  • 41. Data: 2008-02-23 20:48:16
    Temat: Re: kupbilet.pl - OT
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Piotr Suchowski" <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> napisał w
    wiadomości news:fppmc5$fn9$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja wiem, że to gdybanie, ale od tego właśnie używa się 1+ nameserverów by
    > zapewnić sobie chociażby minimalną redundancję.

    No ale co złego jest we FreeDNS? Jeden stoi w SGH na Mokotowie, a drugi z
    tego co widze stoi w Krakowie... więc jest ok.

  • 42. Data: 2008-02-23 21:49:36
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Łukasz Pierzchalski pisze:
> [...]
    >>

    > No ale co złego jest we FreeDNS? Jeden stoi w SGH na Mokotowie, a drugi z
    > tego co widze stoi w Krakowie... więc jest ok.

    nie w samym FreeDNS
    tylko w tym, ze domena została "powieszona" *wyłącznie* na darmowych NSach

    przecież nikt nie robi tego za darmo, a kupbilet.pl stać na płacenie :)

    --
    pozdros
    icek

  • 43. Data: 2008-02-25 07:32:54
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Ano, porażka... Taki home życzy sobie za serwer dedykowany jakieś 10-15 razy
    > więcej niż niemiecki/francuski op. Trudno się dziwić że coraz więcej stron
    > ..pl jest hostowana poza granicami kraju...

    masz na myśli strony typu "nazywam się czesiu i chodze do klasy drugiej"
    ?

    futszaK

  • 44. Data: 2008-02-25 13:58:10
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Co złego? Chociazby to, że dwa tygodnie temu, w weekend cały SGH lezał
    > i kwiczał.

    I nie mogłeś w sobotę zmienić swoich domen, przepraszam. Ale drugi NS
    działał świetnie i odpowiadał na zapytania, więc to nie jest tak, że
    popsuło Ci to trzymane tam domeny.

    p.

  • 45. Data: 2008-02-25 13:59:47
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> wrote:
    > To, że jak zaleje serwerownie, padnie im router, bądź jak to już miało
    > miejsce - "zdechnie prąd", czy nawet jak Piotrek Kucharski będzie miał
    > taki kaprys to Twoje serwery będą miały parę dni odpoczynku.

    Czemu? Drugi NS jest geograficznie gdzie indziej. Co najwyżej nie będziesz
    mógł zmieniać konfiguracji strefy.

    > Zresztą, nawet do
    > tak profesjonalnych zastosowań fns nie jest u mnie jedynym NSem dla żadnej z domen.
    > Kurde, przecież tu naprawdę wystarczy tylko kropla wyobraźni...

    No to inna rzecz, że można mieć więcej NS-ów.

    p.

  • 46. Data: 2008-02-25 14:00:38
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@n...pl> wrote:
    > Nic. Ale do powaznych rzeczy powinno uzywac sie gwarantowanych uslug (a
    > gwarancja jest Regulamin / Umowa z danym providerem). Jaka masz gwarancje,
    > ze usluga nie przestanie dzialac na ~tydzien ? I kogo pociagniesz wtedy do
    > odpowiedzialnosci, skoro to darmowa usluga bez zadnych gwarancji ?

    I to chyba jedyny istotny argument. :)

    p.

  • 47. Data: 2008-02-25 14:04:44
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > A jaką będą miały wydajność jak za 5 minut koparka pod sghem przerwie
    > kabel energetyczny i naprawią to dopiero w poniedziałek ?

    ...i jeszcze w Krakowie równocześnie. Wtedy faktycznie problem.
    Ale to w zasadzie podobnie jak z każdym innym providerem dającym
    dwa NS-y. No i, rzecz jasna, można przecież mieć więcej NS-ów, niż
    tylko na freedns::sgh.

    p.

  • 48. Data: 2008-02-25 14:09:03
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > http://tiny.pl/lk58 i to by było na tyle.

    E tam. Jak nie działa SGH, to nie działa interfejs do zmian oraz jeden dns.
    Drugi dns działa, po to jest... Jakieś dziwne memy próbujesz rozprzestrzeniać,
    że jak padnie SGH, to nagle nie będą działać wszystkie domeny hostowane na
    FreeDNS -- to nie jest prawda.

    p.

  • 49. Data: 2008-02-25 14:51:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > I nie mogłeś w sobotę zmienić swoich domen, przepraszam. Ale drugi NS
    > działał świetnie i odpowiadał na zapytania, więc to nie jest tak, że
    > popsuło Ci to trzymane tam domeny.

    Piotrze, ale ja ani nie mam pretensji, ani nie wnoszę reklamacji ;-)

    O tym, że secondary leży w RMFie dowiedziałem się z tego wątku, ale
    wiem, że wtedy, w tamten weekend, domena się nie resolvowała. Nie wiem,
    co było tego przyczyną i - mówiąc szczerze - nie chce mi się w to wnikać.

    Przyjąłem to z godnością :-)

    M.

  • 50. Data: 2008-02-25 17:28:15
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote:
    > ...i jeszcze w Krakowie równocześnie.

    A widzisz, nie przewidzieliście w planie zarządzania ryzykiem, że i Kraków i
    Warszawa leżą nad Wisłą i w razie powiodzi x-lecia... :)

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994