eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykrzyżówka- kto pojedzie pierwszyRe: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
  • Data: 2012-11-26 13:24:10
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 26 Nov 2012, PJ wrote:

    > //Konkret "z życia".Boleśnie tę różnicę odczuli kierujący na
    > przecięciu dojazdów w którymś hipermarkecie, którzy pomylili nakaz
    > ustąpienia *im* pierwszeństwa (ze znaku STOP lub A-1) z dedukcją "on
    > ma się zatrzymać to ja mogę jechać", błędną z założenia.Ale NIE
    > wykluczającą wcale nakazu zatrzymania.
    >
    > prawdopodobnie chodzi o A-7 w kombinacji z P-13 (ew. P-12 &
    > B-20) ...ale czytamy dalej ...

    Chodzi o BRAK A-7. Oraz B-20.
    W ten sposób nie ma znaku nakazującego ustąpienie pierwszeństwa,
    mimo że znak nakazujący zatrzymanie jest.
    Nie ma takiego znaku pionowego, ale poziomy jest (nakazujący
    wyłącznie zatrzymanie, bez ustąpienia).
    I (chodzi o) domniemywanie sobie, że skoro znak (lub przepis)
    nakazuje "tamtemu" zatrzymanie, implikować to miałoby "pierwszeństwo"
    dla drugiej strony.

    > //Celem wyjaśnienia - na przecięciu była linia zatrzymania (znaków
    > pionowych nie było), to o ten przypadek (i wyrok) mi chodzi.Należy się
    > mandat dla tego co się nie zatrzymał (za niezatrzymanie) i kara za
    > spowodowanie wypadku (plus odszkodowanie z jego OC) za nieustąpienie
    > pierwszenstwa dla drugiego (tego, któremu się wydawało "tamten musi
    > się zatrzymać" i z tego wywodził swoje "pierwszeństwo").
    >
    > mandat, czyli tu P-13 juz nie pasuje ...

    To jest wątpliwe, z "niepasowaniem" - to, że znak poziomy może
    być niewidoczny w konkretnych warunkach, nie przekłada się na
    prawo do jego łamania. Wystarczy uzmysłowić sobie mandat
    za przejechanie ciągłej.
    IMO, sprawa wygląda tak, że w razie udowodnienia niezatrzymania
    (monitoring!) mandat się należy, ale już za STOP&GO w wersji
    amerykańskiej wyjedżajacy przez linię zatrzymania jest "czysty".
    Oczywiście, za mało zastrzeżeń opisałem :)
    (skoro kolizja jest możliwa mimo zatrzymania, acz kolizja wtedy
    zahaczałaby o umyślność).

    Oznakowanie zatrzymania wyłącznie znakami poziomymi takiego
    przypadku zdaje się nie jest prawidłowe, i ewentualnie z tego
    powodu można by bronić się przed mandatem - acz nie wiem, czy
    skutecznie.

    > wiec moze P-12 ? no ale
    > przeciez nie ma B-20 wiec za to wlasciwie ten mandat ?

    Za niezastosowanie się do znaku poziomego nakazującego
    zatrzymanie. I wyłącznie to. Mniej więcej tak samo, jak
    dla przypadku przejechania ciągłej "prowadzącej" pas ruchu.
    Fakt że w razie śniegu jest ona pod śniegiem nie powoduje,
    że w warunkach dobrej widoczności można uniknąć mandatu
    za najechanie.

    > ps masz moze jakiegos linka ? bedzie szybciej ...

    Będę szukał :)
    AFAIR echa były na grupie, ale i tu jest sporo szukania.

    Kolizja w tym stylu (a pomalowanie takie):
    http://tinyurl.com/cahrvsx
    (full:)
    http://expressilustrowany.pl/wypadek-na-parkingu-tes
    co-kto-mial-pierwszenstwo,artykul.html?material_id=5
    0a10f22142d5cd238000000&4ce3e2767233c7ff52020000-zdj
    ecie=2&4ede02329a22dd174c010000-strona=2
    ...tyle że z opisu w artykule nie wynika status dróg (a nuż
    ta z linku wyżej jest publiczna, chodzi zaś oczywiście
    o przypadek "równouprawniony").

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: