  • Data: 2009-03-02 18:16:39
    Temat: Re: kondensatory filtrujące/odsprzegajace
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Mar, 16:23, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Znalazłem też artykuł wspierający wyrzucenie tantalowców z
    projektu:http://dataweek.co.za/news.aspx?pklNewsId=2
    7008&pklCategoryID=45

    Przeciwwskazanie jedno - cena. Chociaż ceramiki są coraz tańsze.
    Czasem też taki ceramik może sporo namieszać w przetwornicy. ESR
    kondensatora filtrującego wprowadza zero do transmitancji układu,
    dzięki czemu może zapobiec powstawaniu oscylacji powodowanych przez
    niestabilną pętlę sprzężenia zwrotnego, oczywiście kosztem większych
    tętnień, czy skoków napięcia.
    Poza tym, to ta ceramika jest paskudnie nieliniowa, nie nadaje się do
    audio, ma też duży współczynnik temperaturowy pojemności (też
    nieliniowy). Do zasilania natomiast są całkiem dobre.