  • Data: 2009-05-03 14:51:12
    Temat: Re: kontroler fdd
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > I dokladnie o to chodzi, tylko dzis na USB lub SD :-)

    Adaptery ATA/CF są dostępne i dzisiaj, ceny gdzieś od 20zł w górę.
    Kiedy się pojawiły, były również ze złączem FDD, ale później z braku
    popytu wymarły -- lepiej bootować system z (emulowanego) HDD. Z kolei
    pamięci SD i USB nie były wtedy tak dostępne jak dziś. Trzeba więc
    brać co jest, dobre i CF. Można skontaktować się z producentami takich
    diwajsów (w samej Polsce jest kilku) i pytać, czy zostało im jeszcze
    w magazynie coś na złączu FDD.

    > A w sumie to i o emulacji samej dyskietki mozna by pomyslec, jesli
    > maszyna uzywa jakiegos niestandardowego napedu ..

    Inicjator wątku skąpi informacji o tym, co mu potrzeba, więc trudno
    cokolwiek ustalić. Z jednej strony chce "kontrolera" -- ale jakiego?
    Chce pewnie nie dlatego, że stary się spalił i trzeba wymienić (bo by
    podał konkretny typ). Więc jednak chce rzeźbić. Ale co? Wiemy, że to
    obrabiarka wymienia dane z resztą świata za pomocą dyskietek. Reszta
    świata z dyskietkami problemu (jeszcze) nie ma, pecetów z fdd jest
    w brud. Wieć chyba coś nie tak z maszyną. Ale jeśli coś tam rzeźbić,
    a nie po prostu ją naprawiać, to lepiej zrobić coś, co czyta pliki
    z pendrajwa zamiast USB... Ja juz nic z tego nie rozumiem, chyba się
    nie znam.

    --
    Jarek