  • 41. Data: 2012-08-03 14:47:37
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-08-03 12:53, I.Tichy pisze:

    > najwiekszy problem panoram robionych z reki jest wtedy, kiedy mamy jakis obiekt
    > na pierwszym planie. jesli robie panoramy na nieskonczonosc (np. gory)

    była mowa o "wąskich uliczkach" - tam JEST problem z panoramami z ręki -
    właśnie ze względu na obiekty bliski i dalekie i zachowanie poziomów i
    pionów (a jest dużo linii równoległych) :-)

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 42. Data: 2012-08-03 14:49:54
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-08-03 12:54, I.Tichy pisze:

    > Ja kupujac ten obiektyw dostalem takie mydlo, ze
    > i bez tablic testowych od razu bylo widac, ze to jest
    > kiepski egzemplarz. Dopiero 3 byl ok.

    mój optycznie był idealny za pierwszym razem, ale ten tamton jak dla
    mnie chodzi jak czołg. Po tym jak go utopiłem na kajaku zamieniłem na
    Sigmę DC 17-70 1:28-4.0 macro HSM i jest idealna i jak na moje oko
    ostrzy bardzo ładnie (tak ... tablicami też sprawdzałem).

    Wojtek

  • 43. Data: 2012-08-03 14:54:40
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-08-03 09:48, Witek Kaszkin wrote:
    > Użytkownik "Olo" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >

    > zaczynasz sam sobie przeczyć :>
    >
    > cytaty:
    >
    > 1. "oczywiście to jest już jakiś poziom szkieł,
    > więc złego obrazu nie uświadczysz"
    >
    > 2. "Ale L to nie jakość obrazu - warto mieć to na uwadze i tyle."
    >

    > przeczytaj jeszcze raz moje posty w tym wątku, od pierwszego
    > (nie piszę o obiektywach, których nie mam, więc,
    > w przeciwieństwie do Kolegi, nie teoretyzuję i staram się nie wymądrzać :>

    weź uruchom przeglądarke i wpisz canon l znaczenie - zobacz o co mi
    chodzi. nie ma słabych /beznadziejnych szkieł z literką L - nie
    spotkałem się. tyle na ten temat.

  • 44. Data: 2012-08-03 14:55:58
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-08-03 00:18, JA wrote:

    > Trzeba mieć wiele samozaparcia i umiejętności, żeby zrobić
    > stałoogniskowy obiektyw, który jest tylko 3x lepszy o zooma. Pojęcia nie
    > masz na temat w którym się wypowiadasz. Każdy stałoogniskowy standard
    > Pentaxa, Nikona, Olympusa, czy Minolty jest lepszy od 50/1,8 Canona,
    > lepszy optycznie, daje ładniejsze rozmycie tła i jest mechanicznie
    > lepiej zrobiony.

    grunt to zrozumieć...

    > Hamuj się.

    bo co?

    > Zapewne masz 17-40L, bo nie używasz taniego gówna. Szkoda że nikt Ci
    > wcześniej nie powiedział, że to drogie gówno.
    > Optycznie jest wart tyle co kity konkurencji.

    aha to teraz mi mówisz co mam i czego używam hahahaha
    nie, nie posiada 17-40L

    nie pozdrawiam

  • 45. Data: 2012-08-03 14:57:18
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-08-03 12:40, I.Tichy wrote:

    > Ten Tamron ma duzy rozrzut jakosci w zaleznosci od egzemplarza.
    > Prawdopodobnie miales kiepski.

    wiem, ale akurat trafiłem na dobry egzemplarz, bardzo ostry, jednak
    plastyka zdjęć pozostawia wiele do życzenia. Tak jak napisałem - mam
    lumixa gdzieś w szafie - plastik fantastik focie :) ten Tamron był
    identyczny.

  • 46. Data: 2012-08-03 15:04:06
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-08-03 00:12, astro wrote:

    > Tobie sie nie podobal, wiele osob woli jednak ostrosc Tamrona w porownaniu
    > do miekkosci Canona 17-40/4L na APS-C.

    ja lubię ostrość, mam gdzieś w szafie starą tokinę 100/2.8 chyba, to to
    dopiero ma ostrość :)

    > Co to jest plastyka obrazu? Potrafisz zdefiniowac na podstawie jakiejs
    > mierzalnej wielkosci? Ilosc linii na milimetr (sadzac po Twoim opisie
    > raczej nie o to chodzi), dynamika tonalna, odwzorowanie barw, sygnal/szum?

    nie potrafię, dlatego napisałem , że tamron robi dla mnie plastik
    fantastik focie - wszystko płaskie jak z małpy... :)

    > Sam jestes cieciem, skoro nazywasz cieciami osoby obarczone innym gustem.
    > Wkraczajac na dziwne pole "plastyki obrazu" odwolujesz sie do
    > indywidualnego odbioru ze strony "ogladacza".

    w porządku przyjąłem na klatę, co nie zmienia że tamron 17-50/2.8 to
    dalece przereklamowane szkiełko.

    > Preferuje obiektywy jak najbardziej ostre, obarczone jak najmniejsza
    > dystorsja, koma, winietowaniem i odbiciami wewnetrznymi. Reszta (lacznie z
    > bokeh - szczegolnie, ze nie wykonuje portretow) maja dla mnie nikle
    > znaczenie. Szczegolnie, ze przypuszczam, iz "plastyke obrazu" mozna uzyskac
    > odpowiednio ustawiajac wywolywaczke RAWow. Lensbaby np nigdy do mnie nie
    > przemawialo.

    ty piszesz o czymś innym niż mi chodziło, ale grunt to umieć czytać

    > Dlatego, ze ja slucham The Rolling Stones, a Ty Led Zeppelin (albo
    > odwrotnie - sam wybierz) skazuje mnie na bycie cieciem? Kazdy, komu podoba
    > sie co innego, niz Tobie jest cieciem?

    nie, ale jakbyś słuchał i jarał się Ewą Farną bo ma super beaty to bym
    napisał że jesteś cieciem. Już zrozumiałeś?

    > Twierdzisz, ze Samyang 8mm jest slabym szklem, a z czym porownujesz?
    > Podkreslam w klasie rybich oczu.

    miałeś tego Samyanga czy sobie pogadamy przy ognisku?

    > Jest o wiele ostrzejszy od ukrainskiego Pelenga.

    aha, to jednak pójdę po rozpałkę...

  • 47. Data: 2012-08-03 16:42:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-03 12:55:58 +0000, Olo <o...@f...pl> said:

    > grunt to zrozumieć...
    No właśnie. Zrozumieć. Jak można porównywać obiektyw stałoogniskowy z
    zoomem. Trzeba być ...

    > bo co?
    Bo nic. Wystawiasz sobie świadectwo.

    > aha to teraz mi mówisz co mam i czego używam hahahaha
    > nie, nie posiada 17-40L
    Za to posiadasz plastki fantastik w szafie i szczysisz się że nie
    celujesz w tanie gówno, a kupujesz
    1. Plastik fantastik.
    2. Gównianego Tamrona
    3. Najgorszy standard jako został zaprojektowany w Japonii.

    To może zdradź w jakie to nie tanie gówno celujesz? Ale mam wrażenie że
    kiepski z Ciebie strzelec bo trafiasz ciągle w tanie gówno. Mało tego,
    trafiasz i porównujesz zatwardzenie do sraczki.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2012-08-03 16:48:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-03 13:04:06 +0000, Olo <o...@f...pl> said:

    > nie potrafię, dlatego napisałem , że tamron robi dla mnie plastik
    > fantastik focie - wszystko płaskie jak z małpy... :)

    Zdradzę Ci tajemnicę. W lustrzankach jest trochę parametrów do
    ustawienia. RAWy, preselekcje, lub wręcz manual. Ten zielony
    prostokącik, to właśnie dla małp jest.

  • 49. Data: 2012-08-03 16:51:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-02 12:27:49 +0000, Olo <o...@f...pl> said:

    > Może się komuś to podoba, teraz używam Sigmy 50/1.4 bodajże i to jest
    > niebo a ziemia.

    Eu geniuszu. Pytanie jest o szeroki kąt, a nie portretówkę.

  • 50. Data: 2012-08-03 21:41:52
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Olo wrote in <news:501bcc2d$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    > miałeś tego Samyanga czy sobie pogadamy przy ognisku?

    Mam i uzywam.
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/12/Home_Made_Milky_Wa
    y.jpg
    Przed zakupem porownywalem z Pelengiem i Sigma 8mm f/3.5, ktora to na
    brzegu kadru APS-C jest bardzo nieostra (no chyba, ze widzialem skopany
    egzemplarz Sigmy). W porownaniu do Pelenga Samyang jest troche ostrzejszy,
    a co najwazniejsze na APS-C daje o wiele przyjemniejsze odwzorowanie od
    kolowego rybiego oka. Nie bronie Samyanga dlatego, ze go posiadam. Posiadam
    Samyanga po porownaniu fotografii wykonanych Samyangiem, Sigma i Pelengiem.
    Z tej trojki najostrzejsze zdjecia wykonuje Samy.

    Nie mam zdjec z Sigmy pod reka, tylko time-laps na ktorym srednio
    nieostrosc na brzegu widac:
    www.youtube.com/watch?v=05V0Lj0wuKo

    PS. MTO 11CA tez pewnie robi plastikowe zdjecia...
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/12/Ksiezyc_12.07.31.j
    pg

    PPS. To co Ty nazywasz plastyka obrazu pewnie uzyskac mozna na etapie
    wywolywania RAWa, nawet badziewnym wg. Ciebie Tamronem.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info