  • 11. Data: 2024-01-11 15:54:13
    Temat: Re: ktoś tu zna RTC DS1678 ?
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    A ten pobór prądu to masz z zamkniętym K1 ?
    No bo na moje oko to tu jest problem.

    Oscylator masz zasilany z domeny Vbat, ale INT i logikę już nie.
    No i jeżeli K1 jest zamknięty cały czas to domena VCC się zasila przez
    R15. Tam jeszcze może być pull-down na INT wewnętrznie bo inaczej się
    wyzwoli z powietrza.

    K1 powinien być zwierany przy otwarciu. Wtedy pull down na INT nie
    przeszkodzi.

    Taką piękną mam teorię.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 12. Data: 2024-01-11 23:29:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2024-01-11 o 15:54, Adam Górski pisze:
    > A ten pobór prądu to masz z zamkniętym K1 ?

    oj nie czytasz. Pisałem że :

    przy braku zasilania Vcc - pobór 26,8uA ( włączony MIP ), albo 25uA (
    wyłączony MIP).
    Przy obecności Vcc - 5.5uA (włączony MIP ) albo 900nA ( wyłączony MIP ).

    Przy czym istotne jest włączenie/wyłączenie MIP w układzie. Jeśli jest
    MIP wyłączone, to nawet przy zwartym kontaktronie prąd spada.
    A jeśli jest MIP włączony to przy wyłączeniu kontaktrona MIP się wyłącza
    - ergo prąd spada.

    Podsumowując - wpływ na prąd ma włączenie funkcji MIP ( co zresztą w
    dataszicie jest chyba opisane, że jest upływność na wejściu INT ).

> [...]
    > wyzwoli z powietrza.
    >
    > K1 powinien być zwierany przy otwarciu. Wtedy pull down na INT nie

    Teoria ładna, ale chyba nie :)
    Jak robiłem pomiary to kontaktron w ogóle był rozwarty cały czas o ile
    pamiętam. Ale jeszcze wrócę do tego i dam znać.

  • 13. Data: 2024-01-12 11:28:56
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 11.01.2024 o 23:29, sundayman pisze:

> [...]
    > Jak robiłem pomiary to kontaktron w ogóle był rozwarty cały czas o ile
    > pamiętam. Ale jeszcze wrócę do tego i dam znać.

    Patrząc z boku mowa była o tym że pobór prądu z baterii 900nA
    miał być wg autora bez VCC i tego bym się spodziewał sam osobiście.
    A z drugiej strony przy obecności VCC spodziewał bym się poboru 0nA
    a nie ciągłego zżerania baterii...
    Dziwny ten RTC.
    Taki DS1307 pobiera 500nA z włączonym oscylatorem bez VCC a z VCC
    5 max 50nA a nie 900nA.

    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2024-01-12 11:45:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > a nie ciągłego zżerania baterii...
    > Dziwny ten RTC.
    > Taki DS1307 pobiera 500nA z włączonym oscylatorem bez VCC a z VCC

    Otóż to właśnie.
    Po niedzieli zrobię pomiary jeszcze raz i zobaczymy.

  • 15. Data: 2024-01-12 12:54:25
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 11:45, sundayman pisze:

    > Otóż to właśnie.
    > Po niedzieli zrobię pomiary jeszcze raz i zobaczymy.

    Proponuję zatem wyizolować problem.

    1. Sprawdzić miernik czy prąd dobrze mierzy.

    Stosując znany rezystor 100M lub 10 x 10M i znane źródło napięcia np 9V
    baterię.

    2. Polutuj tego RTC na pająka. Bo może impedancja pomiędzy X1,X2 a GND
    przy 32kHz jest tym czego szukasz. Ewentualnie sprawdź prąd przy
    zatrzymanym generatorze. W nocie aplikacyjnej jest mowa o ground plane
    celem pozbycia się zakłóceń, nie celem minimalizacji zużycia prądu.

    3. Jeżeli ten DS1678 pobiera za dużo prądu wisząc w powietrzu bez
    kwarcu, to wiele się nie da zrobić.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 16. Data: 2024-01-13 11:42:33
    Od: Zbych <z...@n...org>

    On 9.01.2024 02:20, sundayman wrote:

    > Nigdy nie mierzyłem ile toto faktycznie pobiera, bo nawet nie miałem
    > bardzo czym te 500nA zmierzyć. Poza tym wszystko było OK.

    Ja stosuję prosty trik, żeby ułatwić sobie pomiary prądu baterii w
    czasie testów - rezystor 1k szeregowo + pady/złącze testowe do tego
    rezystora.
    Dzięki temu nie trzeba rozpinać obwodu, żeby wykonać pomiar, a RTC może
    mieć inny pobór przed/po inicjalizacji, która jest konieczna po
    odłączeniu baterii przy braku zasilania głównego.
    Napięcie rzędu 1mV to nie jest wyzwanie dla miernika, można też to
    spokojnie wzmocnić różnicowo np. x100 i wpuścić na ADC w testerze.

  • 17. Data: 2024-01-14 13:12:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Jan 2024 06:56:47 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <_...@w...com> wrote:
    > A wiesz, miałem niedawno partię trochę innych układów RTC, i to
    > samo.

    A płytka, w którym jest badany układ została poprawnie umyta po
    lutowaniu?
    Kiedyś badałem rzeczywiste podpory prądów układów xlp microchipa,
    okazało się że minimalne pozostałości topnika, kurzu czy wilgoci
    bardzo przełamują realny odczyt prądów, co w efekcie dawało wyższe
    wyniki niż max deklarowany w datashicie. Dokładne umycie PCB i całego
    obwodu dopiero dawało rezualty zgodne z datasheet.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2024-01-17 20:13:13
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 08.01.2024 o 03:11, sundayman pisze:
    > Ostatnio mi się przytrafiła przykra wpadka z nim i potrzebuję wsparcia
    > duchowego. Tudzież informacji.

    I jak ? Bo ciekawy jestem.

    Adam Górski

  • 19. Data: 2024-02-02 15:44:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nigdy nie mierzyłem ile toto faktycznie pobiera, bo nawet nie miałem
    > bardzo czym te 500nA zmierzyć.

    Rezystor bym wziął. 20k i masz 10mV. Mierzalne.

    > No kurwa mać. Czy ja nie umiem tego dataszita przeczytać, że tego nie
    > wiedziałem - czy o co kaman ??

    Udało ci się dojść do tego, co było nie tak?

    --
    Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
    - Poproszę na jeża.

  • 20. Data: 2024-02-02 20:10:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > max deklarowany w datashicie. Dokładne umycie PCB i całego obwodu
    > dopiero dawało rezualty zgodne z datasheet.

    Umyta, polakierowana itp. To dotyczy kilkuset szt. a nie jednej :)