnie ważność tablic
przyjazdowych.
Ja wymogłem jeszcze sprawdzenie przedsprzedażne w ASO, wraz z historią
napraw, ale na swój koszt (380 zł.).
Teraz w zależności od statusu handlarza.
Ja dostałem od niego fakturę oraz dokumenty wozu tzn. kartę wozu, jej
przysięgłe tłumaczenie, wynik przeglądu technicznego, potwierdzenie
wpłaty podatku ekologicznego, cła i akcyzy oraz dokumenty firmy
handlarza tzn. kopia wypisu z rejestru oraz owe żółte tablice.
Z tym walisz do wydziału komunikacji i jak nie ma błędów, to dostajesz
tymczasowy dowód. Masz zarejestrowany samochód.
Zwracaj uwagę na błędy, bo ja dwukrotnie podchodziłem do rejestracji, co
oznaczało dwukrotne stanie od 5 rano pod urzędem.
Panienki wpisując numer czasem się mylą a błędy literowe zdarzają się
nawet w dokumentach celnych.
Obu doświadczyłem. Trwało razem 3 tygodnie :-(
Jakikolwiek błąd powoduje odrzucenie dokumentów i odmowę rejestracji.
Sprawdź wszystko diablo dokładnie.
Daty, prawidłowość nazw i numeru VIN.
Powodzenia.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.10 10:37 krzysiek82
- 17.06.10 10:55 Jacek
- 17.06.10 10:58 J.F.
- 17.06.10 11:37 Agent
- 17.06.10 11:38 krzysiek82
- 17.06.10 11:41 Agent
- 17.06.10 14:21 J.F.
- 18.06.10 12:00 MM
- 18.06.10 16:56 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=