eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesliRe: koniec diesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!cleanfeed1-a.proxad.net!n
    nrp1-1.free.fr!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: koniec diesli
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bee8a43$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bee8d37$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bee8f40$0$15182$426a34cc@news.free.fr>
    <5beff500$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5beff68f$0$15082$426a74cc@news.free.fr>
    <5beffcdd$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <5beffee5$0$14319$426a74cc@news.free.fr>
    Face: iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAADAAAAAwAgMAAAAqbBEUAAAADFBMVEX///8AAACAgIBAQEBMvJN
    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
    User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 17 Nov 2018 15:27:44 GMT
    Lines: 27
    Message-ID: <5bf03370$0$21599$426a74cc@news.free.fr>
    Organization: Guest of ProXad - France
    NNTP-Posting-Date: 17 Nov 2018 16:27:44 CET
    NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
    X-Trace: 1542468464 news-1.free.fr 21599 82.64.0.151:36636
    X-Complaints-To: a...@p...net
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644003
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 17 Nov 2018 11:43:33 +0000, Mateusz Viste wrote:
    > Ja nie twierdzę że jest ekonomicznie dla każdego, tylko że nie jest
    > diabłem wcielonym. A policzyć to sobie musi każdy sam.

    Dobra, policzyłem.

    Na przykładzie Dustera (bo na ich stronie fajnie można sobie wszystko
    wyklikać). W obu wariantach wersja najtańsza z możliwych. Spalanie to,
    które podaje producent dla ruchu "miejskiego".

    Benzyna (SCe): 12'000 Eur, spalanie 8.0l/100
    Diesel (dCi): 14'350 Eur, spalanie 4.8l/100

    Wychodzi różnica przy zakupie 2350 Eur na korzyść benzyny.

    Obecna cena paliwa (z dziś, stacja w większym mieście niedaleko mnie):

    ON 1.42 Eur
    95 1.46 Eur

    Czyli po 100'000 km zużylibyśmy za 11'680 Eur benzyny, lub 6'816 Eur
    ropy. Diesel wychodzi na zero już przy 50'000 km, a dalej to tylko
    oszczędność. Przy czym silnik wysokoprężny z założenia jest trwalszy, no
    i przyjemniejszy w prowadzeniu. Kosztów serwisowych nie liczę, bo są tu i
    tu, i tak samo w obu przypadkach różne drobiazgi mogą się posypać.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: