    From: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma rację?
    Date: Mon, 10 May 2010 11:31:13 +0200

    W dniu 2010-05-10 10:44, krzysiek82 pisze:
    > witajcie
    > jest sobie następująca sytuacja, jest droga po jednym pasie w danym
    > kierunku. Zatrzymuje się na światłach blisko prawej krawędzi jezdni.
    > Obok staje inne auto, ruszam jestem już w 3/4 skrzyżowania i nagle
    > słyszę klakson. Za skrzyżowaniem facet wyskakuje z auta strzela
    > paragrafami, że tak nie można że mu drogę zajechałem itp itd. Ja
    > oczywiście się uśmiechnąłem i przekazałem serdeczne pozdrowienia
    > bo przecież mogłem jechać na wprost i nikomu drogi nie zajechałem, a to
    > że droga się zwężała za skrzyżowaniem to już inna kwestia. Cały czas
> [...]

    IMHO, bo byla juz o tym dyskusja, skoro ustawil sie obok Ciebie, czyli
    po lewej (i stworzyl wirtualny pas) - stajac przy lewej krawedzi pasa -
    to wygladalo tak, jakby chcial skrecac w lewo ew. wjechac na lewy pas po
    drugiej stronie skrzyzowania. Nie wiem czy tam sie da w ogole skrecic w
    lewo wiec to tylko taka teoria natomiast z Twojego opisu wynika, ze
    dwoch pasow po drugiej stronie skrzyzowania nie bylo.

    Zapis w ustawie jest jasny:

    "4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa."

    Moim zdaniem nie mial racji awanturujac sie.

    --
    jarek