  • 1. Data: 2009-01-21 12:42:43
    Temat: koszt naprawy t23
    Od: zzzz <p...@o...pl>

    nie wiem czy to właściwe miejsce ale zapytam; orientuje się ktoś może
    ile mniej więcej kosztowałaby naprawa płyty głównej ww modelu, z tego co
    czytałem to najprawdopodobniej wystarczy podlutować którąś "cewke
    przetwornicy zasilania procesora" gdyż one często odpadają...

  • 2. Data: 2009-01-21 14:23:35
    Temat: Re: koszt naprawy t23
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > czytałem to najprawdopodobniej wystarczy podlutować którąś "cewke
    > przetwornicy zasilania procesora" gdyż one często odpadają...
    Witam!
    Często spotykam się z takimi zapytaniami.
    Jest to przykre, że w kraju panuje kompletna bieda.
    Widać to po tego typu zapytaniach. Nie mam żalu do pytających, ale proszę
    nie sugerować chociaż, że problem jest łatwy.
    Kilka razy próbowano mnie namówić na naprawę, zachęcając, że być może tylko
    zepsuł się jakiś rezystor lub kondensator.
    Otóż moi Państwo jeśli tak naprawdę jest (dość prawdopodobne nawet), to cały
    problem polega na jego znalezieniu.
    Jeśli już wiadomo który to element, to zachęcam do zakupu lutownicy. Koszt
    ok. 20 zł w górę.
    To w górę oznacza, że wygodniej się pracuje droższą.
    Jeśli kogoś obraziłem, to przepraszam.
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 3. Data: 2009-01-21 15:10:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Na allegro znajdziesz plyte glowna do tego laptopa. Naprawa raczej
    bedzie drozsza.

    a.

  • 4. Data: 2009-01-21 16:43:57
    Od: zzzz <p...@o...pl>

    hm, ja nie widzę nic złego w takim pytaniu, ot chce wiedzieć czy naprawa
    jest opłacalna, bo może się okazać że jej koszt to niemal cena całego
    lapka, zważywszy na fakt że ten akurat nie jest pierwszej młodości.

    co do lokalizacji usterki, to akurat w tym przypadku jest to na 80% to
    co wspomniałem; przeczytałem trochę for zagranicznych, polskich i objawy
    są niemal identyczne w takich przypadkach... no i chciałem się
    zorientować o cenę podlutowania owych elementów...

    co do biedy to mogę powiedzieć równie dobrze (nie ujmując nikomu)że
    znaczna część osób świadczących owe usługi naprawcze wykorzystuje
    niewiedzę klientów i pobiera znacznie większe opłaty niż powinni,
    przykład; koledze zepsuł się tv, 1 typek wziął 150, drugi 120 i trzeci
    30, wszyscy robili to samo; poruszali tylko jakiś element tv (bo na
    czarno-biało wyświetlał), drugi nawet nie pozwolił podpatrywać co on tam
    porusza, w końcu jakoś zauważył i zaczął sobie sam "naprawiać";}

  • 5. Data: 2009-01-21 17:30:00
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > czarno-biało wyświetlał), drugi nawet nie pozwolił podpatrywać co on tam
    > porusza, w końcu jakoś zauważył i zaczął sobie sam "naprawiać";}

    Jak ten typek smial w ogole zadac zaplaty! Przeciez tylko poruszal.
    Dobra rada, jesli to takie proste i na 80% wyczytales co to jest, to
    sprobuj sobie to naprawic sam.
    Bez obrazy, ale uwazasz, ze ktos ma robic za darmo?

  • 6. Data: 2009-01-21 18:32:56
    Od: zzzz <p...@o...pl>

    > Jak ten typek smial w ogole zadac zaplaty! Przeciez tylko poruszal.

    chodzi o rozbieżnosc cen

    > Dobra rada, jesli to takie proste i na 80% wyczytales co to jest, to
    > sprobuj sobie to naprawic sam.

    nie mam wprawy w lutowaniu i nie chce ryzykować

    > Bez obrazy, ale uwazasz, ze ktos ma robic za darmo?

    jasne że nie, jej, pytałem tylko o orientacyjne ceny i tyle.

  • 7. Data: 2009-01-21 19:31:18
    Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    I tu się zaczyna odwieczny problem.
    Ile typek ma wziąć za naprawę jeśli wymienił tylko 1 rezystor za 0,01zł.

    Moje wyliczenia.
    Dojazd 20-60 zł
    Zakup elementów na serwis 10-20 zł
    Zakup narzędzi do serwisu 10-20 zł
    Zakup literatury oraz szkolenia 5-10 zł
    Podatki i inne około 20zł
    No i sama naprawa (czas) 20-50zł

    Razem wychodzi 85-180.

    Kto inny może mieć inne wyliczenia, które mogą się znacznie różnić od
    przedstawionego przykładu.

    A jeśli usterka jest wredna to co?
    Przez kilka dni siedzisz i nic.
    Aby dojść do wprawy i szybko naprawiać sprzęt trzeba ileś du..o godzin poświęcić
    na naprawę sprzętu, a i tak można się ugotować.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2009-01-21 19:47:26
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > jasne że nie, jej, pytałem tylko o orientacyjne ceny i tyle.
    O.k. w takim razie mniej - więcej odpowiem:
    Cena ok. 100 zł/h (to tak 5x więcej za godzinę niż sprzedawca usług
    bankowych i ok. 1/2 ceny za pracę lekarza podczas wizyty prywatnej)
    Liczba godzin pracy: Tu niestety nie wiadomo, bo tak to już jest w
    elektronice.
    Podam dwie wersje:
    1) Jeśli to faktycznie przetwornica. Podlutowanie cewki -czas z rozebraniem
    i złożeniem notebooka: 2h, czyli 200 zł
    Koszt cyny: ok. 0,05 zł
    2) Jeśli to coś innego to szacuje się dla sprawnego serwisanta POSIADAJĄCEGO
    DOKUMENTACJĘ TECHNICZNĄ I DOŚWIADCZENIE jakieś dodatkowe 2h + koszt
    uszkodzonych części (np. rezystor 0,10 zł, a może układ scalony 50 do 500 zł
    z przesyłką)

    Przy czym od razu informuję, że prawdziwy fachowiec wymieniony w punkcie 2),
    (za którego ja się nie uważam, choćby ze względu na brak dokumentacji i
    doświadczenia w serwisie urządzenia T23) pobiera opłatę za godzinę swojej
    pracy tak jak już ceniony lekarz, czyli np. 400 zł/h.
    Tak to niestety smutno wyglada.
    W związku z powyższym cena naprawy jest z reguły umowna i oscyluje między
    500 zł a ceną NOWEGO notebooka, czyli pewnie w tym przypadku jakieś 1000 zł,
    bo np. zepsuty wcześniej notebook spadł ze stołu, poprzedni serwisant
    wymienił obudowę, a notebook dalej nie działa.
    .
    Dzieje się tak dlatego, że najczęściej zleceniodawca chce znać cenę na
    początku, bez diagnozy.
    Nie chce ryzykować, że zapłaci np. 1200 zł.
    My też jesteśmy ludźmi z lutownicami i z głowami, dlatego nie zaryzykujemy,
    mówiąc że naprawa kosztować będzie 100 zł i z czystego honoru naprawimy za
    te 100 zł, choć to jest praktycznie niemożliwe w tym przypadku.
    Mam nadzieję, że nie zostanę obrzucony epitetami :-)

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 9. Data: 2009-01-21 19:51:58
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > czarno-biało wyświetlał), drugi nawet nie pozwolił podpatrywać co on tam
    > porusza, w końcu jakoś zauważył i zaczął sobie sam "naprawiać";}

    Cała (prawie) sztuka polega na tym, że prawie każdy wie (domyśla się), że
    trzeba "pieprznąć młotkiem". Problem polega na tym, że nie każdy wie
    gdzie, z jaką siłą i pod jakim kątem.
    Ot co :-)

    Pamiętnych czasów do mojej sąsiadki przyszedł gościu naprawić telewzor
    (Rubin 714D :-) ). Odkręcił tylną pokrywę, wymienił jakąś tam lampę
    (wcześniej znał objawy), zakęcił pokrywę, włączył telewizor - działa - i
    skasował (odpowiednio do tamtych czasów). Ona potem (jak wyszedł) okrzyki
    do sąsiadów: ILEŻ TO ON WZIĄŁ za parę minut pracy ????
    Pytanie retoryczne:
    - czemu sama sobie "TEJ" lampy nie wymieniła ?????????

    Nie płaci się za elementy i robociznę (to tak ogólnie), PŁACI SIĘ ZA WIEDZĘ

    Pozdrawiam
    ELP

  • 10. Data: 2009-01-21 20:11:46
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zzzz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czytałem to najprawdopodobniej wystarczy podlutować którąś "cewke
    > przetwornicy zasilania procesora" gdyż one często odpadają...

    To, że trzeba _być może_ tylko podlutować jakąś cewkę nie rzutuje na cenę
    naprawy (tzn, rzutuje o tyle, że będzie to być może naprawa standardowa a
    nie "szczególnie skomplikowana") a ile to jest konkretnie znajdziesz w
    cenniku serwisu w Twojej okolicy.
    Ahaa, nie pytasz o to. Pytasz, czy jest szansa, że jakiś znajomy Ci to za
    piwo podlutuje. Jak masz takiego znajomego i będzie wiedział co podlutować,
    to czemu nie ?
    Nie masz znajomego i nie masz pieniędzy ? Cóż, będziesz musiał wywalić na
    śmietnik (wystawić na allegro) laptopa w którym być może wystarczyłoby
    podlutować tylko jedną cewkę i by działał :)

    e.