  • 11. Data: 2010-06-21 21:29:46
    Temat: Re: ktora faza
    Od: PIOTR SP5FCI <s...@g...pl>

    W dniu 2010-06-21 10:06, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > czy ma ktos pomysl na jakis przyrzad, ktorym mozna byloby sprawdzic,
    > ktora to jest faza - bez rozlaczania obwodow. Np. wtykamy cos do 2
    > gniazd - jak piszczy tzn. ze ta sama faza.

    załóż cęgi w rozdzielni i podłączaj do gniazdek np żarówkę 150W, drugi
    sposób, odłączaj zabezpieczenia poszczególnych faz

    Pozdrawiam Piotr

  • 12. Data: 2010-06-24 12:14:12
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 21 Jun 2010 23:29:46 +0200, PIOTR SP5FCI <s...@g...pl>
    wrote:

    >załóż cęgi w rozdzielni i podłączaj do gniazdek np żarówkę 150W, drugi
    >sposób, odłączaj zabezpieczenia poszczególnych faz

    ale wlasnie chodzi o to, aby bez rozlaczania faz?

    A moze ktos by wymysli uklad generatora zasilany z baterii i poprzez
    uklad sprzegajacy z faza 230V sygnal bylby emitowany na drut fazowy.
    W innym gniezdzie wtykamy do gniazda cos (tez poprzez uklad
    sprzegajacy) i jak piszczy tzn ta sama faza.

    Proste, tanie i moze byc brzydkie, zamkniete w pudelku do uzycia w
    czasie swojego zycia niewiele razy.

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2010-06-24 15:10:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl>

> [...]
    > W innym gniezdzie wtykamy do gniazda cos (tez poprzez uklad
    > sprzegajacy) i jak piszczy tzn ta sama faza.

    Kiedyś były takie domofony. Może za 5 zł na Allegro kupisz.

    Robert

  • 14. Data: 2010-07-04 19:27:44
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 11:00:41 +0100, Robert Wankowski napisał(a):

    > A tak teoretyzujac. Wtykamy do jednego gniazdka. Wyciagamy. Wtykamy do
    > drugiego. I ma nam pokazac czy te same czy rózne fazy. :-) Pewnie do
    > wykonania takie cos.

    Nie tylko do wykonania ale już produkowane. Taką funkcję posiadają
    wskaźniki napięcia P1, P2 i P3 firmy Sonel.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2010-07-04 20:48:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-04 23:18 Robert Wańkowski napisał(a):

    > Czytam opis tego wskaźnika. Ale nie rozumiem jak uzgadnia on te fazy.
    > Piszą coś o nadajniku.

    A jaki problem (teoretycznie) byłoby zmierzyć częstotliwość w sieci oraz
    moment występowania maksimum napięcia (szczytu sinusoidy) - oczywiście
    wtedy trzeba mieć dostęp do mierzonej fazy oraz zera. Potem można
    zmierzyć w innym miejscu i ustalić łatwo, czy we właściwym momencie
    występują maksima.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-07-04 21:18:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "badworm"

  • 17. Data: 2010-07-04 22:47:58
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-07-04 21:48, Adam Dybkowski pisze:
    [...]
> [...]
    > wtedy trzeba mieć dostęp do mierzonej fazy oraz zera. Potem można
    > zmierzyć w innym miejscu i ustalić łatwo, czy we właściwym momencie

    A po co szczyt napięcia ?
    Synchronizujemy dowolny timer za pomocą 3-5 przejść przez zero i
    trzymamy wynik.
    Idziemy do kolejnego gniazdka i mierzymy różnicę pomiędzy przejściem
    przez zero i naszym timerem.
    Przy napędzaniu zegara procka dziecięcą grzechotką uzyskamy
    wystarczający wynik, w końcu +- 300Hz to prawie DC ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 18. Data: 2010-07-05 08:04:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski"

    > A jaki problem (teoretycznie) byłoby zmierzyć częstotliwość

    Teoretycznie to potrafię zrozumieć. Ale jak zrobili w praktyce?

    Robert

  • 19. Data: 2010-07-05 15:30:54
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Miłosz Skowyra wrote:

> [...]

    Pytanie (po raz drugi) - czy my chcemy sprawdzić czy to ta sama faza
    galwanicznie i za indukcyjnościami (licznika lub urządzeń
    przeciwprzepięciowych), czy "ta sama" pod względem jednoczesności
    przebiegu - ale tutaj też bym uważał, bo są przecież różne sposoby
    wykonania transformatorów (trójkąt, gwiazda, zygzak).

    Mirek,