  • 11. Data: 2013-03-30 14:35:39
    Temat: Re: korekta licznika mechaniczno-elektrycznego
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > A co - zanitowany ? Wiertarka i nitom daje rade :-)

    odpisalem w innej czesci watku.

    > Cos tam kreci tymi tarczkami, jesli do przodu, to impulsator mozna prosto
    > zrobic. A moze zadziala na 50Hz z sieci czy 100Hz z prostownika :-)

    chcialbym aby tam byl zwykly silniczek pradu stalego to bym podlaczyl
    jakies zasilanie kilka woltow i poczekal pare dni nawet.

    niestety silniczka nie da sie wymontowac ani nawet zajrzec na opis.
    tarcza licznika jest zblokowana wskazowka. probowalem wskazowke zdjac
    ale siedzi tak mocno ze prawdopodobnie wyrwal bym ja wraz z oska.

    silniczek ma 4 zlacza, jaka szansa ze to krokowiec? chyba 100%?

  • 12. Data: 2013-03-30 15:15:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 14:35:39 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
> [...]
    > ale siedzi tak mocno ze prawdopodobnie wyrwal bym ja wraz z oska.
    >
    > silniczek ma 4 zlacza, jaka szansa ze to krokowiec? chyba 100%?

    100%. W koncu nie chodzi o to zeby sie krecil byle jak, tylko precyzyjnie
    odmierzal przebyty dystans.

    Ewentualnie nie krokowy, ale jakis zblizony.
    Predkosciomierz jest osobny ?

    >chetnie bym tak zrobil, tylko jak sprawdzic jak wyglada impuls....

    w skrzyni pewnie jakis czujnik halotronowy siedzi, a moze zwykly kontaktron
    ..

    J.

  • 13. Data: 2013-03-30 15:33:16
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > 100%. W koncu nie chodzi o to zeby sie krecil byle jak, tylko precyzyjnie
    > odmierzal przebyty dystans.
    >
    > Ewentualnie nie krokowy, ale jakis zblizony.
    > Predkosciomierz jest osobny ?

    tak, predkosciomierz ma osobny silniczek i mam on dwa rowniez 4 zlacza.

  • 14. Data: 2013-03-30 15:41:45
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > w skrzyni pewnie jakis czujnik halotronowy siedzi, a moze zwykly kontaktron

    no jakby byl zwykly kontaktron to luzik.magnes na wiertarke, kontaktron
    na kabelkach do licznika i jazda.
    i co on by podawal impulsowo? 12v ?

  • 15. Data: 2013-03-30 18:47:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** h.w.d.p. pisze tak:

    > chetnie bym tak zrobil, tylko jak sprawdzic jak wyglada impuls....

    oscyloskopem oczywiscie ;) albo poszukaj dokumentacji

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 16. Data: 2013-03-30 19:01:16
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > oscyloskopem oczywiscie ;) albo poszukaj dokumentacji

    tyle to i ja wiem. ani jedno ani drugie nie wchodzi w gre.

  • 17. Data: 2013-03-30 20:35:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > w skrzyni pewnie jakis czujnik halotronowy siedzi, a moze zwykly
    > kontaktron

    Kontaktron raczej rozsypałby się

  • 18. Data: 2013-03-31 21:02:55
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-03-30 01:16, h.w.d.p. pisze:
    > poradzcie czym/jak przestawic licznik ktory jest mechaniczny ale
    > sterowany impulsowo, nie na linke. zepsul mi sie taki licznik i mam
    > zamiar kupic na allegro i chcialbym zeby wskazywal to co moj. taki na
    > linke to sie prosto ustawialo podlaczajac np wiertarke. ale co z
    > impulsowym ? rozbieralem moj zepsuty celem sprawdzenia jak to jest
    > zbudowane i niestety mechanicznie nie da sie ruszyc cyferek.

    trochę obok ale kiedyś w Żuku po podłączeniu linki do wiertarki udało mi
    się wykręcić max 120 km/h, więc na jedną dobę kręcenia tylko nie całe
    3000 km. Nie wiem czy po tygodniu non stop wiertarka nie wyzięła by ducha.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 19. Data: 2013-03-31 23:16:05
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > się wykręcić max 120 km/h, więc na jedną dobę kręcenia tylko nie całe
    > 3000 km. Nie wiem czy po tygodniu non stop wiertarka nie wyzięła by ducha.

    dobrze wiedziec. patrzac na liczniki z allegro to mussze dolozyc 200-250
    tys. trzy miesiace krecenia :D

  • 20. Data: 2013-04-01 08:55:51
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
> [...]
    > zepsuty celem sprawdzenia jak to jest zbudowane i niestety mechanicznie nie da

    Generator (z regulowaną F) rzędu kilkaset Hz na NE555. Podłączony zamiast
    czujnika ze skrzyni.