  • Data: 2010-08-31 23:15:53
    Temat: Re: ku przestrodze.
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no i tak się rodzi plota, urban legends, pasuje do bardziej do budki z
    > piwem... naiwnyś... a ja spytam czy zdrowy na umyśle człowiek chodzi z
    > petem, albo co gorsza - spawa, koło gazującego akumulatora? jakiś idiota...

    > a to ciekawe ;) prowadzisz statystyki? :)

    > przejedź parę godzin autem i odkręć korki - zobacz czy też masz taką
    > silną reakcję jak przy łądowaniu prostownikiem...

    A każe Ci ktoś najpierw nawalać się piwami a potem tu dyrdymały pisać. Jakoś nie
    widziałem. Po co tworzysz po piwach legendy ze to ja rozwaliłem akumulatory bo
    spawałem albo przy nich z fajką chodziłem. Możesz próbować udowadniać na swój
    sposob coś co zostało wcześniej udowodnione. Ale nie rób jak byś był idiotą od
    urodzenia. Ty myślisz ze ja jebnięty jestem i wsiądę w samochód i będę jeździł
    kilka godzin żeby dowiedzieć się to co wiem. Przy ładowaniu współczesnego
    akumulatora z właściwego prostownika nie ma gazowania tak jak przy ladowaniu
    akumulatora w czasie jazdy. Producenci w kartach gwarancyjnych o tym piszą.
    Niedawno kupiłem akumulator i w karcie było napisane że jak napięcie na
    akumulatorze przekroczy 15V to następuje charakterystyczne uszkodzenie
    rozpoznawane przez nich jako " spłynięcie masy czynnej z płyt". Takiego
    uszkodzenie gwarancja nie obejmuje. Z innego wiarygodnego źródła wiem że
    spłyniecie masy czynnej z płyt powstaje wskutek rozrywania jej przez tworzące
    się pęcherzyki gazów. Bo ze względu na strukturę masy czynnej nie powstają one
    na wierzchu tylko w środku masy. Do 15 woltów proces jest nieszkodliwy bo
    pęcherzyków jest mało i są małe. Przecisną się przez masę czynną bez jej
    uszkodzenia. Ale powyżej są na tyle duże i jest ich tak dużo że psują masę
    czynną. Kup sobie dobry prostownik to nic nie będzie gazowało a akumulator się
    naładuje. I nie pierdziel że odpowietrzniki w korkach mogą się zapchać same z
    siebie. Nie mogą. Nie mają czym. Tlenem i wodorem się nie zapchają. W życiu nie
    widziałem niedrożnego odpowietrzenia w korku od akumulatora. Ty oczywiście
    widziałeś. Tylko ze nikt w twoją historyjkę o zapchanych korkach od akumulatora
    nie uwierzy.