  • 21. Data: 2012-07-25 18:47:10
    Temat: Re: ktore opony: Barum czy Uniroyal
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-25 16:46, kamil pisze:

    > I pewnie dlatego w Londynie autobusy z zajezdni nie mogły wyjechać, bo
    > spadło 3cm śniegu.

    Jak pod cienką warstwą śniegu jest lód to i zimowe opony Ci nic nie dadzą.

    --
    anacron

  • 22. Data: 2012-07-25 19:10:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Skłaniam się ku oponom Barum, ze względu na 100 zł niższą cenę za komplet.
    > Na Oponeo.pl Barum ma oponię 4,8/6 a Uniroyal 5,1/6
    > Pytanie czy warto dołożyć do Uniroyal?

    Nie miałem uniroyala, ale miałem barumy (zimówki). Bardzo przeciętne (choćby
    w porównaniu z zimowymi dunlopami), ale do jazdy po mieście i sporadycznie w
    trasę mogą być. Mają za to inną wadę - trzy były jajowate a jedna krzywa,
    duże wyzwanie dla wyważającego. Kupiłem razem z autem, nie było mowy o
    wymianie, ale raczej już nigdy więcej.

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2012-07-25 21:02:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 19:10:56 +0200, Yogi(n) napisał(a):
    > Nie miałem uniroyala, ale miałem barumy (zimówki). Bardzo przeciętne (choćby
    > w porównaniu z zimowymi dunlopami),

    Jesli Polais bez numerka, to gorzej niz przecietne. Od tego czasu nie
    kupuje Baruma.

    J.

  • 24. Data: 2012-07-25 22:24:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-25 15:47, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Uwierz bardziej doswiadczonym - po prostu nie trafiles jeszcze na
    > prawdziwie letnie opony.

    Pierwsze z brzegu to Dunlopy SP Sport 01 - jak temperatura spadła w
    okolice 0°C to mi bryka (Astra G) latała na zakrętach ja nie
    przymierzając Żyd po pustym sklepie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 25. Data: 2012-07-25 23:49:09
    Od: kkk <m...@g...com>

    W dniu środa, 25 lipca 2012 15:47:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Uwierz bardziej doswiadczonym - po prostu nie trafiles jeszcze na
    > prawdziwie letnie opony. Sa takie.
    > Kiedys i ty na takie trafisz, i zdobedziesz doswiadczenie - tylko ze
    > bedzie drogo kosztowalo :-)

    Oby tylko jego kosztowało, chłopak nie wie o czym pisze...

  • 26. Data: 2012-07-26 01:34:40
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-25 22:24, Mirek Ptak pisze:

    > Pierwsze z brzegu to Dunlopy SP Sport 01 - jak temperatura spadła w
    > okolice 0°C to mi bryka (Astra G) latała na zakrętach ja nie
    > przymierzając Żyd po pustym sklepie :)

    Ja tylko na Michelinkach brykam i jakoś nie miałem nigdy takich problemów.

    --
    anacron

  • 27. Data: 2012-07-26 10:20:43
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    >

    > P.S.
    > http://www.youtube.com/watch?v=Gu4vyP7oA8k
    > przy czym nie podano typu tych opon - smiem twierdzic ze to "prawdziwie
    > letnie" a nie caloroczne z nazwy.

    Taaak, pięknie widać jak auto hamuje na całorocznych z ABS. Elegancko sunie
    z zablokowanymi kołami. Śmiem twierdzić że w tym momencie nie był włączony
    ABS.

  • 28. Data: 2012-07-26 11:04:55
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-25 22:24, Mirek Ptak wrote:

    > Pierwsze z brzegu to Dunlopy SP Sport 01 - jak temperatura spadła w
    > okolice 0°C to mi bryka (Astra G) latała na zakrętach ja nie
    > przymierzając Żyd po pustym sklepie :)

    Uniroyale (w większości) mają miekką mieszankę, sprawują się bardzo
    dobrze w niskich temperaturach (nawet ujemnych) o ile nie ma śniegu.
    Testowane na zawodach.

    Jedynie przy wysokich temperaturach zaczynają płynąć - zbyt wysoka
    temperatura opony/podłoża.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 29. Data: 2012-07-26 11:38:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup

    >Taaak, pięknie widać jak auto hamuje na całorocznych z ABS. Elegancko
    >sunie z zablokowanymi kołami. Śmiem twierdzić że w tym momencie nie
    >był włączony ABS.

    A ktore auto ma wylacznik ABS ?
    Moze predkosc byla tak mala ze ABS nie dzialal, moze przyczepnosc tak
    mierna ze hamulec zablokowal 4 kola na raz i abs uznal ze stoimy.

    W tym slalomie to prawde mowiac tez nie jestem pewny czy kierowca nie
    pomogl gazem w demonstracji, bo przednie kola sie kreca jak glupie, a
    tylne z kolei pod koniec zablokowane.

    Tym niemniej na tego rodzaju roznice mozna trafic, i to nie bedzie juz
    "sa troche gorsze, ale wystarczy utrzymac wiekszy odstep", tylko sa
    wielokrotnie gorsze.
    Oczywiscie nie wszystkie - dawniej jakos na jednych oponach caly rok
    jezdzono.
    Tylko ze nie wiadomo ktore to sa te letnie dobre na sniegu, a jakbym
    mial iles tam testowac ... to lepiej zimowki kupic :-)

    J.

  • 30. Data: 2012-07-26 11:53:11
    Od: Janko Walski <k...@N...tlen.pl>

    W dniu 25/07/2012 09:20, ad pisze:
    > Witam,
    > które z tych dwóch wybrać:
    > Barum Brillantis 2 165/70R14 81 T w cenie 133 zł za sztukę
    > czy
    > Uniroyal Rain Expert 165/70R14 81 T w cenie 158 zł za sztuke
    >
    > Jeżdżę spokojnie, do 100 Km/h. 50% trasa, 50% miasto. Raczej delikatnie
    > niż sportowo.
    >
    > Skłaniam się ku oponom Barum, ze względu na 100 zł niższą cenę za
    > komplet. Na Oponeo.pl Barum ma oponię 4,8/6 a Uniroyal 5,1/6
    > Pytanie czy warto dołożyć do Uniroyal?
    > Pozdrawiam

    Bierz uniroyale. W Szkocji gdzie 95 procent roku jest mokro sprawuja sie
    znakomicie. Na suchym asfalcie rowniez.
    I nawet jak na kilka dni w roku spadnie troche sniegu to tez sie da
    przejechac.