    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Date: Mon, 07 Jun 2010 14:10:45 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > kurcze, nie wiem na 100% ;/ mechanik zakładał...
    > ale dodam, że poprzednio inny mechanik wsadził filtr, który był jakimś
    > trefnym zamiennikiem, bo praktycznie cały był w strzępach przy wymianie;/
    > Mechanik odradził kupowania zamienników i polecił teraz wsadzić coś
    > lepszego/droższego - a że człowiek prosty jestem to nie protestowałem i
    > wydałem więcej (chyba na Bosch'a).
    >
    > a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a
    > filtrem?
    >

    > Pozdr
    > --
> [...]
    Przy bocznikowych, teraz chyba już nie stosowanych jest zależność między
    uszkodzonym filtrem a ciśnieniem oleju. Przy filtrach pełnego przepływu nie ma
    zależności. Traktuje się go jako dodatkową przestrzeń wypełniona nieściśliwą
    cieczą. Obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia oleju. Jak będzie chociażby trochę
    usmarkany olejem to go wymień. On jest najczęściej przyczyną usterki o jakiej
    piszesz.