  • Data: 2009-02-20 07:20:21
    Temat: Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni
    Od: futszaK <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Feb 2009 20:07:36 +0000 (UTC), " " <p...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    > AD 1. To że cześć jest porozrzucana ma znaczenie, ale nie az tak wielkie,
    >aby blokowac takie przedsiewziecia,
    >pewnie cześć firm mogla by lokalnie wybudowac miedzy sobą punkty styku i
    >połaczyc sie z innymi punktami styku przygotowanymi przez grupe z innego
    >miasta,regionu takie rzeczy sa wykonalne , szkielet nie kosztuje juz tyle co
    >3 lata temu...

    tylko że pojawia się kwadratura koła, ci którzy mogą wybudować punkty
    styku, zwykle już mają jakieś sensowne ceny za łącza, bo albo kupują i
    je dalej odsprzedają, albo odkupują od sąsiada, który je dalej
    odsprzedaje

    na polu zostają ci, którzy są mali i znajdują się w przysłowiowej
    dupie, bo jeśli są troche więksi to stać ich na zapłacenie opłaty
    portowej w &TP i/lub wydzierżawienie ciemnego włókna od zakładu
    energetycznego*) do najbliższego miasta, gdzie są inni operatorzy

    >Po drugie zakup duzego wolumenu nie oznacza dostarczenia go w jedno miejsce,
    >mozna go dostarczyc w kilkanascie,

    i sugerujesz, że jak weżmiemy gigabita rozszytego na 40 lokalizacji to
    dostaniemy cene 40zł za megabit ?

    WCHODZE W TO !!!

    >KIKE ile ma firm zrzeszonych 150?
    >moze mozna by dostac gdzies ich mapke pokrycia kraju? mysle ze na samych
    >zasobach i checi uczesnikow mozna by bylo kawalek szkieletu wybudowac i to na
    >znacznym obrzarze- tylko komu by sie chcialo i kto by ponosi ltego koszty :-).

    mi by się chciało, poszukiwany ktoś, kto poniesie tego koszty :)

    >Oczywiscie beda w tym towarzystwie poszkodowani, ale zakup hurtowy nie
    >oznacza zakupu od 1 operatora przy 150 firmach tego netu uzbiera sie kilka G.
    >mozna to kupic od kilku dostawcow majacych najlepszy zasieg w danym regionie.
    >Moim zdaniem jak najbardziej wykonalne, tylko potrzebna jest zbiorowa cheć
    >odpowiednie zanagazowanie. Wiadomo ze nie zaplanuje sie tego w 3 miesiace,
    >ale kazda wlozona praca przyniesie kiedys tego efekty.

    przede wszystkim trzeba w maksymalny sposób wykorzystać istniejącą
    infrastrukture. każdy z operatorów powinien wiedzieć, gdzie są
    kanały/węzły innych sieci do ewentualnego wykorzystania

    >AD 2.
    >Wiesz mozemy sie tpsa smiac co tez czesto robie, ale z tego co obserwuje to
    >moim zdaniem zaczyna sie ekspansja i to na wieksza skale (i to nie wymuszona
    >przez UKE, ale z obawy o coraz wiekszy churn zwiazany z BSA itp)
    >CDMA na 450mHz
    >swiatelko na nowo budowane osiedla
    >spore zaangazowanie w budowanie sieci regionalnych
    >metro ethernet
    >iptv

    ale przecież Streżyńska, w odpowiedzi na próbe stawiania warunków
    przez TPSA odnośnie budowy sieci NGN, mówiła/pisała, że żadna łaska że
    TPSA (jak i inni operatorzy) inwestują. jak nie będą inwestować, to
    konkurencja zabierze klientów czy to w miastach, czy to na wsiach

    >nawet kablowki juz sie boja i placza

    siedze troche w kablówkach, ale obserwując rynek dochodze do wniosku,
    że ich sieci są chyba najlepiej przystosowane do dostarczania dużej
    ilości multimedialnych danych przy dużym zagęszczeniu ilości abonentów
    na kilometr kwadratowy

    *) - nie dotyczy północnej Wielkopolski, w której z niewyjaśnionych mi
    powodów tamtejszy ZE światełek nie wieszał