    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: kopiowanie dysku
    Date: Mon, 17 Aug 2015 13:21:50 +0100

    On 16/08/2015 15:53, pueblo wrote:

    > Jeśli zaznaczę do kopiowania dwie pierwsze partycje, to po wgraniu ich
    > na nowy dysk, zabootuję? Pierwsza partycja będzie się zaczynała od tego
    > samego sektora co na źródłowym dysku? Jeśli nie zabootuje, to będzie
    > trzeba skopiować jeszcze MBR?

    Clonezilla potrafi zrobić backup MBR i tablic partycji.
    W trakcie przywracania możesz wybrać czy chcesz by utworzyła partycje i
    przywróciła powyższe (z zachowaniem pierwotnych rozmiarów), czy też
    chcesz tylko przywrócić dane na już istniejące partycje - wtedy zapewne
    nie obejdzie się bez 'fixmbr'.

    > Co do Advanced Format to coś poczytałem i z jednej strony to takie
    > proste - start i koniec partycji musi być podzielny bez reszty przez
    > 4096 b, a z drugiej - są dyski AF emulujące sektory 512 i są Native AF,
    > których już windows 7 nie wspiera(ale jak to rozumieć?) Przynajmniej wg
    > tego co tu przeczytałem:
    > https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/des
    ktop/hh848035
    > (v=vs.85).aspx
    > Dzięki. Pozdrawiam

    Natywnym się nie przejmuj bo takiego dysku (4Kn) na 99,9% nie masz -
    AFAIK tylko na specjalne zamówienia.
    Twoim zmartwieniem jest wyrównanie partycji, oczywiście tylko jeśli Twój
    dysk jest na tyle duży, że emuluje sektor 512.
    Zapewne chcesz większe partycje od tych na starym dysku, więc utwórz je
    najpierw (na płycie jest linuxowy fdisk, ale pewnie będziesz wolał coś z
    GUI jak np. GParted - oba załatwią wyrównanie). Później przywróć dane i
    jak trzeba popraw MBR.

    BTW. Na WWW, którą wcześniej podałem masz przykłady krok-po-kroku
    różnych wariantów backupów.
    --