-
Data: 2011-12-14 10:19:49
Temat: Re: kulki2d
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
>
> > W dniu 2011-12-13 22:45, slawek pisze:
> >
> > > "wyjĹciu"? Ile jest rĂłwnaĹ? RĂłwnaĹ jest za maĹo, aby, w 3D, z inputu
> > > policzyÄ output - bez dodatkowych zaĹoĹźeĹ. Na przykĹad "o
> nieskoĹczonej
> > > gĹadkoĹci kulek".
> >
> > To Twoje ' zaĹoĹźenie o idealnie gĹadkich kulkach' to po prostu
> > zaĹoĹźenie, Ĺźe nie mamy ruchu obrotowego. Wtedy same zasady
> > zachowania wystarczÄ . DodajÄ c tarcie do oddziaĹywania
> > kulek sytuacja robi siÄ gorsza, ale nadal da siÄ to rozwiÄ zywaÄ
> > bez szczegĂłĹowego symulowania samego zderzenia.
> >
> > ZresztÄ , ten model nie jest taki zĹy, bo czÄsto fizycznie
> > doĹÄ poprawny (gaz jednoatomowy np. atany obtorowe
> > zaczynajÄ pojawiaÄ siÄ dopiero przy wyĹźszych energiach niĹź
> > 'pokojowe').
> >
> >
> > > zderzenia, parametry po zderzeniu. Wic w tym, Ĺźe dla dwĂłch kulek
> gĹupio,
> > > a dla 1000 to juĹź jest 1000 razy 999 przez 2 - i jeszcze sprawdzanie,
co
> > > najpierw z czym siÄ zderzy.
> >
> > Jak siÄ gĹupio symulacje napisze, to tak jest. A moĹźna znacznie lepiej.
> > ByĹy pewne gĹosy w tym wÄ tku, ale dyskusja siÄ nie zaczÄĹa na powaĹźnie
> .
> >
> >
> > > Osobna sprawa to Lapunow i te rzeczy... ktĂłre de facto nic nie majÄ do
> > > rzeczy.
> > >
> > > Tzn. owszem, symulacja przepiÄknie siÄ rozjedzie z rzeczywistoĹciÄ
> > > (gdyby np. ktoĹ chciaĹ 49 kulek w Lotto symulowaÄ). Ale jak rozumiem
nie
> > > chodzi o to, aby przewidzieÄ kaĹźde zderzenie i kaĹźdÄ pozycjÄ kaĹźdej
> > > kulki... nawet po 10^10 wczeĹniejszych kolizji... (tak, to powinno byÄ
> >
> > GdzieĹ tu padĹo pytanie wĹaĹnie o dĹugoterminowÄ wiernoĹÄ
> > takiej symulacji. StÄ d lapunow etc.
> >
> > pzdr
> > bartekltg
>
> te zagadnienia z obliczen numerycznych sa ciekawe ale
> jesli o mnie chodzi to moje pytanie dotyczylo czegos innego -
>
> chodzi mi nie o obliczenia ale bardziej o algorytmy i o 100%
> dokladnosci ale 'jakosciowej' - jak napisac algorytm dla kulek w 2d
> ktory bylby dokladny na 100% ale jakosciowo - ilosciowo moze byc
> niedokladny nawet rzedu 1% na kat kazdego odbicia czy cos takiego
> albo 0.2 piksela do kazdej pozycji odbicia itp
>
> chodzi tylko o wyeliminowanie wszelkich bledow jakosciowych, mz
> nawet model obarczony takimi bledami jw - ktore i tak realnie mozna
> pewnie raczej zmniejszyc: czyli mozna powiedziec, nawet kod obarczony
> takimi malymi bledami co do dokladnosci punktow i katow odbic (bo
> inne parametry np predkosci mozna raczej zachowac dokladnie)
> jakosciowo moze sie zachowywac na 100% fajosko i w pelni fizycznie
> (w sensie zapodanych regul) - i o linijki kodu na taki wpelni fajny
> jakosciowo model mi chodzi
>
> moze jeszcze wnikne w swoje procedury i zobacze co da sie poprawic
>
najgorsze jest to ze 'nie bardzo wiadomo' 'co tu nie dziala' (innymi
slowy jestto problem 'debugowania fizyki' - fizyke debuguje sie
inaczej niz zwykly program, moge np wlaczyc wyrysowywanie wektorow
predkosci i to obrazuje lepiej - ale problem jest min taki ze
nie wiem jak uzyskac pewnosc ze wszystko jest ok - i ze nie ma
sytuacji bledowych - zwlaszcza ze one mz sa
(A) algorytm jak pisalem jest chyba najprostszy z mozliwych: przesuwam
kulke o ulamek piksela, sprawdzam czy jest przekrywanie sie kulek
jak jest to 'canceluje' ten ktok i nie przesuwam tylko odbijam 'osiowe'
skladowe predkosci obu kulek
algorytm jest z grubsza ok ale wymyslany z myslą o odbicu dwu
wyizolowanych kulek - m in nie przeprowadzilem myslenia w kierunku
rozwazenia wszelkich mozliwych sytuacji bardziej zlozonych
co wiecej nie wiem czy z samej konstrukcji petli w jakich zapodaje
kolejnosci tych testow odbic nie wynikaja tez jakies bledy
kolejna wersja to wersja z polem sil (grawitacji) [dodatje tez zarazem
tlumienie czy tarcie typu vx*=0.999] normalnie w pustej
przestrzeni bledow predkosci nie mialbym (chyba tylko bledy dokladosci
punktu zderzenia i wynikajace bledy kata odbicia) ale w polu sily
dochodza tez pewne bledy do dodatkow predkosci (omawiane tutaj, akurat
licze eulerem ale takimi bledami sie raczej nie przejmuje bo mowilem
ze mi chodzi o dokladnosc pelna ale jakosciowa) - problem jest jednak
inny bo np w polu grawitacji w dol pojawia sie jakosciowo nowy
przypadek - stosy (stosy kulek) - inicjalny algorytm (A) nie byl
wymyslany z mysla o spoczynkowych stosach (tez ktos chyba tu
wspominal) okazuje sie ze o dziwo potrafi on go nawet obslugiwac
i dostaje te stosy i chyba wzajemne wytlumianie - ale poprawnosc
algorytmu w tym wypadko nie zostala wogole przemyslana i nawet
wlasnie widziec ze cos nie dziala ok - sa jakies zakleszczenia itp
- i nie wiem dlaczego. jak zdebugowac taką fizyke? (wlasnie o to
mi chodzi o 'zdebugowanie fizyki' tj ustalenie zrodla poprawnosci
w algorytmie oraz o znalezenie prostego i jakosciowo poprawnego
algorytmu
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.11 10:35
- 14.12.11 12:36 slawek
- 14.12.11 12:44 slawek
- 14.12.11 14:12 A.L.
- 14.12.11 17:41 slawek
- 14.12.11 18:06 A.L.
- 14.12.11 20:41 slawek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO