eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej › Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Date: Mon, 07 Jun 2010 15:15:35 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 69
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <huipng$9m6$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1275916536 18186 213.180.130.18 (7 Jun 2010 13:15:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Jun 2010 13:15:36 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.53
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
    Firefox/3.5.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2286556
    [ ukryj nagłówki ]

    > On 07.06.2010 13:40, wawior85 wrote:
    > > Witam.
    > >
    > > Wprawdzie był jakiś czas temu wątek z kontrolka ciśnienia oleju, ale u
    > > mnie sytuacja jest trochę inna:
    > > na zimnym silniku kontrolka gaśnie od razu po uruchomieniu, natomiast na
    > > ciepłym silniku, tzn jak sobie po jeździe postoi z godzinę, to kontrolka
    > > dłużej się świeci, znika jak dodam gazu bądź ruszę. Gdy wyłączę auto po
    > > dłuższej jeździe i od razu uruchomię, to kontrolka również szybko
    > > gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
    > > Dodam, że olej niedawno wymieniany.
    > >
    >
    > Tak na logikę, silnik zimny, olej gęsty, pompa pompuje w czasie nominalnym.
    > Silnik ciepły, olej rzadszy, opór przewodów olejowych mniejszy, pompa
    > musi go tłoczyć więcej. Gdy wyłączysz silnik i zapalisz go od razu to
    > olej nie ścieknie jeszcze z wszystkich zakamarków, więc kontrolka gaśnie
    > w normalnym czasie. Lecz gdy auto chwilkę postoi ten ciepły rzadszy olej
    > ścieknie do miski, pompa musi pod pompować go trochę więcej niż we
    > wcześniejszych przypadkach.
    >
    > To że ta lampka świeci coraz dłużej może oznaczać zwiększone zużycie
    > silnika, albo na przykład zalany zbyt rzadki olej.
    >
    >
    > > Pewnie i tak zmierzę ciśnienie oleju. Czy mierzy się je na zimnym czy
    > > ciepłym silniku? czy może nie ma różnicy.
    > Nie wiem.
    >
    > >
    > > Pytanie: czy w/w sytuacja może mieć związek z za dużą ilością oleju?
    > > Wydaje mi się, że mam trochę ponad max na bagnecie. Czy można trochę
    > > upuścić oleju?
    > Raczej związku może nie będzie, ale kto to tam wie. Nie zmienia to
    > jednak sprawy że oleju więcej niż MAX ma nie być. I nie upuścić ale
    > odessać. Za czapkę śliwek zrobią to w każdym lepszym warsztacie.
    >
    > >
    > > W necie wyczytałem, że może to być wina samego czujnika, no ale chyba
    > > wtedy nie gasłaby w każdej sytuacji: da się to jakoś wytłumaczyć?
    > Jak już Ci pisali, może to być wina czujnika, a czy się da to
    > wytłumaczyć to ja nie wiem.
    >
    > > i pytanie trochę offtopic: czy jeżeli odkręcę korek w misce olejowej a
    > > korek wlewu będzie zakręcony to czy olej ścieknie? ;)
    > Oczywiście że tak.
    > Silnik nie jest hermetyczny(odma), a nawet jak by był, to podciśnienie
    > by nie utrzymało oleju. Weź zakoś żonie olej z kuchni odkręć nakrętkę i
    > odwróć do góry dnem:)
    >
    > >
    > > auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.
    > >
    > Jaki olej?
    To na logikę wytłumacz jeszcze raz ale uwzględnij że wydatek pompy olejowej przy
    1000 obrotach to kilkadziesiąt litrów na minutę, z tego z 90% wraca do miski
    zaworem przelewowym. Ściśliwość oleju możesz przyjąć 0. Filtr oleju wyposażony
    jest w zawór przelewowy na wypadek zapchania. Objętość pustych kanałów olejowych
    nie większa niż 200ml. Do tego ciśnienie oleju wymagane jest tylko w panewkach
    wału wykorbionego i wałka rozrządu. Reszta smarowana jest przy szczątkowym
    ciśnieniu oleju ( dźwigienki) lub rozbryzgiem.
    Silnik zimny wydatek pompy olejowej większy niż przy rozgrzanym. To fakt. W
    magistralę w obydwu przypadkach idzie tyle samo oleju bo zawór przelewowy na
    pompie nie dopuszcza do wzrostu ciśnienia. W zasadzie przy rozruchu zimnego do
    panewek powinno iść mniej oleju bo zimny olej ma większe opory przepływu. Ale to
    w rozpatrywanym przypadku mnie ma znaczenia.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: