  • 31. Data: 2016-07-31 22:38:25
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 22:18, Shrek wrote:
> [...]
    Annleqa$246r8$2...@n...news.atman.pl/pl.misc.samoch
    ody/X8xeTcsYS_c/q_fAeqtsBgAJ
    > Ktoś ma pomysł, po kiego XXXXx robić rakie mało intuicyjne wyjatki?

    Pozwala zrobić nieblokujący prawoskręt przez rondo co akurat tam jest
    *istotne*.

  • 32. Data: 2016-07-31 22:49:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

    > A co myślałeś, że masz obowiązek ustąpienia tylko tym, którzy jadą
    > powoli?

    Nom, mysłałem że tylko tym co jadą do 50km/h

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 33. Data: 2016-07-31 23:01:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Porady tutaj są super, aż dziw że jeszcze żyjecie.

    Uwazasz, ze Liwiusz napisał nieprawde o takim wyjątkowym w Polsce przypadku
    jak czyste rondo bez innych znaków?
    ---
    Jakie to ma znaczenie ?

  • 34. Data: 2016-07-31 23:06:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-31 o 20:33, Kaczin pisze:

    > Znasz choćby jeden przykład takiego ronda w Polsce?

    Np. w Warszawie plac Henkla.
    Na znaki trzeba patrzeć, nie jechać na pamięć.

  • 35. Data: 2016-07-31 23:16:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Np. w Warszawie plac Henkla.
    > Na znaki trzeba patrzeć, nie jechać na pamięć.

    A ma znaki C-12 na wjazdach?

  • 36. Data: 2016-07-31 23:17:53
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > To warto udowdnić.

    > Podałem w postaci linka do street view. Tu masz jeden klik dalej:
    >
    > http://tinyurl.com/h288kws

    No cóż ja widzę ten link w poście z 21:33 - czyli z przyszłości.
    Ale...
    OK, biję się w pierś. W Polsce mamy dwa (no dobra cztery) takie ronda
    (jak to niektórzy mówią "normalne").
    Chcesz na tej podstawie ustanawiać normę?

    --
    Kaczin

  • 37. Data: 2016-07-31 23:26:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 23:17, Kaczin wrote:
    > OK, biję się w pierś. W Polsce mamy dwa (no dobra cztery) takie ronda
    > (jak to niektórzy mówią "normalne").
    > Chcesz na tej podstawie ustanawiać normę?

    Nie. Chce jednak zwrócic uwagę że zanim napiszeszcoś o latajacych
    świniach warto się ugryźć w język. Akurat ta grupa jest pełna
    przemądrzałych ludzi i jestem uodporniony, ale używanie własnej
    ignorancji w celu opluwania innych należy *piętnować* co niniejszym
    czynie. Bez urazy.

  • 38. Data: 2016-07-31 23:33:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 21:44, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > To jest nienormalne rondo, które blokuje się w cięższym ruchu

    W przykładzie ktory pokazalem jest odwrotnie: ono *odblokowuje* cieżki
    ruch na prawoskręcie. Gdyby było z ustępowaniem na wjeździe to mały ruch
    z okolicznego hipermerketu spowolnil by główny ruch na trasę średnicową
    blokując światła.

    Pewnie mozna by zrobić tam osobny łuk, ale prawde mówiąc nie ma tam za
    dużo miejsca (skarpa, pas rozbiegowy).

    > i na
    > którym często dochodzi do stłuczek.

    Z powodu ignorancji, jazdy na pamięć, otępienia, kaca, nieznajomości
    zasad itd. Co tam sobie wybierzesz. Czy akurat z powodu postawienia
    znaku - nie wiem. Osobiście bym takich rond zakazał i tyle skoro ludzi
    zmienić się nie da. Przy okazji warto by też zlikwidować krzywe
    pierszeństwa, albo przynajmniej inżynier ruchu powinien klęczeć 4 dni na
    grochu zanim podpisze się pod decyzją w celu jej ponownego przemyślenia.

  • 39. Data: 2016-07-31 23:41:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, July 31, 2016, 10:38:25 PM, you wrote:

    Annleqa$246r8$2...@n...news.atman.pl/pl.misc.samoch
    ody/X8xeTcsYS_c/q_fAeqtsBgAJ
    > Pozwala zrobić nieblokujący prawoskręt przez rondo co akurat tam jest
    > *istotne*.

    Prawoskręt można zrobić wydzielając dla niego osobny pas poza rondem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2016-07-31 23:51:45
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo ?
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarko"

    > Czyli jak dwóch dojeżdza do ronda albo dwóch stoi przed znakiem ustąp
    > pierwszeństwa to który ma pierwszeństwo? Ten który szybciej wjedzie.

    W tym momencie nie ma potrzeby ustalania kto ma pierwszeństwo,
    bo każdy jedzie swoim pasem.
    Gdy któryś chce zmienić pas to musi ustąpić.
    ---
    Przecież na rondzie zawsze jadący nim i wjeżdżający jadą swoim pasem